Tråden om: SHL

Sen är ju en avgörande del av importerna från utanför EU (Nordamerikaner) och Johnsen. Tänker ändå att en reglering skulle kunna vara gynnsam samtidigt som den ger möjlighet för N importer för varje lag för att krydda ligan.

1 gillning

Helt enig! Med ett tak på icke-EU spelare skulle det förhoppningsvis vara spelare av högre kvalitet som tog de platserna.

1 gillning

Om jag inte missminner mig så var det icke-EU-spelare som det tak man hade i SHL gällde.

1 gillning

Vore otroligt spännande att se vad som händer i Linköping vid förlust på torsdag. Två poäng före HV och kommande tre matcher är Brynäs, Luleå och Skellefteå…

Du behöver inte oroa dig, spänningen uteblir, Äggen tar alltid poäng i Garden, det är sen gammalt :smiley:

3 gillningar

Vet det ska mycket till men kan ni tänka er följande kvartsfinaler.
SAIK - Luleå
Frölunda - Färjestad
Rögle - Brynäs

och…..

Växjö - Malmö…

Växjö - Malmö…

Snacka om kvartsfinalen som ingen kommer prata om

3 gillningar

Tony Mårtensson ryktas till Örebro, kanske kan bli tillräckligt med bränsle för Cluben att köra över Örebro i sista omgången.

1 gillning

Oskar Lang är avstängd imorgon p.g.a en slewfoot i matchen mot Luleå, nu lär det ju inte bli seger för HV imorgon ändå…

Brynäs försöker psyka LHC genom att låtsas som att de inte vet vilka de möter:

4 gillningar

SHL-lagens matchtröjor är fullproppade med reklam från sponsorer. Så även HV naturligtvis. Fick en fundering nu när jag tittar på Dif - Luleå.

På Luleås tröjor så är LKAB det mest framträdande sponsornamnet.

LKAB är ju ett statligt bolag. Nån mer än jag som tycker det inte är helt okej att Svenska staten gör reklam i en verksamhet som SHL? Hade de haft reklam på samtliga arenor, typ deras logga på isen eller liknande så hade det inte stuckit ut i mina ögon men sponsra ett enskilt lag i en svensk Elitserie med i princip skattebetalarnas (överdriver lite) plånbok är inte okej tycker jag!

2 gillningar

Svenska Spel är ju en av huvudsponsorerna av SHL också.

Inga problem med huvudsponsorer som tecknar avtal med förbundet. Stor skillnad på Huvudsponsor och sponsra ett enskilt lag tycker jag. Speciellt när man är ett statligt ägt bolag.

2 gillningar

Helt klart. Men betalar alla skatt för SHL? Alla är ju inte hockeyintresserade. Jag tycker samma sak som dig, ska sägas.

Nog en viktig poäng Örebro tog idag, Leksand kommer inte plocka in deras målskillnad. Tror heller inte Leksand tar in två matcher på Örebro på tre omgångar.

Nej kikar man på de tre resterande omgångarna så har jag svårt att se att Leksand ska kunna ta igen och gå förbi Örebro.

Leksand: Frölunda, Malmö, Rögle

Örebro: Timrå, Brynäs, LHC