Fast straffet skall vara proportionerligt mot handlingen. Inte utkomsten. Så i analysen av händelsen bör det ingå att titta på uppsåt, inte utfall.
Det blir väl så gott som alltid avstängning om man går in med höjd armbåge eller axel i en närkamp i dagens hockey, oavsett om man träffar hårt eller inte. Annat var det på Peter Nordströms tid.
Dagens domare går efter utfall inte handling tyvärr…
Exakt, jag tycker nästan Hv ska göra en egen avstängning med, hans “irritation” kostade oss MINST 1 poäng, sånt där får inte vara okej att förstöra för laget sådär
Håller inte med. Jag hoppas tvärtom att de mer rutinerade spelarna tar hand om honom på ett bra sätt efter detta.
Det är en 19-åring som begår en skitklumpig tackling i frustration över att han ansåg att han skulle fått med sig en trippingutvisning ett par sekunder senare. Det blir en jäkligt dyr läropeng och jag tror inte han mådde så bra efter utfallet av matchen. Absolut inte nödvändigt med en extra intern avstängning. Hugo har fått en ordentlig läropeng den riktigt hårda vägen nu att hålla lugnet, det räcker med det.
Hur tänker du där, undrar man? I dessa backbristens dagar ska Hugo alltså va avstängd tre matcher som sen ska späs på med ytterligare avstängning internt!? Fan…har man varit med ett tag, vet man att ibland blir det bara fel helt enkelt. Bara att ta lärdom och gå vidare.
Visst sjukt onödig som straffades hårt, tror redan han fått sitt straff
Jag tänker att bara för att Hugo är ung så kanske det är fel, då KANSKE man ska titta mellan fingrarna lite och “bara” ge han en uppläxning, men samtidigt så fungerar det ofta såhär, om en person tilläts att göra skit som förstör för hela laget utan att få rejält straff, så skapar det frustration hos de andra som kämpar och håller sig för att ge en snyting till Sylvegård som de drömt om att göra hela matchen men inte gjort för att de tänker på laget före jaget. Hv är en ELIT verksamhet även om man glömt bort det, fungerar ju inte att ta en 5a med 2 minuter kvar av matchen för att man blev sur…
Jag tror både han har bett om ursäkt till laget och att de har pratat om situationen. Jag upplever inte det som att han jagar huvudet utan han vill sätta en hård tackling som träffar fel. Han har väl knappt haft en utvisning på hela säsongen så känns hårt att man ska “straffa” honom extra - där finns det nog andra spelare som har tagit många fler onödiga tvåor… Han hade såklart kunnat vara kyligare med så lite tid kvar och hela situationen blir nog en tankeställare och de 3 matcher från DN räcker gott och väl för att förstå allvaret.
Fast att straffa en spelare även internt för en situation på planen som sker på en bråkdels sekund i stridens hetta tycker jag är helt fel.
Det ledarskapet hör inte hemma överhuvudtaget någonstans.
Hugo har givetvis förstått själv att han gjort helt fel och satte laget i en skitsits. Han har garanterat bett om ursäkt till laget. Interna straff är inget man kan hålla med i läget HV är i. Fransson behövs i en för övrigt usel backsida.
Ni har säkert rätt i detta fallet, jag ger mig, är väl bara lite frustrerad över att det daltas så förbannat och saknas disciplin i laget generellt sätt, men i fallet med Hugo var jag nog lite väl hård. Sorry
Har du några belägg för att det daltas i laget eller killgissar du bara?
Det är killgissning baserat på att dom uppträder som att dom blir daltade med, dålig diciplin, svårt att kämpa hela matcher, kämpar MYCKET MER hemma än borta, osv osv, väldigt mycket som tyder på brist på diciplin/moral
Intressant att din lösning på det är att internstraffa en av våra största utropstecken såhär långt och en unga talang med framtiden för sig genom att stänga av honom. Ledare inom hockey med den typen av filosofi existerar inte av den enkla anledning att det är så långt ifrån ett ledarskap man kan komma.
Eaxkt så.
En gif man hör
Om det hade varit så enkelt…
Tror vi nån kommer tillbaka efter uppehållet?
Han är la ganska känd sen tidigare, men Önerud sägs ju va tillbaka då troligen. Vi kan ju alltid hoppas att viss Joonas har tur med sjukdomar och skador nu återstående del av säsongen och högst troligt av sin tid i HV…