Träningsmatch 7 : Djurgården Borta 220914

Fredrik Forsberg inför kvällens match : hv71.se/article/p0p1al81j-3 … lens-match.

Spelar ej: Torp (skada), Önerud (skada), Tedenby (vilar), Petersson (sjuk), Matson (vilar) och Fransson (J20).
Såhär ställer laget upp: twitter.com/HV71/status/1570072 … 68/photo/1

Matchen sänds på sportexpressen och jönköpingsposten. Du kan gå med gratis på Båda om du inte haft det tidigare, sen är det bara att avsluta prenumerationen efter matchen.

Lite oroväckande att André Petersson är borta så ofta, får lite Ullströmvibbar :frowning:

Inte den match av de på försäsongen som man är mest taggad inför. Känns jippo-artad. Samtidigt så uppskattade jag fjolårets liknande match i det omvända läget.
Detta är viktigare för dif än oss. Jag är mest orolig för skador. Behöver vi verkligen detta?

“supermatchen” skriver JP :unamused:

Skrev ett inlägg ang. forwardssidan i tråden om Lagbygget. Tycker kvällens laguppställning visar på det jag menar. Tre forwards borta (det kommer hända även under säsongen) och kedjorna ser rätt mjae ut.

Vigneault får chansen igen som center i en toppkedja. Kokkonen-vibes deluxe.

Sänds inte denna på C more??

nej, expressen å JP

Jag tror Forsberg-kedjan kliver fram idag och vinner matchen.

blä. då fick man flashbacks från förra sösongen när ytterell nämns

Djurgården har öppnat bäst med stark skridskoåkning.

Ett bra byte av Sam.

Alltid ska det vara problem med sändningarna så fort nån annan än Cmore ska sända

fiasko-sändning

Hv bättre senaste minuterna, men ett dåligt PP nyss

Djurgården vassare i skridskoåkningen, vilket gör att HV inte riktigt kommer upp i nivå.
Väldigt mycket dump and chase från HV. Skulle vilja att HV spelar sig in i zon mycket mer än vad man lyckats med.

Bättre skridskoåkning eftersökes till andra perioden HV71.

0-1 Fredrik Forsberg

Fin kontring distinkt avslut :sunglasses:

Foppa snärtar upp 1-0 i krysset. Mot allsvenskt motstånd är han fortfarande världsklass.

Stillman summerar försäsongen med att det ser riktigt, riktigt bra ut.
Jag litar på honom.

Fundering…har gaphalsen från torget blir klackledare i DIF :unamused: