Träningsmatch 5: Färjestad - HV71 (240829)

Om jag minns rätt så är det 12 dagar eller nåt sånt till nästa match. Då lär vi få se något som liknar premiärlaget, för våra formationer behöver de två sista matcherna på sig att spela ihop sig. Då tror jag vi får se AP och Borgström.

Dagens match blir mest ett (ytterligare)test för att se vilka individuella prestationer som håller för att få chansen framöver. Hoppas på bra besked på Hugo A och att Tanner Kero visar lite mer.

Håller med. Tror vi behåller honom som försäkring någon månad in i serien tills vi ser att Seppälä är ok och att Hallquisth håller när det bränner till. Men han är solklar niondeback nu

Och 5-6 center :smile: Konstigt man inte löste det här tidigare då det känns som han inte får chansen direkt heller.

De kanske inte räknade med att Hallquisth skulle va så stabil? Undrar om han kommer inleda serien med Alsing som partner. Kan bli många minuter på honom direkt

På tal om Strandell är det nån som lyckats scouta Nyberg i inledande matcher (med dålig vinkel)? Magkänslan säger att han är 7:e back nu och 8:e med Seppälä tillbaka.

Många spelare som faller bort idag, på grund av olika anledningar. Som vissa har nämnt så är det inte bara vi som har spelare borta. Färjestad saknar idag Jeremy Groleau, Stian Solberg och Noel Fransén, Marian Studenič, David Tomášek och Linus Johansson. Lätt att man stirrar sig blind på vår frånvarolista (där hälften är borta på grund av landslagsspel). Att Strandell sedan, trots bortfallet, är utanför truppen förstärker bara känslan, som många har, att hans dagar i HV71 är räknade.

Ska bli spännande att se Abrahamsson idag. Likaså att se om juniorerna kan upprepa sina sina fina presentationer från senast. Ska Hugo ta upp kampen med Dicken på riktigt, genom att göra en bra insats idag, eller ska Dicken befästa sin plats som första slips? Kan Kero växa in i rollen och spelet? Många spännande frågor som vi förhoppningsvis får positiva svar på idag.

1 gillning

Jag ska på vägföreningsmöte vid 18, så håll gärna lite låda ikväll och uppdatera ofta.

2 gillningar

I will hold you to that!:wink:

3 gillningar

Det får du göra ifall vi får någon forum sammanstrålning under säsongen :smiley:

1 gillning

Ni kan få välja ut nån god kebabsås till skon😄

1 gillning

Vägföreningsmöten som är så roliga…

1 gillning

Nu är vi off topic grabbar :rofl: :crazy_face:

Någon fler än jag som har burkigt ljud?

Never mind. Ljudet fixade nyss till sig.

Riktig försäsongsspänning med ljudet. Man får inte roligare än man gör det.

1 gillning

Låg volym hos mig.

Hörlurarna på sne :joy:

Alsing måste ju vara kapten denna säsong va? Vilken grabb.

Nu kör vi gubbaaa o kääringarrr

Åh fy fan…Lodin ja