Tråden om SC Johan Hult

Hult har ju faktiskt tagit ett sjukt viktigt beslut. Ingen trodde att det skulle hända. Ingen, absolut ingen såg ett ljus i tunneln. Och så kommer Hult och sparkar Blomman. Det kan vara det enskilt viktigaste beslutet någon gjort i denna förening dom senaste tio åren?

I min värld så står han på plus, om man väljer att inte blicka bakåt och se på nuet, sen han tog över.

Tycka vad man vill om fjärdefemman men där kommer inte HV stå och falla. Snarare med dom värvningar som komma skall. Men absolut, ska HV på sikt klättra till toppen måste man vara grundlig i allt, även rekryteringar till en fjärde femma.

10 gillningar

Hult är inte bra för HV71 oavsett om han har kickat Blomman eller ej.

1 gillning

Hult eller inte, det är väl inget som är speciellt bra med Hv de senaste 5 säsongerna. Totalt mörker egentligen. Man hoppas väl ändå att detta är starten på ngt bättre och ett litet lyft kommande år. Men som det känns just nu så känns det som att vi kommer vara i botten som vanligt nästa år också. Hoppas Hult kan göra några underverk med bra värvningar och en bra tränare som får ut det bästa i spelarna. Tror dock att det är svårt att göra underverk oavsett vilken sportchef vi har i detta läge Hv är i som klubb just nu.

Dax att presentera något imorgon/tisdag om jag överhuvudtaget ska ha minsta tillit Hult. Är inte många procent redan och tiden gör att de få procent man har kvar minskar.

Man valde alltså att sparka Blomman utan att ens skannat av marknaden eller varför tar de så lång tid?

NE har cykelsemester, Östman har fram tills nu inte spelat klart. JJ har haft tvättstugan.

Fram till den gångna vecka är det inte särskilt svårt att komma på vettiga anledningar till att det inte presenterats något, men jag håller med om att det borde vara dags veckan som kommer.

6 gillningar

Lugna nu, alla väntar på vändningen, även Hult. Låt honom få jobba i fred. Det är inte nu vi ska vara som bäst, utan först fram mot hösten. Vi har återigen gjort ett stort ingrepp i HV:lekamen och behöver få in nytt, fräscht och friskt material. Vi behöver läka. Det har börjat svagt, men

Jag ger Hult sommaren ut. :white_heart: :yellow_heart: :light_blue_heart:

10 gillningar

Liksom @Jokkalainen fnular jag på om inte Hult kanske ändå är den “bästa” personen på posten, just nu, fram till HV stabiliserat sig. Missförstå mig rätt: jag är i normalfallet helt emot en SC som tidigare drivit ner HV71 i HA är lämplig att styra skutan igen. Men kanske, kanske, kanske är en visionär SC med starka visioner inte det som behövs just nu. I stället, fullt fokus på en ny HC och att “detoxa” laget från konstiga maktstrukturer i kölvattnet från ni-vet-vilka. Låt den nya styrelsen i lugn och ro skapa sig en kravprofil på ett nytt ledarskap och ny identitet för föreningen, ordna utifrån det en ordentlig SC under hösten för att sedan kunna ha den personen aktiv i lagbyggandet inför nästkommande säsong.

Kort sagt: bygg ordentligt uppifrån och invänta att styrelsen är på plats innan den sportsliga ledningen byts ut. Sist laget.

3 gillningar

Lutar åt att hålla med dig. Hult bör kunna bygga ett lag som åtminstone håller sig från kval. Så gäller även Niklas Eriksson (som är den jag helst vill se i båset). Det är good enough att bygga vidare på

Senast han byggde ett lag i SHL åkte vi ut! Litar inte ett skit på Hult för han har verkligen varit en stor del varför HV71 är där vi är.

1 gillning

Det är inte omöjligt för människor att lära sig av sina misstag. I synnerhet om de får tid till paus och reflektion kring dem.

2 gillningar

Nej. Hult ska såklart inte ens vara nära truppbyggare i våran förening. Klart diskvalificerad. Jag hade velat ha honom som Kommersiell chef. Där passar han kanonbra är känslan.

Det finns aldrig, oavsett omständigheter ett bra tillfälle att ge honom ansvar över representationslaget.

2 gillningar

Tycker inte han lärt sig ett skit! Hampus Eriksson säger allt.

1 gillning

Ni är så kategoriska, pojkar. Som interim mellan X antal sjukskrivningar på posten (och Gud vet som möter oss på posten i framtiden) får vi nog vara glada att någon förbarmar sig över oss och vi får tillika hoppas att den HV-anrikade individ som har förbarmat sig över oss har dragit lärdom av tidigare intermezzon.

11 gillningar

Jag håller med Mephisto. Det här är den minst dåliga lösningen. Samtidigt får man inte glömma att det fortfarande är en dålig lösning.

Uttrycket det är svårt att lära gamla hundar att sitta finns av en anledning.

6 gillningar

Inte för att vara sån men med tanke på vad som hänt hittills hade vi inte klarat oss sämre helt utan GM. Då hade vi iaf sluppit se ett antal spelare köra vidare i Garden.

1 gillning

Med Fritz, Petrasek och övrigt company i pipeline, och med föregående regim i backspegeln, finns all anledning att åtminstone ana ett uns av en framtidstro som var som bortblåst för mindre än några få veckor sedan. Hult är en tillfällig lösning på ett eskalerande problem och i det som dessvärre är vår akut eländiga situation kan vi inte mer än hoppas på det som tillfället förhoppningsvis ger.

Det mesta handlar om vad vi lyckas peta in på de fem till sex platser som än så länge ekar tomma och som kräver sin absoluta sprängkraft. Eriksson och WIN är egentligen inget som kräver någon större analys. De är ett komplement och inget mer.

4 gillningar

Problemet blir ju att komplementet inte gör någon nytta utan kostar bara pengar.

Det är nya tider nu och de flesta lagen bygger stora trupper. Får HV bara in en riktig förstacenter, en powerforward och en till bra offensiv spelare, center eller sniper samt två backar så blir det bra. Då kan vi sluta älta HE och WIN. De kommer va nyttiga på sitt sätt.

Problemet med Hult tycker jag är att han vänder och vrider på saker, tänker att han ska hitta nåt bättre. Känns som han funderar för mycket så att spelare glider oss ur händerna och sen står vi där med Axel Holmström och Miska Siikonen.

Vi skulle faktiskt må bra av att åtminstone två spelare presenteras denna veckan. Likaså att en HC presenteras.

Hult drar saker i långbänk och Nubben agerar på uppstuds.

4 gillningar

Och vem skulle sitta som sportchef för att folk skall vara nöjda? Jag väntar tills truppen är satt innan jag uttalar mig om Hults kvalité.

6 gillningar

“Bara”…

4 gillningar