Vad är mer ojämnt än att både lyckas ta SM guld och även åka ur SHL?
Kan nog inte bli mer ojämnt…
Vad är mer ojämnt än att både lyckas ta SM guld och även åka ur SHL?
Kan nog inte bli mer ojämnt…
Varför tänker alla så himla smalt? Alltså, det måste ju finnas massvis med bra företagschefer med god vana att bygga team i HV:s storlek runt Jönköpingstrakten??? Anställ en scout som stöd och leta efter en ledare som är duktig på bygga team.
Kommer Hult så slutar jag följa HV!! Då är ju den här föreningen inget annat än ett skämt. Ett gäng pajaser hela bunten.
Vi var ojämna de åren absolut. Där vi åkte ut och när vi vann. De övriga var vi extremt jämna. Var väl typ 4-5 säsonger i rad vi åkte i kvarten? Då var vi jämna.
Fast att vinna guld och åka ut är motsatsen till att vara jämn och det var oerhört frustrerande med Hult som sportchef. Redan där började man vänja sig med nya bleka HV så är inte ens i närheten av lika upprörd nuförtiden som då. Nubben är uppenbarligen skit men man har vant sig tyvärr
Annie Lööf, 0-8 och Johan Hult…. Man testar verkligen gränserna idag.
Läs vad jag skriver.
Hult var sportchef i 8 säsonger. 1 år vann vi. 1 år åkte vi ut. 6 år åkte vi i kvarten.
I 6 år var vi jämna. I två år var vi ojämna.
Edit: skitsamma egentligen. Tråden handlar om Nubben. Jag vill inte ha tillbaka Hult.
VIll bara med vara tydlig jag INTE vill ha Hult!
HULT!! Är ni på riktigt!
Han var ju med och påbörjade förfallet.
Är väl inte många utav hans värvningar som klarat av att få nytt uppdrag i SHL?
Nubben är kass. Men detta är ju ändå för mycket.
Haha, nu lägger vi ner. Ingen menar på riktigt att Hult ska tillbaka
Jag tycker Nubben satt ihop ett någorlunda bra lag. Förutom tikka och stakke. Med Shore in borde vi ligga i mitten av tabellen. Det är ett tränarproblem som gör att vi spelar som vi gör, samt klent psyke hos spelarna. Får vi bara in en bra tränare så kommer vi lyfta i tabellen, det är jag övertygad om. Sen vill jag bara tillägga att Kaski saknas nåt enormt i PP, vi får aldrig till farliga nackskott med strålman på isen!
Jag tror nog vi har ett rätt uselt lag också. Detta är en kombination av felbyggt lag samt usel coach. Kolla bara hur uselt vi sätter ihop kejor med tedenfart och Foppisch.
Vårt lag är ett fuskbygge med en del skimmrande fina delar som bländar betraktaren men saknar en stabil stomme.
Som ett hus med blänkande marmorpelare runt porten och en dyrt utsmyckad trappa men som saknar både tak och väggar.
Arkitekten heter kent.
Kanske skulle inleda ett samarbete med krisande J-Södra och hoppas på att matematikens lagar gäller - “minus minus blir plus” sa alltid min mattelärare…
Helt enig!
Om frågan om vem som ska vara sportchef står mellan Norberg och Hult, bör svaret vara att man klarar sig utan tills man hittat något bättre. För det mesta är väl ändå bättre.
Jag är inte mycket för sådana här namninsamlingar. En annan sak om det kommer från en officiell avsändare, exempelvis NBS.
Däremot. Jag noterar att 430 personer skrivit på. Det går att jämföra med när liknande lista skapades för att få bort Hult. Då var det väl runt 100…
Namninsamlingen mot Montén och Nubben visar verkligen att folk har fått nog. Det tycker jag är intressant. Det brinner i HV-land.
Intressant att media spinner vidare på detta.
Inte en speciellt stor skara som skrivit på heller. Jag har inte gjort det, även om jag naturligtvis stödjer syftet. Varför har jag inte skrivit på? Jag skriver inte på sånt, det är inte min grej. Det är en princip. Rätt eller fel, det får andra bedöma.
Intervjun med JP visar hur fel allt är.
Nubben vet ingenting. Han har inte ansvaret utan måste lyssna till vad ledningen har att säga gällande Monténs framtid.
En kompetent sportchef, som hade ledningens fulla förtroende, hade haft kontroll över situationen och skött det själv, framför allt löst problemen.
Nubben är en marionett som emellanåt får fritt spelrum att spendera miljontals kronor. Ohållbart.
Idag måste Team Timrå sparkas. Resten får man ta itu med efter säsongen.
Och så bli väl fallet, kan inte tänka mig annat. Dags få in friska vindar över Vätterns sydspets nu @lejacques