…Elaka supportrar med allt för höga krav
Så enligt ALI så är det Hult som bestämmer truppen och om Anton ska vara kvar.
Vart är våra sportchefer? Björn och Stillman?
Om Hult ska bestämma spelare så är jag mer orolig över det än att Björn ska bestämma.
Hult kommer inte fatta svåra beslut då han har ett kort mandat. Så vi kommer få leva med AB tills vi satt en ny organisationsstruktur. Då kommer AB redan ha påverkat nästa års trupp och de bra lediga tränarna som är lediga nu, kommer att vara tagna som t ex Filander.
Precis det jag tror också.
Min önskan är följande:
Steg 1: Senast 30 april ska HV ha presenterat en lösning gällande GM. Helst ett nytt namn.
Steg 2: Senast 30 april ska HV ha entledigat Anton Blomqvist.
Steg 3: Senast 30 april ska ALI och styrelsen lämnat sina platser till förfogande.
Troligast kommer inte alla dessa punkter slås in. Som du skriver. Organisationen kommer inte hinna sättas. Det mest troliga är att ALI inte väljs om som ordförande/alternativt att hon inte ställer upp till omval.
Så ny styrelse räknar jag nästan med. Men de kommer få ärva den skit ALI och Co ställt till med.
Styrelsen är där man måste börja, sedan Anton. Här hoppas jag på Tommy Fritz som ordförande, men tror inte han har tid.
Laget borde till stor del vara satt redan. Så varför inte köra med Hult som KD, ge BL och Stille en chans till. Sen får styrelsen och Hult jobba med byte av sportchef till vintern om det inte funkar med BL och Stille.
Det innebär ju att vi verkligen måste göra vårt jobb på årsmötet, och att vi är i majoritet. Det blir en resa det här.
Vad säger sponsorer idag? Trycker dom om förändring? Med tanke på vad dom faktiskt investerar!
Styrelsen sitter ju till och med i sommar. Så beslutet om Anton måste tas innan. Troligt? Inte ett dugg.
Inte en chans att de fattar ett sådant beslut, troligt är att de inte sätter organisationen under dem heller. Så vi lever liksom i ett organisatoriskt vakum, där AB har en stor påverkan på det operativa beslutsfattandet i klubben. Det är väll detta som kallas kontinuitet… C’est un cauchemar
Jag tror tyvärr inte att ordföranden eller styrelsen kommer ställa sina platser till förfogande. Har nog gått prestige i det hela särskilt hos ordföranden. Men gissning bara.
Hult lär inte komma med något nytänk då han är stöpt i den formen man har varit sen han lämnade. Inget har blivit bättre och det lär inte bli det med Hult som ska styra.
Att det är han som ska avgöra om Anton är kvar innebär ju att vi kan förlika oss med att det är Anton som kommer leda oss nästa säsong.
Det är magiskt dåligt att fortsätta med en HC som kommit näst sist och sist under sina år. Vilken annan klubb hade accepterat det?
Tror inte en svensk spelare vill komma till HV71 med Anton som coach för de har ju sett skiten.
Sann frågade ju Färjestadspelare om Hv och det va laget som va svårast att läsa av då de inte har någon tanke eller spelidé typ. Inget anfall är sig likt!
Är det en coach som ska vända den dystra trenden? Inte lyckats på 2 säsonger.
Hult måste våga ta ansvar för HV71 bästa.
Snackas på X om chris abbot igen?
Det är väl utifrån diskussionen som Sanny drog igång i podden? Vet inte om det finns nån substans i det alls.
Att återanvända något gammalt är ju inget obekant för HV, så vem vet.
Ja de har du rätt I, han tog upp det i podden.
Tror inte Abbott är sugen att komma tillbaka till detta haveri. Han visste nog inte vad han tackade ja till när han kom.
Han visste det med all klarhet när han valde att lämna. Vi ser nog aldrig honom igen.
Skulle inte förvåna mig om han tar klivet in i FBK. Säg att Cam gör det tillräckligt bra för att få ett länge kontrakt?
Wallin kvar eller inte, kanske hittar man en öppning för Chris! Om jag inte missat något i ett avtal att Cam bara fick till våren på sig i Karlstad!
Fast jag är tveksam om någon klubb vågar sätta dessa ihop igen, det kan bli svåra lojalitetskonflikter där GM vid en viss tidpunkt skall välja mellan klubben och sin bror som är HC.
Johan du är den enda med sant HV-hjärta i föreningen. Du vet vad HV betyder. Om det andra ledare begär går emot dina värderingar så hoppas jag du sätter hårt mot hårt eller avgår.
Till skillnad från Björn, Blomman och co. kan du faktiskt få ett annat jobb.
Låt inte HV bli ett totalt plastlag. Det viktiga är inte att vinna utan hur vi vinner.
Han försöker, tro mig, han försöker.
Men Liljander verkar mindre intresserad av att behålla HV själen….