Då vet vi AP är skadad iaf
Ja herregud…
Denna matchen är vad den är… Träning och inga som helst förväntningar. När kör man första matchen med fullt lag? I november eller…
Fattar inte varför det jämnt är så mycket skador redan på försäsongen. Tränar man för mycket?
Skulle bli förvånad om han ens spelar hälften av matcherna denna säsongen.
Alla lag tränar nog ungefär lika mycket. Handlar nog mycket om otur och tur tror jag.
Ingen Alnefelt heller, då får vi hoppas att Glifford står på huvet.
Ut och värva nu vi behöver en till topp 2 forward. Känns olustigt att ha så många har skavanker.
Det ser ju lite värre ut än vad det är. Fyra är borta på landslag och två sjuka. Dock är det såklart oroväckande att så många spelare huserar på frånvarolistan. Blir svårt att spela ihop sig. Väldigt fundersam till AP som ena stunden tränar med laget/för fullt för att sen när det nalkas match ständigt är utanför laget.
Troligen småskavanker på några men det suger att vi inte kan spela ihop nån form av lag… är ju faktiskt bara tre matcher kvar efter denna innan premiären.
2-8 eller 0-6 idag?
Edit: Du hann visst före @Jompii
Tur man inte betalt dyra pengar för att se denna…
Blås av matchen redan nu?
Eller just det spela av….
Häftigt! Sex juniorer till start i dag. Hoppas någon kan lyfta och visa sig mogen för seniorhockey redan nu så vi kan fylla på/byta ut i nedre regionerna. Kan bli vinst på ren underskattning från Frölunda.
Ja det blir sannerligen ett samspelt lag vi kommer få se i premiären. (Not)…
Varför har man ej hört om AP s skada förrens idag? Ni som sett träningar, tränar han för fullt?
Detta är väldigt oroväckande enligt mig.
Kul att juniorer får chansen, absolut. Men ska man vara efterklok så var det nog ingen smart ide att vila ordinarie spelare på Gotland i den mån man gjorde.
De tre resterande matcherna måste man spela med så nära ordinare lag som möjligt. Eller sks man bara trycka på en knapp när serien börjar sen.
Samtidigt, hade man inte vilat ordinarie spelare på Gotland så kanske vi hade haft ännu fler spelare borta idag?
Får försöka se det positiva idag. Vi får se lite juniorer på isen. Kero och Teden premiärspelar. Hur kommer Kero se ut? Har Teden tagit några kliv eller kommer han fortsatt trampa vatten? Båda kommer ifrån skador, och det är försäsong, så inga höga förväntningar men ska oavsett vad bli kul att se första kedjan. Likaså Glifford.
Hur ska detta laget spela ihop sig när det ständigt saknas ordinarie spelare? Slår aldrig fel, får väl vänta jul innan spelet sätter sig.
Kan ju inte bara handla om otur, isåfall har HV71 har otur varje säsong i flera år. Jag skulle bli överraskad om AP får en match i kroppen innan serien drar igång.
Kanske är alltför negativ men jag känner på mig att HV71 kommer få en skit start igen när säsongen drar igång. Just för att man inte spelat ihop laget. Ursäkten kommer bli att laget inte är ihopspelade som att andra lag vore det.
Ypperligt tillfälle, både i kväll och på torsdag, att träna på och verkligen sätta tre jätteviktiga ingredienser i spelet för framtiden.
1 Defensiven
2 Spelet utan puck
3 Vila med pucken
Jag är inne på samma bana. Dessutom ett väldigt tufft spelschema första omgångarna.
Absolut intressant att se unga talanger som Reber idag.
Men det skaver likväl att vi är inne på träningsmatch fyra och fortfarande inte ser en kärna till de kedjor som ska leda oss i vinter.
Blomman talar om vikten av att det är viktigt att sätta ett grundspel. Vi får hoppas att alla spelare tagit till sig systemet och att det räcker för att ta poäng när väl serien drar igång.