Gubben behövde tydligen en väckarklocka. Att han, efter två genomusla truppbyggen med otroligt usla resultat, trots MASSOR med pengar, blir förvånad/besviken/tog illa vid sig är helt otroligt. Antingen spelar han ut offer-kortet eller så har han helt fel inställning till vem han jobbar för.
Tvåa på bollen ser jag ha ha! Engagemanget på forumet är det inget fel på!
Jovisst. Han fattar. Han har både under och efter säsongen förklarat att resultaten inte är det han ”hoppats” på (vilket ju är helt sjukt i sig) och att resultatet är för dåligt.
Men. Det är en riktigt jäkla stor ingrediens som jag saknar från nubben i alla dessa intervjuer om kritiken mot honom och där han gång på gång erkänner och förstår kritiken.
Kan nån gissa vilken ingrediens jag syftar på?

Vilket seriöst uttalande osv…
Vet inte om det är att “spela ut offerkortet” för att man pratar om hur man mår…
Det behöver det inte vara, mer kanske som någon försvarsmekanism, men jag saknar det shitkicker saknar. Därav min kommentar.
Kent är människa. Ja. Jag kan verkligen förstå privatpersonen Kent.
Men det som stör mig. Varför fortsätter han utsätta sig för detta om det nu är/varit så jobbigt?
Så länge han är fast besluten att vara kvar kan jag inte tycka synd om honom. Ännu mindre ha förståelse för att yrkespersonen Kent står och snackar om hur han mår som människa.
Det är inte synd om sportchefen Kent Norberg. Han har valt det här helt frivilligt och har fortfarande inga tankar på att hoppa av. Då är det bättre att avstå snack med press, knyta näven i fickan och fortsätta bita i det sura äpplet.
Håller helt med.
Vissa intervjuer behöver man helt enkelt inte ta.
När jag pratar med journalister i mitt yrke ber jag alltid om att få citaten skickade via mail för att dubbelkolla så jag inte blivit felciterad.
Brukar i regel inte vara några problem.
Nej jag håller med dig och @shitkicker till 100%
Helt sjukt. Ovärdigt uttalande av en tillförordnad ordförande. Kent snudd på lika ovärdig som kan tänka sig att vara kvar under sådana förhållanden.
Att fortsätta som om ingenting fast det är så tydligt att man inte är önskvärd.
Det känns som sorgligt agerande från samtliga inblandade.
Både sportchefen och tf ordförande är ju tyvärr glappkäftar.
Ja, men värst är väl ändå t f ordförande. Så fruktansvärt snett och oseriöst att gå ut och prata i dom termerna att man har en dialog med en ev ny sportchef. Innan man hanterat sin nuvarande sportchef.
Vilken gång i ordningen slänger t f ordförande Kent Norberg under bussen? Hur ska Kent ö h t kunna jobba efter ett sånt uttalande?
Måste han prata så öppet om såna här “personalärenden” bara för att visa att han faktiskt gör något.
Fan jag blir riktigt upprörd över t f ordförandens lösmynthet.
Jag kan bara hålla med och det här är en utvecklingspunkt som HV måste ta i akt. Sånt här ska skötas internt och inget annat. Speciellt idag när SoMe har en stort inflytande i samhället.
Ja, exakt. Det måste fan hymlas mer!
Haha så bra, ![]()
Det som även slår mig här att det verkar ju vara noll insikt på lyhördhet gentemot kollegor. Det har väl knappast undgått AD hur Nubben har uttryckt sig kring sitt mående. Ändå fortsätter AD att som att ingenting har hänt. Nubben är ju finito mer eller mindre, AD väntar bara tillfälle.
Håller med. Tycker lite synd om Nubben här.
Det är ganska tydligt att han inte har förtroendet hos ledningen efter sin tid i HV hittills, men att öppet gå ut med att man letar ersättare till honom när han fortfarande är kvar… nja… känns inte schysst.
Nubben kommer alltså inte få kicken. Iaf inte enligt AD.
Man har som avsikt att fullfölja hela hans kontrakt. Snacket med Abbott är om SC över hela föreningen, inte enbart över herrlaget. Dvs “sportsligt ansvarig för hela klubben.”.
Står inget om vem någon bakom dessa “15 namn” är.
Refererar till För dialog med 15 namn – men vill behålla ”Nubben” – Jönköpings-Posten
Men va f-n. Vi har alltså spottat upp oss rejält det här året sett till nyförvärv?
Oj. Det sa Wilander de tidigare åren också. Första året med Nubben var vi ingen vanlig SHL-nykomling. Vi skulle till slutspel. Förra året var det också guld och gröna skogar och vi skulle gå till slutspel igen.
Enligt AD har Nubben alltså inte fått rätt förutsättningar. Fy f-n.
Det här är ett skämt! Ett skämt!
Eller ja, det är det ju inte. Vi vet vid det här laget allt för väl att HV är föreningen där du som sportsligt ansvarig, klubbdirektör eller styrelsemedlem kan komma undan med vilken skit som helst.
Det är onekligen mycket informatinon som flyger omkring (och fascinerande att se hur HV71 åter igen INTE kriskommunicerar vettigt genom att bara dela information via en person som håller stenhård koll på vilken info som delas). Vet vi omständigheterna kring detta? Kan det vara så att Nubben är meddelad förutsättningarna? Han kanske har fått välja att avgå eller ta konsekvenserna att bli helt överkörd?
Min poäng är att när organisationen läcker som ett såll så känns det inte som aktörerna agerar helt utifrån föreningens bästa. Och eftersom det kommer en mängd olika (motstridig) information så är det ju inte säkert vem som talar sanning. OM någon talar sanning.
Min erfarenhet är att högre chefer oftast inte kan säga hela sanningen p g a att de håller en mängd känsliga samtal och inte kan kommentera enskilda personer i offentligheten, vilket innebär att personer längre ner i hierarkin ibland kan häva ur sig mer eller mindre oinformerade saker som inte kan bekräftas eftersom ledningen inte kommenterar enskilda fall offentligt.
Nu menar jag inte att så är fallet här, men jag har sett exempel på anställda som fått sparken och gått ut och kritiserat ledningar fast det verkligen funnit fog för att den anställda blivit uppsagd. Det ingår så att säga i skälen till att personen sparkats i att den har svårt att kommunicera, tolka information och agera rimligt i en social miljö.
Det behöver inte vara så extremt i det här fallet, men det är ju också något underligt att det florerar så mycket olika information. Man kan som sagt tycka att de borde vara mer försiktiga att kommunicera utåt generellt annat än via sin officiella kanal och Staffan Linderborg…
Vad behöver han mer då för att lyckas förutom 27 års erfarenhet och 70 miljoner att handla för?