Träningsmatch 3: MIF - HV71 (240817)

Då stegar vi upp ytterligare. Skall bli spännande att se laguppställningen.

5 gillningar

Hoppas att Engsund och AP är med idag.

Engsund spelar, frågetecken för A.P och Kaski.

3 gillningar

Gillar inte alls att den nya Centern inte får en enda match på Gotland. Samma med Tedenby.

Om de är några som behöver spelas igång inför säsongen så är de just dessa.

1 gillning

Om jag förstår det rätt har Kero någon form av överbelastningsskador. Om det är sannt är det helt rätt att vila från match tills det är helt läkt. Men självklart viktigt att han får lära sig spelet.

1 gillning

Har en dålig magkänsla inför denna matchen, såg så sjukt lamt ut mot IKO.

Jag är förundrad över ordvalet (dålig magkänsla) inför en försäsongsmatch? Och mer generellt är jag förundrad över hur många av er som, trots att ni varit med om samma sak i tiotals år, fortfarande ser försäsongen som något annat än träningstid.
Det spelar väl absolut ingen roll hur det går i matchen? Om det är sjukt lamt även i denna match? Det är ett antal minter per spelare, i matchlik situation, där man slipper träna mot sig själva. Inget mer.
Vi har dessutom helt nya förutsättningar som lag och förening. Att dra slutsatser av det som sker på gotland är lika givande som att kasta benknotor i luften. IMHO.

Ingen diss, bara förundrad.

6 gillningar

Spännande möte med Malmö. Ett lag som förra året gjorde en rejäl förändring. Likt HV sägs vilja göra nu. Måste säga att jag blev riktigt imponerad av dem förågende år. Starkt kollektiv och välbetalda importer som levererade. Kan de upprepa bedriften igen?

Vore därmed riktigt skönt om vi kan stå upp mot dem och ta en tung skalp att bygga vidare på.

Personligen hoppas jag att vi mönstrar ett mer “ordinarie” lag idag. Att några fler så kallade stjärnor finns med på isen. Viktigt att få en tydlig struktur och börja hitta kemi.

Just Tedenby och AP är två spelare jag velat haft med från start. Informella ledare, HV-killar och med hög lön/roll i laget. Även Engsund och Kaski ser jag som nyckelspelare. Så håller tummarna för att två, tre av dessa kommer till spel idag.

Efter denna match återstår enkom fyra träningsmatcher, så idag får vi en riktig fingervisning om vart vi står.

Tips

2-1 :wink:

1 gillning

Tedenby och Kero kommer inte spela för de har inte varit på is med laget tillräckligt mycket. Sen får vi se hur det är med Kaskis nacke och hur Stål Lyrenäs känner sig. Det tar vi beslut om tätt inpå matchen.

enligt Kalman i JP

1 gillning

5 gillningar

Engsund ser riktigt slimmad ut, tror han kommer vara riktigt viktig för oss denna säsong.

Kaptenen ser laddad ut det här blir kross

1 gillning

Strandell som center. Den såg man inte komma…

1 gillning

Någon som såg vad som hände med Lyrenäs i förra matchen?

Bärs på Ringön inför match.
Har själv en skön magkänsla inför matchen!
:eyes::rofl:

2 gillningar

Vi har grym bredd på centersidan! :wink:

1 gillning

Vad har hänt med stålis?

Hittade nu att det stod här:

Han ramlade lite olyckligt och fick en smäll. Sen får vi se hur han känner på förmiddagen så vi får se hur vi gör där. Vi spelar inte honom om han inte känner sig riktigt bra. Men det verkar inte vara något allvarligt, säger HV:s läkare Jonas Kalman efter matchen.

Tror faktiskt första line kommer göra kaos idag!