Mannen som lever i sin drömvärld!
Har den posten vi alla skulle drömma om att ha.
Har satt en spelidé Hv71 ska stå för! Men Borås HC har en bättre och roligare spelidé.
Den spelidé Hv71 vill stå för är så omodern och intet sägande att det är fan roligare att kolla på en schackmatch!
Han måste bort till varje pris om vi inte ska få fira 50år i Allsvenskan 2021!
Sanningen kan svida för er som skyddar mannen som gjort Hv71 till det bottenlag vi är.
Här spelar det ingen som helst roll om vi skulle värva in Crosby, Chara, Elias Pettersson mfl om vi ändå ska ge bort puck när vi ska gå på offensiven.
Vet inte vad Hult tjänar. Men tror inte att rögle har betalat så mycket för bröderna Abbott Men vilken skillnad.
Från att vara ett mediokert SHL lag som kämpat i botten av tabellen till ett lag som spelar en både rolig och effektiv hockey.
Bröderna Abbott har gjort det enormt bra i Rögle. Dock har jag två frågetecken kring dem:
Hur hanterar de motgång? Hitills så har allt bara gått uppåt, intressant är att se hur man handlar då man har helt andra krav på sig i motgång.
Skulle de passa i HV? Transatlanter har en ganska svag historia i HV samma sak med management by fear tränare. Kolla på bara på Rahm. Jag tror han gjort det jättebra i typ Rögle/Luleå/Brynäs. Men i HV funkar det inte. Du tappar direkt gruppen när du börjar skrika. Funkar inte med kulturen.
Självklart är iaf att Hult gjort sitt. Dags att testa något nytt. Varför inte Kentä eller kanske Davidsson. Jag vet att jag svär i kyrkan men jag tror inte han #76 hade gjort det dåligt faktiskt. Han har samlat på sig en del rutin under de här åren och har garanterat ideer på hur man kan göra saker bättre. Ibland krävs bara småjusteringar för att gå från botten till toppen om man har resurserna som klubb. Det är något HV har.
Återigen gör Hult det lätt för sig och återigen en märklig handling.
Man valde att inte förlänga med Lillis för att ge Rahm rollen som HC!
När det skriks kris i hela hockey Sverige om Hv71 så agerar Hult!
Men hur agerar han!? Jo man tar in sin gamla HC som bollplank??
Alltså vad är detta!? Kompetensen hos Hult lyser återigen med sin frånvaro men alla ropar bra Hult!
Vad är det exakt som är bra? Att han återigen trasslar till det med HC?
Att han tar tillbaka Lillis köper jag. Men då ska han gå in som HC och inte som något bollplank!
Nu får det väl vara färdig lekt för Hult i Hv71!
Hur många tabbar ska han få göra och hur mycket pengar har inte hans missöden kostat Hv71?
För mig är det helt obegripligt hur han har lyckats vara sportchef i så många år i en klubb som själva säger ska vara ledande i SHL!
Finns inget som rimmar med Hult och framgångar. Allt blir ju bara sämre och sämre ju längre han får sköta detta!
Ett uttalande att man har vänt på stenar igen måste väl vara droppen! Den stenen han inte vänt på är ju den sten han själv sitter på!
Tänk om han skulle vända på den någon gång! Då hade man hittat problemet varför man är där man är!
Så jävla enkelt är det!
Nej #76 ska inte ta över ansvaret. Gör han nått dåligt så hamnar vi i samma sits, kanske värre då det nog gör lite ont i magen att sparka Davidsson om det går sådär. Nån utifrån ska in som är lätt att skicka bort om kraven inte uppfylls, ta en jävla bandymålvakt om det krävs…
Ja fy farao för att ha hälften så mycket skydd på sig som en hockeymålis när motståndarna börjar med sina golfsvingar.
Jag hoppas innerligt man tar någon som det inte kommer bli någon låsning med. Varför inte skicka Hult och låta en viss scout vi har ta över? Nått Hult alltid fått höra att han är bra på är guldkorn från allsvenskan men det borde vara vår käre scouts förtjänst.
Lämna nu! Du var en medelmåtta som spelare och du är ännu sämre som sportchef. Du har både förstört hv och mitt intresse av att kolla på HV(jag är inte den enda)… Bort!
Avgå!
Instämmer helt med föregående talare!
Medelmåtta som spelare och fullständigt värdelös som sportchef!
Lämna in nycklarna innan dagen är slut för ingen vill ha dig kvar!
Onekligen sämsta sportchef i Hv:s (och kanske t.o.m Elitseriens/SHL:s) historia sett till uppsatta mål. Att misslyckas 7 av 8 säsonger och ändå få 3 nya år. Totalt obegripligt. Frågan är dock i vilken annan förening han hade fått sitta kvar?
Varför får hans chef Agne sitta kvar? Varför händer det inget? Totalt jävla obegripligt
Trots en av SHL:s fetaste plånböcker och flera miljonförvärv, har HV71 tvärdykt i tabellen. Sedan Johan Hult tog över som sportchef 2014-15 har HV71 bara överlevt en kvartsfinal en enda gång. Då gick de å andra sidan hela vägen, när de tog SM-guldet 2017 efter en tät final mot Brynäs. Men det är ändå ett magert facit för att lag som alltid har som mål att ta guld. På de 36 säsonger som smålänningarna gjort i högsta serien har de varit som sämst tia i en sluttabell.
Saxat från AF och det ger väl ett rätt ärlig bild på hur det sett ut. Det belönas mer 3 ny år, att ingen redan fått hjärnblödning är ett under.
Han har ju knappast ngn bra relation till familjen Thörnberg längre. Inte heller till Johan Lindbom eller Stillman.
Snart kanske en sämre relation med Rahm också? Iofs märkligt om Rahm skulle vara sur personligen på Hult om han får sparken men men.
Hult knappast särskilt omtyckt i Jönnet som det känns iaf. Trevlig kille säkert, men på fel plats helt enkelt.
Han ska inte vara sportchef. Han kan stå i HVTV som lite lekis expert som förr i tiden, men sportchef i HV? Nej tack.
Förstår att folk är upprörda och tycker att Hult ska avgå men det är hans jobb vi pratar om, inte hans person.
Så snälla lägga ner med allt personligt skitsnack här. Håll det till hans roll som sportchef. Nivån här är skrämmande låg stundtals.
Gällande hans roll som sportchef så är han ansvarig för de sportsliga resultaten och de har helt enkelt inte varit bra nog. Han borde sitta löst sett till HVs ambitioner.