Tråden om SC Kent Norberg

Stämmer så bra!!

Enligt riksmedia finns det väl lite halvkorpulenta innebandytränare i Jkpg-regionen. Kanske går att värva en dylik som HC, det torde väl funka eftersom HV för närvarande ändå inte har så bra fart på rören…Tänker mig att någon försäljare på Runes bil i Habo kan funka som t f SC. Kan man bli av med gamla rostiga bilar, är det nog en smal sak att avyttra ett dussin begagnade s k hockeykrigare (läs lönelyftare) ur en blödande trupp. Med nuvarande utvecklingstrend kommer det egna kapitalet snart vara som bortblåst.

Ser tydliga paralleller till Blåvitts utveckling de senaste 25 åren. Efter Roger Gustafsson åren blev det hysteri i dåliga värvningar och ett kapital som byggts upp genom framgångar i europeisk cupspel var förverkat på några år. Tråkigast var dock att man sportsligt aldrig riktigt återhämtar sig.

2 gillningar

Så är det. Det är inte bara Nubben och Montén som ska avgå. Lindbom och Wilander ska också ut. Det är ju de som låter Nubben få fritt spelrum med oändliga miljoner till att lappa ihop sitt eget fuskbygge.

Problemet sitter som sagt djupare än bara Nubben + Montén och det är väl tydligt nu de senaste åren.

3 gillningar

Pär Mårts är väl innebandytränare? Plocka Pelle!

1 gillning

Ja precis. Jag tror problemet är betydligt djupare i klubben, tyvärr får man väl säga. Alltifrån materialförvaltare till klubbdirektör, det ställs nog för lite krav och HV har inte hängt med hur en förening ska skötas. Många storklubbar har gått om. Och jag tror man som spelare känner skillnad i hur oproffsigt klubben sköts om man tex jämför med Färjestad eller Växjö.

3 gillningar

Nepotismen förstör för klubben och ingen vågar ta obekväma beslut för det går ut över någon polare.
Det är rätt tydligt med Nubben som bara anställer bekanta. Men det reflekteras ju också dåligt på Lindbom / Wilander som låter Nubben köra på.

Jag vill ha bort alla fyra.
En ny tränare i samma pessimistiska miljö med samma folk ovanför kommer inte lösa något.

3 gillningar

Detta är dock nepotismens dilemma. När väl N rotat sig och man sedan med ett Alexanderhugg fördöker motverka den med stora utrensningar, ja vad ersätter man då med? Ofta blir enda alternativet interna lösningar (eftersom det är svårt att hitta många externa krafter i ett huj) och då finns det risk att nepotismen kvarstår fast i annan form…somethingvis rotten in the state of Denmark…

4 gillningar

Ja man får göra en temporär lösning nu på HC och SC och sen en fullständig reboot i alla ledande positioner. Och börja jobba långsiktigt. Inte köpa ihop ett lag.

Den tränare man nu tar in bör få helt fritt svängrum i samråd med spelarna, förutsatt att denne är väl vald. Apropå vad nån skrev om att fortsätta vara styrd.

1 gillning

Finns det någon som inte vill sparka Norberg längre? Det kan väl inte vara möjligt.

1 gillning

Det finns nog inte. Frågan är bara när.

Det akuta just nu är ju att få spelarna att tro på nåt. Vet inte om det hjälper att sparka den som värvat dom. Är ju ett indirekt underkännande av laget.

Men han ska verkligen inte bygga några fler trupper i HV. Det tror jag alla är överens om.

1 gillning

Jag vill att han och Montén avgår självmant och ger fan i att belasta föreningen ytterligare.

1 gillning

Nu svär jag väl i kyrkan. Men håller nog fan Hult högre än Nubben.

Man trodde inte det kunde bli sämre efter Hult. Det blev det.

2 gillningar

Ja svårt faktiskt. Hult såg till HV71 åkte ur dock. Jag undrar hur Hv tänker. Ska de tex kicka Nubben kanske ta in Hult som trots allt känner förenigen innan och utan resten av säsongen SEN leta efter en ny?

1 gillning

Det hade ju varit höjden av komedi och tragedi samtidigt.

Nä, så jäkla akut är det inte med Nubben så vi hinner nog hitta nån som känns lite mer het än Hult. Men bort ska han, långt bort.

1 gillning

Tycker vi var jämnare med Hult. Ja vi åkte ut. Vi vann också guld.
Vi åkte ut i kvarten de flesta åren. Vi var ändå jämnbra. Förutom 20/21.

Nu har Nubben bara fått 1,3 år men hittills har vi varit ett krislag rakt igenom.

Jo det är faktiskt sant, Hult var nog “bättre” på sätta lag. Fans ju nån tanke i alla fall.

När man ens diskuterar att ta tillbaka Hult, ja då är det KRIS på riktigt.

Nubben är klappkass och måste bort asap men svaret är definitivt inte Hult.

5 gillningar

Vi ska inte ta tillbaka Hult. Absolut inte det jag vill eller menar.

2 gillningar

Det är väl i och för sig definitionen av ojämna :joy:

Nubben är jämnt dålig. Tar hellre ojämn…

2 gillningar

Nubben mönstrar väl i regel seriens jämnaste lag… :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: