Tråden om SC Kent Norberg

Det här är illa. Skrev för någon dag sedan att det raljeras över HV i media vilket skadar både varumärke och sponsorer.

Ikväll får vi se fyra experter sitta och unisont såga HV längs med fotknölarna. Aldrig har jag sett experterna vara så ense i sådan svidande kritik mot en förening, eller i det här fallet två personer.

Några timmar tidigare drar Höken ner byxorna på Nubben.

Nu gör alltså medier medvetet inlåsta artiklar för att dra in pengar på vår bekostnad. Jag tycker det är en rätt roligt take på hela den här soppan. Så har inga åsikter om själva artikeln.

Men för HV är det här så pinsamt. Och skadligt.

Vakna Wilander, Lindbom, styrelse och sponsorer!

13 gillningar

Jag stängde av skiten men skulle gärna se lite totalsågningar. Är det i periodpausen av huvudsändningen eller var ser jag detta?

Innan nedsläpp

3 gillningar

Jag tycker ändå att det är bra att dom säger som det är och vad som behövs göras i tv.
Det kanske är det som krävs för att det ska ageras nu? Nu kommer kritiken på sociala medier, mail, aftonblaskor och under sändning på match.

Denna kritiken hänger i nu och det går inte trolla bort med nått litet roligt klipp med spelarna så allt är glömt.

Alla ser dig nu och synar ditt fuskbygge Nubben så bara lämna med Monten. Tiden i Hv71 är över för er

4 gillningar

Började posta sent på forumet så min ångestattack när Nubben anställdes finns inte dokumenterad utan det här är min första recension från oktober 2022. Kan inte förstå hur han klarat sig så länge. På något sätt måste HVs andra ledare följt med in i hans fantasiland där Timråkompisen Brattström håller SHL-klass, Timråkompisen Montén är ett missförstått geni, Tikka nästan är landslagscenter, Nättinen är landslagscenter (i fjärdekedjan i landet för-länge-sedan) och så vidare.

Jag tror att han är idiot, jag menar det inte som en förolämpning utan ett konstaterande. En idiot har fått sitta i sportchefsrollen och göra lite hipp som happ. Lindbom och kompani har låtit det fortsätta.

Om man inte kan sova kan man räkna antalet gånger @PapaEmeritus skrivit avgå i tråden.

5 gillningar

Jag tror de flesta såg från första stund att det här inte var en professionellt agerande sportchef, åtminstone inte i dialog med media. Då kanske han inte är det i övrigt heller, kunde man anta…
Fullständigt ofattbart. Han blir ju ansiktet utåt, ja extra mycket än en normal SC då han gärna pratar med media till höger o vänster.
Måste ju kännas helt hopplöst att jobba i andra roller som för Freijd när han inte alls kan kontrollera kommunikationen.
Nä detta är inte seriöst nånstans.

Haha. Läste Sportbladets intervju med Nubben.

Helt klart att han fått tunnelseende när det kommer till att värva och spendera pengar.

Det här är fan för bra för att vara sant.

På ett påstående om att han värvat 28 spelare på 19 månader svarar han att det blev många förra året, men i år är det väl bara 7-8 spelare…

Newsflash. Med Shore har Nubben värvat TOLV spelare inför säsongen.

På ett påstående om att han brutit i förtid med ett antal spelare svarar han att det var väl bara Elvenes. Reportern får påminna honom om Bengtsson och Westerlund och då har inte ens Martinsson nämnts.

Asså snubben har ju inte koll. Han ger ju intryck av att vara en lustig bilhandlare i rutig kavaj från vischan som av outgrundlig anledning fått ta över ett multimiljonerföretag. Och DET, det är inget att hymla om.

19 gillningar

När det inte kan bli mer pinsamt…Han har alltså noll koll, totalt noll koll.

1 gillning

Bort bort bort!

3 gillningar

Bødker hade ett optionsår vi valde bort också. Inte riktigt samma sak men ändå. Också fascinerande hur många som inte fått förlängda kontrakt (ett underbetyg i sig).
Ingen plan för att ersätta Laleggia som bröt kontraktet och Andrae som gjorde en utvandrarna.

Skämmigt som fan, man bara önskar mardrömmen vore över. Hellre i HA, t o m, än en bilhandlare till SC.

Denna är bra. Fattas bara att han skulle säga att han är sportchef i HV71.

4 gillningar

Någon som kan dela?

Nu lyfter vi oss! Självklart har vi alla rätt att tycka att han måste bort men vi får passa oss för att komma med personangrepp. Det balanserar på en skör tråd nu känner jag.

Hade det varit vilket annat företag som helst hade han fptt kicken för länge sen. Helt sjukt han får hållas…

2 gillningar

Jag håller med om att det behövs en förändring. Men man måste också ha ett alternativ. Förmodligen har de inte det i nuläget. Likadant med Nubben, vem ska ta över istället? Tror inte att det är många bra tränare samt seriösa sportchefer som är intresserad av att jobba i HV eftersom samtliga som kommer till HV blir klappkassa/misslyckade oavsett om det är tränare eller spelare.

1 gillning

Tänker man så kan föreningen lika väl gå och självdö. Precis allt annat är Nubben är bättre för stunden.

1 gillning

Absolut men vi har resurserna internt. Lindbom tog över tränarrollen förra gången. Pelle G kan axla HC. Detta är ett jobb, precis som alla andra jobb. Ibland får man stå ut med saker man inte vill. Ibland får man bara ta smällen för företagets bästa, om det inte duger så är det väl bara att flytta på sig för någon som kan axla ansvaret för företaget.

Vad jag syftar på är att jag tycker att Lindbom helt enkelt får kliva ner till positionen som HC för klubbens bästa.

Går det inte rekrytera kompetens utifrån får man göra vad man kan med den som finns inhouse.