Tråden om: Ståplats!

Om inte alla som har köpt biljett kommer blir det ju glest helt naturligt. Eller vet vi med säkerhet att alla var där, så det hade gått att släppa fler biljetter?

Jag tror HV släppte in fler än vad som var tillåtet förr. Vad tror du händer om en idiot tänder en bengal på den gamla bilden?
Nu är hvsupportrar inte idioter, men ändå.

Mycket möjligt… Det har inte varit några bengaler i år, men absolut, det skulle kunna bli dumt…

Så är det. 2004 var jag fjorton år gammal och fick biljetter till sjunde avgörande av en kompis släkting som jobbade på kansliet. Och det hände om och om igen. Lite folk bara släpptes in hipp och happ.

Jag mailade HV… De sa att de säljer lika många biljetter som tidigare, fast att andelen säsongskort är större i år. Många av dessa biljetter används alltså inte. Nästan så man undrar om White Lions har köpt upp en massa säsongskort…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Någon som vet hur ser ut angående klackledare samt ’ynglingarna som inte visade sin bästa sida’ förra säsongen?

3 gillningar

Spontant låter det som ett bra initiativ. Kan endast läsa rubriken och inget mer. Någon annan?

– Vi ska finnas till för de som vill upp på läktaren men inte riktigt vågar. Vi kan vara en utsträckt hand till de som känner att de är ensamma på läktaren

Kanske också blir ett sundare språk och mer fokus på HV71 i mångt och mycket.

3 gillningar

Ja, att lyssna på “Vi är HV-Blå och vi hatar VLH” i 10 minuter får i alla fall mig att fundera på att gå hem.

Klacken har inte varit någon höjdare på ett tag nu.

5 gillningar

Vi har väl ingen tråd enkom för NBS så kör lite info här. Har via nära kontakt fått lite input hur vardagen och samarbetet fungerar mellan NBS och HV71 idag. Sätter det i punktform då jag upplever det mycket enklare.

• HV71 vill samarbeta i större utsträckning

• Majoriteten av ledningen är alla medlemmar i NBS (inte skett tidigare)

• Rickard Nylin och Anna-Lena Isaksson får båda lovord ifrån NBS

• HV71 och NBS har kontinuerliga månadsmöten där man träffas. Helt nytt

• Peter Dammis Damberg är ledamot i NBS, och en bra fungerande länk mellan parterna

• Ett bredare samarbetet mellan NBS och NBS tifo finns (jobbat på var sin front tidigare)

• NBS har genom åren haft många synpunkter på personalomsättningen och dess kostnad i HV men inte riktigt fått gehör, nu hoppas man kunna ha en öppnare dialog kring det.

• NBS har god koll på de omtalade små grabbarna som inte är där för hockeyns skull

• Tyvärr fungerar inte samarbetet riktigt så bra med säkerhetsansvarig i HG och NBS gällande dessa små grabbar, rimmar lite illa med första punkten.

Kanske är detta en bra och användbar info i form av att det har väl först diskussioner här inne tidigare hur relationen mellan NBS och HV71 inte existerat. Med förhoppning är det en dörr öppnare, ett gott rykte sprids och kanske kan NBS få fler medlemmar.

NBS som förening mår bra, ekonomin är god.

14 gillningar

Låter ju som det går i en positiv riktning iallafall! Väldigt skönt att höra. Det är inte bara sportsligt vi tappat de senaste åren, förhoppningsvis går resan tillbaka mot toppen hand i hand både på isen och på läktaren.
Tack för uppdateringen!

2 gillningar

Härligt att höra!

1 gillning

Vad betyder detta? Vilken personalomsättning? I kioskerna eller herrlaget? Det sistnämnda stämmer ju, men är det något NBS skall styra upp? Jag fattar inget här.

För att vara med tydlig så innefattar det ledningen. Nu vet jag inte hur ett avtal ser ut med Ord. Är det en ordinarie lönepost? Eller skrivs det som ersättning? Men dem menar väl majoriteten av kostnaderna. Jag tänker att NBS kan ha en input och säkerligen konkreta förslag på åtgärder och bättre lämpade kandidater. Mer än så är det nog inte. Men då tror jag endast.

Menar du alltså sparkandet av tränare och klubbdirektörer, och kostnaden för att avlönade folk som inte jobbar kvar?

För det känns ju inte som att HV själva skulle vara så nöjda med det.

Ok, men jag kan tycka att det är konstigt om NBS skall interagera med HV angående HV-interna saker som personal. Underligt.

1 gillning

Samtidigt är HV ingenting utan supportrarna…

men man behöver veta sin plats. Ismaskinisten behöver fixa isen. Inte vara med och bestämma vem som är sportchef.

HV skall naturligtvis ha en väl fungerande dialog med NBS, stötta dem i allt som går och verka för en levande läktarkultur. I det kan man diskutera hur man bäst bygger en ståplats, hur man sköter PA-systemet under matcher så klacken för maximalt med utrymme. Säkerhetsfrågor etc. Men ingenstans i detta har NBS något mer att säga till om hur föreningen styrs, jämfört med andra medlemmar.

10 gillningar

Kunde inte instämma mer.