Tråden om Skador/Avstängningar.

Bättre läge enligt hockeynews:

Enliogt artikeln kan i stort sett alla vara klara, med lite flyt, till premiären…

Jag inbillar mig att många skador under träningar är ett resultat av att man kör på hårdare och tävlar mer.

Avdelningen glaset halvfullt.

2 gillningar

Riktigt fint att läsa.

Ortio kommer behövas, då Brattström verkligen blandat och givit. Han har i vissa situationer varit rena väggen till i andra lägen givit bort pucken eller släppt den rätt igenom sig. Sådant ingiver inte direkt förtroende till försvaret.

Tedenbys skada verkar vara en överbelastning, det kan möjligen vittna om att han har haft en helt annan inställning till försäsongen i år. Har för mig det var några som sade att han hade kört stenhårt och haft betydligt bättre värden i år än ifjol. Då kan det komma bakslag på träning. Hoppas bara att överbelastningen inte på något vis är relaterad till fjolårets fotskada.

Truppen börjar kännas redo för Torsdag!

1 gillning

JP skriver att Tedenby spelar på HV-dagen imorgon och att Ortio är tillbaka för fullt men spelar inte imorgon, samt att Kaski, Önerud och Seppälä inte kommer till spel.

Hur ser prognosen ut för den trion, är premiären i fara?

– Vi vet inte, alla tre är svårbedömda. Önerud och Kaski var på is innan imorse men vi får ta helgen och sedan se på måndag. Är det mycket bättre på måndag tror jag alla tre kan spela, är det inte mycket bättre så kan ingen spela. Det finns frågetecken för alla tre.”

Att Seppälä är borta var nytt för mig. Någon som vet vad som hänt?

Men skit att seppälä är skadad med. Alla behövs i genrepet :frowning:

Vet någon om Kaski kommer vara spelbar på torsdag?