Ja säga vad man vill om föregående styrelse…och den nya må ha vänt hvs negativa spiral ekonomiskt. Där ska dom ha all eloge. MEN den gamla hade aldrig accepterat detta sportsliga fiasko som Hv år efter år kommer undan med.
Vet inte, men känns som den nya styrelsen är nöjd med ekonomiska plusresultat.?
Sen att de sportsliga inte är var de borde vara. Ja de verkar mindre intressant. För nog hade man annars agerat för längesedan?
Nåja, det var förra styrelsen, som tillträdde typ 2011 vill jag minnas, som började förfallet om man ska se det så. Den nuvarande styrelsen har många personer med från den gamla tiden när HV levererade riktigt bra.
Hult vet verkligen hur man bygger ett slagkraftigt lag!
Blir sämre och sämre säsong efter säsong! Hur länge ska han få hålla på?
Vad har man en klubbchef och en styrelse till om det får se ut som det gör säsong efter säsong?
Ska ytterligare en tränare få bära ansvaret?
Mot ett blekare lag som Linköping så trodde man Hv skulle kunna vinna.
Men ack så fel jag hade!
Man såg ännu blekare ut!
Här har Hult verkligen hittat sina karaktärer med dåliga förlorare som hatar att förlora.
Det är högt i tak och man ställer krav på varandra.
Jo det låter fantastiskt Hult! Men inget blir bättre om det är rätt karaktär i omklädningsrummet som går före hur man är på isen.
Ser ingen i laget just nu som har den rätta karaktären på isen! Inte ens Sundh som jag säsong efter säsong visat det.
Har man äntligen lyckats plocka ner hans attityd på isen ? Verkar vara det som gäller numera i HV71!
Hult måste bort nu och låt det kosta lite för denna säsong ligger vi risigt till om inget händer redan nu!
Eller ska ytterligare en tränare få gå och all fokus läggs på Lillis som felade länk likt Lindbom?
Liknar nästan lite sekt i HV71 numera när det får fortgå säsong efter säsong när man uttalar sig om topp 4 medans sanningen mer säger häng kvar i SHL!
Och detta skriver du INNAN säsongen ens har börjat
Du måste fan skämta.
Är Johan Davidsson lika värdelös enligt ditt Hult drev-resonemang? Du vet väl att Hult och Davidsson bestämmer tillsammans.
Ska även Johan Davidsson bort?
Mycket nyfiken på ditt svar.
Prio hult och tycker han skall bort redan nu innan han hinner sätter nästa års trupp. Tycker att sportchefens kontrakt skall sluta i början av en säsong och inte slutet så han hinner sätta sin prägel på kommande trupp. Hult och Davidsson har nu vart i rodret i 4 år och 3 av dem vart de sämsta sportsliga resultat med missat slutspel och ut i kvarten. Man hade mål att bli ett stabilt topp 4 lag. Detta har man misslyckats med. Hult och Davidsson har valt en linje hur en trupp byggs och vilka typer som skall värvas och den linjen funkar inte. Kolla på resultaten där mitt facit och argument. För få en nystart och en ny linje tror jag båda måste bort för båda bästa. Man behöver få in nya idéer och inga som är fast i det gamla tänket. Hult och Davidsson valt strongt på sin linje trots den misslyckats totalt. Så ja jag anser båda behöver gå. Finns andra roller i klubben för Davidsson
Sen lär du ej gilla och respektera min åsikt men de är en annan femma.
Till Hults försvar har han inte haft det lätt när halva laget försvinner mellan varje säsong. Då även spelare med gällande kontrakt. Tro fan att det är svårt att bygga ett bra lag då.
Men då har han haft chansen att ta in det som saknat förrut med mer pucksäkra och spelskickliga spelare som kan lyfta vår pp o offensiva spel. Istället värvar man trubbigare spelare än innan. Det är de jag är emot
Chans och chans. NHL, AHL, KHL, NLA och andra SHL-klubbar ska ha sitt också. Hult har fått mycket skit och det vettifan om hans jobb är så lätt som att bara “öppna plånboken”.
Jag tycker inte att spelet och spelarna har varit så dåliga egentligen. Problemet är som jag ser det att powerplay inte har fungerat. Det gör att laget inte fått något gratis - speciellt inte i perioder när spelet gått lite trögare. Men i de perioder som spelet har stämt så har lagt kunnat leka med vilket annat SHL-lag som helst. Maler ner motståndarna totalt. Inte minst har det märkts i slutspelet att laget är väldigt lämpligt byggt. Det var endast de berömda marginalerna som gjorde att HV inte spelade bort seriesegraren i förra slutspelet. Jag tycker att laget är rätt bra byggt och de senaste årens satsning på att bygga upp seriens mest spelskickliga backuppsättning har varit helt rätt. Försäsongsmatcherna ger hopp om ett bättre PP - i perioder har spelet sätt riktigt bra ut och rörligheten något helt annat än förra säsongen. Inte mist har man i år backar som kan hålla i pucken, göra sin gubbe och få iväg ett skott som når mål.
Det har jag inte påstått att det är enkelt att bara öppna plånboken, inte de jag menar. Vet att det är en tuff och svår branch och nu när hv faller mer i tabell o status som en framträdande förening (sportslig framgång) blir den än svårare. Men den trend Hult har och vilka typer av spelare han värvar så är det inga offensivt skickliga spelare, mer hårdarbetande forwards som är bra åt båda håll. Han har haft chansen men misslyckats med sin taktik under 3 av 4 säsonger nu och eventuell 4 av 5 efter denna. Därav tycker jag det är dags att säger upp Hult så fort de bara går.
Tycker man kanske kan ha kvar Hult som scout för han är riktigt bra på att hitta halvfärdiga talanger i allsvenskan/SHL och den kvaliten tycker jag vi skall ta vara på. Men få in en sportchef som kan och ser nyttan i att ha ledande spelare på forwardssidan ser jag som ett måste
Ställde frågan i en annan tråd. Vad har Hult faktiskt lyckats behålla?
Vi kan absolut skylla på NHL, KHL och NLA. Men däremellan finns det ju en drös spelare man faktiskt kan behålla och skapa en grundkärna kring. Vad har Hult faktiskt värvat och som han sen kunnat skapa något kring? Tänk bort självklara HV-spelare, som oavsett sportchef vill vara i klubben i deras hjärtan.
Min poäng. Ser hockeyvärlden ut som den gör kanske man inte enkom kan värva spelare på uppåtgående, alternativt överbetala spelare som man sen pga lön och utlovad roll inte kan förlänga med.
Sjukt nöjd att Hult värvat så bra bredd att vi kan inleda med att bänka Emil Johansson, du vet han med 3-årskontraktet där bläcket knappt hunnit torka.
Måste ha varit någon skadekänning… Fast iof. Det skulle inte förvåna mig heller om Lillis ville säkra upp med Perssons magnifika defensiv…
Jag har svårt att bli riktigt upprörd bara för att det är så förväntat.
När folk ens jämför tex Fröberg med Ljungh inför säsongen bara för att de haft liknande kurva poängmässigt så får jag en hjärnblödning.
Dom är inte ens i närheten av att vara samma spelartyper. Fröberg hade behövt en riktigt bra passningsspelare vid sig för att ta nästa steg, Ljungh är den spelaren.
Respekterar dina åsikter som oftast är rejält konstruktiva. Mycket bra. Du behövs.
Sugen på att träffa Johan hult/Johan Davidsson och övriga duds som bestämmer? Ställa dina frågor.
Kan på en halvmiss fixa det. Har du flax, kommer du ut som en HV-julgran. Jag styr upp det…