Träningsmatch 7: HV71 - Rögle BK (240914)

Om AP kommer hålla sig skadefri tror jag han kommer få tillbaka C:et. Så uppenbart att han leder laget med sin spelstil. Kan vända en matchbild på en sekund. Det i kombination med att jag tror pressen kommer bli alldeles för stor på Alsing. Han ska inte bara leverera som han gjort tidigare i sin karriär. Han ska vara ännu bättre. Lägg till ett C på det och jag tror att pressen kommer bli alldeles för stor.

2 gillningar

Sjukt imponerad av Lenc, han är i princip alltid bra oavsett omgivning. Betänk att han spelar med Tikka och Stakkestad det är nästan som att spela med Hansson!

1 gillning

Tikka får min avlidna farmor att se snabb ut, han ser än sämre ut än förra säsongen.

4 gillningar

ap och luoto är livsfarliga varje gång de är i offensiv zon

1 gillning

Hönsgård kom tillbaka tyvärr

det är bara en sportchef… förlåt assisterande sportchef i sverige som ser det som en 2:a center

Nä AP är inte kapten som person. Det är därför han inte har kvar C. Låt honom spela sitt spel istället och försöka bidra på den fronten.

4 gillningar

Vi måste få in en topp-tre fw/c

Reber är guld asså

1 gillning

Alsing riktigt bra!

2 gillningar

Tedenby borde inte spela

2 gillningar

Tänkte det. Blev utvisning
Hög klubba i ansiktet på AP20

Ap20 är ren klass

1 gillning

Så kanske det är. Men kollar jag in i spåkulan tror jag något kommer behöva göras när vi ligger på plats 13 i vinter och Alsing ligger på blygsamma 0,33 poäng per match och HV-fansen är missnöjda eftersom han inte levt upp till de högt ställda förväntningarna, både som ledande back och kapten :wink: då tror jag AP är det naturliga valet.

Undrar om inte Reber spelat sig till en plats

7 gillningar

Alsing är absolut oprövad, men att då ge över det “oket” till AP som är både fysiskt skör och ibland har det även mentalt jobbigt med frustration över eget spel och lagets spel. Det misstaget gör man förhoppningsvis inte igen. Då är det bättre att ge C till engsund eller nån.

2 gillningar

Halmstrån:
Stakkestad kan vara vår minst dåliga dåliga spelare.
Lenc borde bevisa att Tikka är ett hopplöst fall.
Kedjorna kan omöjligt bli dummare.
Kaski är genial lika ofta som han är katastrof nu på försäsongen.
Tedenby har inte blivit sämre.

1 gillning

Vi kan konstatera att AP är ren och skär klass. Om det inte varit för alla skador genom karriären hade han varit ordinarie i NHL. Samt att Kaski är kanske ligans bästa back i Offensiv zon, men lika risky i egen och bör därför bilda par med Engsund. Eller kanske Day, beroende på hur han är.

Har man en tröja med tryckt namn brukar det betyda nåt. Tror han har en plats nu.

3 gillningar

Hur ser engsund ut? Tycker inte han varit nå vidare hittils, men denna matchen ser jag inte, så nån som kan rapportera?