Idag är det team Marjasin som står för motståndet. Matchen sänds i cmore’s regi. Matchstart 18.00.
Inför:
Matson om kemi och inte den typen man tänker på när man är tonåring…
Tommy styr upp saker lite mer mangrant.
Idag är det team Marjasin som står för motståndet. Matchen sänds i cmore’s regi. Matchstart 18.00.
Inför:
Matson om kemi och inte den typen man tänker på när man är tonåring…
Tommy styr upp saker lite mer mangrant.
Så ställde HV upp på tisdagens träning:
Målvakter:
Joni Ortio-Jonas Gunnarsson.
Backpar:
Hugo Fransson-Chad Billins.
Emil Andrae-Victor Sjöholm.
Daniel Glad-Eric Martinsson.
Rasmus Bengtsson-Filip Westerlund.
Kedjor:
Mattias Tedenby-Sam Vigneault-André Petersson.
Mikkel Boedker-Andy Miele-Joonas Nättinen.
Taylor Matson-Tyler Vesel-Fredrik Forsberg.
Herman Hansson-Marcus Davidsson-Jonathan Davidsson.
Lucas Elvenes-Måns Lindbäck.
Petersson vilar.
Vakna
Spel mot ett mål så här långt.
snygg indianare av #4
13 min spelade och backarna har spelat fast sig 427 ggr hittills.
Kom igen gubbar!!
Undrar vad skotten är så här långt? 128-0?
9-1 tror jag.
Riktigt klen period…
Backsidan är verkligen medioker.
Kul att HA-ppt ser ok ut.
Pojkar mot Män
Fan, min internetuppkoppling bråkar…
Har valt att specialstudera Kokkonen- förlåt menar Vigneault. Klappkass som vanligt. Långsam, feltajmad, trubbig och förlorar varenda tekning. Tror en nyckel denna säsong är att han och Glad förpassas till läktaren snarast.
Fast kokkonen var som bäst på försäsong, sedan tog han hissen ner till formens källare. Kan ju vara tvärt om för Sam.
Ursäkta mig, men vad i helvete håller vi på med? Är vi inte bättre än detta?
Det var säsongens sämsta period. Svårt att klara av Örebros presspel. Känns igen från tidigare säsonger. Dock brukar inte lagen klara hålla samma press i tre perioder. Vi spelar upp oss något efter PP. Andra PP-formationen gör det riktigt bra. Totalt kanske 2.30 minuter av 20 som var ok. Bättre kan vi men backsidan oroar enormt.
Helt sant. Tycker dock att det är rätt illa att en DEL2/Allsvensk center inte förmår visa framfötterna mer under en försäsong som ny i ett SHL lag. Jag tycker att det är oerhört märkligt om han har attityden att han inte har mer att bevisa än tex Miele eller Boedker som är etablerade. Hoppas verkligen att Modo tar emot honom med öppna armar i oktober/november så vi har gott om tid att hitta en skicklig center.