Träningsmatch 4: HV71 - Örebro Hockey (250823)

Han skulle stå med vid teden och Reber för att HP har bevisat sig . Tycker de är dags att så kallade stjärnorna kliver fram.

1 gillning

Ingen Lindström idag heller :frowning: fast han var med i träningarna igår, de verkar väldigt försiktiga med honom

:joy:

Ingen Lindström idag heller…. Börjar bli lite märkligt detta.

…. kommer vi säga i omgång 52

5 gillningar

Man envisas alltså med att spela samma kedjor även idag. Ett beslut som nog framöver kan komma visa sig ganska dumt…Kan även inte direkt påstå att man sett något som ens kan tolkas som kemi i de nuvarande kedjorna så förstår inte varför man inte tar chansen att mixa och testa nu istället för att man ska börja göra det när serien drar igång. Stor jävla blunder…

4 gillningar

alltså, jag tror vi måste ställa om våra förväntnings-sensorer. Vi kan inte förvänta oss att Anton skall hantera detta hockeylag utefter det vi tycker är rimligt. Han har hittills visats sig vara en, till synes, ytterst begränsad hockeycoach men med överbetyg i svada och fucks.

Jag tror, här lägger jag mycket kräm i order “tro”, att Niclas kommer att styra upp det framgent. Han kommer förhoppningsvis ha fingerspitzengefühl nog att putta Anton i rätt riktning, även vad gäller forwards.

I Anton har jag ingen förväntning, men i totalen hoppas jag att det kommer se bättre ut, sådär framåt november.

3 gillningar

Mycket oroväckande. Efter idag har vi tre matcher på oss att hitta rätt. Två matcher mot SHL-motstånd. Ett mot allsvenskt…

Tiden är knapp. Som om inte truppen vore ett eget högriskprojekt i sig så gamblar man nu med den värdefulla tid man har fram till premiären.

Visst, i november kanske vi börjar se ett embryo till det HV vill vara. Men då kan det vara försent.

3 gillningar

Hade varit fint o byta plats på 36 o 91.

Ja jag har svårt att hitta något rationellt argument till varför man ska envisas med att fortsätta med samma kedjor som uppenbarligen inte klickar någonstans. Absolut är det viktigt med kontinuitet, framförallt när det är många nya spelare, men det är stor skillnad på dålig respektive bra kontinuitet. Blomman jobbar just nu med det förstnämnda och det enda man säkerhetsställer då är ett sakta fall mot sin egen död (HockeyAllsvenskan). Nej ytterst märkligt och frustrerande.

4 gillningar

Samma jäkla formationer. Blir sågning deluxe om några timmar om det inte lossnar :sweat_smile:

1 gillning

Kontinuitet.
(spyr lite i munnen)
Enkelspårigt, trögt, idéfattigt, fegt osv är nog ord jag hellre använder på Blommans laguttagningar/kedjor.

1 gillning

Ja, knepigt att man behåller kedjorna mer eller mindre intakt trots att man inte sett ett uns kemi i någon av dem. AB, dags att komma ur ”dvalan” och steppa upp.

2 gillningar

Det är som att det krävs skador för att Blomman ska tvingas ta korrekta beslut.

Som exempel. Förra säsongen lyftes Reber och Hallquisth upp under försäsong och gjorde stort avtryck.

Nu när Reber är gjuten i truppen är han redan fastcementerad i en fjärdekedja med två ytterst begränsade spelare i WIN och Tedenby.

Samma Reber som så sent som i mars alltså stod för en mindre succé i kvalet när han fick centra AP och Luoto.

Minnet verkar vara kort hos Blomman. Alternativt är han för envis för sitt eget bästa. Alternativt saknar han alla de viktiga kvaliteter som en bra HC behöver ha.

Håller med.

Men när kloos, Pasic och förhoppningsvis Lindström kommer till spel sätts teden på läktaren och ingberg blir extra

Ja det är tämligen förvånande att Anton inte väljer att testa olika konstellationer när det bevisligen saknas stäm.. Match fyra idag och vi borde rimligtvis ha börjat hitta lite positiva bitar att ta med oss framöver men icke.

Fattar absolut inte varför Heponiemi behöver dras med våra kallaste spelare från förra säsongen, sätter Blomman hoppet till att han ska få fart på dessa? Då hade vi nog snarare behövt värva in McDavid då Brännström sett riktigt trött ut och Lyrenäs fortfarande åker sina rundor utan att egentligen bidra med nånting.

Man hade kanske en ”plan” för den här veckan men framöver hoppas jag verkligen att man gör det försäsongen faktiskt är till för, att testa sig fram till framgång. Man kan ju inte på riktigt tro att det ska bli succé per automatik när serien väl drar igång..

1 gillning

Vi får helt enkelt hoppas det är idag det lossnar. Fingers crossed

2 gillningar

“Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat.”

2 gillningar

Helt enig.
Men OSL kan inte ha det lätt därute med en Brännan som är svår hitta.
Han tar inte/hittar inga ytor därute. Lyckas Hepo eller OSL hitta honom så slarvar han bort pöcken.
Hade gärna sett OSL med HP.