Träningsmatch: BIK Karlskoga - HV71

0-1 Önerud, tror det var på pass av Matson? För övrigt ska HV va väldigt glada för ledning, jag tycker Karlskoga är bra mkt bättre.

Karlskoga och Mora tror jag är två lag vi kommer ha svårt mot i vinter. Vissa lag passar oss väldigt illa och just Mora har ju varit ett bogey team för oss genom åren.

Tack!

Bitvis ser det ut som om Karlskoga har PP.
Hv ser bleka ut

Hoppas HV lär sig av den här perioden. Spelar man inte på max så kommer man inte ha en chans på att bli ett topplag.

Tycker dock Karlskoga spelar ett väldigt hockeyallsvenskt spel. Väldigt mycket på chans och bristen på kompetens kompensaras av vilja.

BIK Karlskoga väldigt pigga, men känns ganska trubbiga både bakåt och framåt.

Sant. Och det gör allsvenskan till en så jäkla klurig serie. Många skolade SHL-spelare i HV kan nog bli ställda när de inser att allt är upp-och-ner.

Med dålig upplösning känns det som om design att dra blå/gul/blå rand genom siffran på ryggen hos hv:s matchtröjor som mindre bra.
Hur tänkte man där?

Hv har (hoppas jag) presterat årets sämsta PP…skönt att ha det gjort :slight_smile:

Emil Andrae har inte direkt imponerat hittils på försäsongen. Inte mycket rätt ifrån hans sida utan känns väldigt osäkert och lite smålojt. Bara hålla tummarna för att det är försäsongsrost som försvinner med tiden.

Boxplay ser bra ut hittills

Jinx 1-1

Dax att skippa bröstmjölken

Jo, jag håller med. Men samtidigt. Aldrig, även med vilja så kommer man inte orka spela med så hög forechecking i tre perioder. Dock håller jag med om att det finns en fara att HV underskattar motståndet och kör på 80%, och då lär det ramla in en hel del förluster ändå.

Dagens match är definitionen av försäsongsmatch.
Väldigt mycket slarv, halvdan fart och överlag stor otajming i mycket på isen. Från båda lagen ska nämnas. Gäsp.
Det enda värt att ta ifrån matchen hittills är att det lär bli fysiska och griniga matcher mot KIK i vinter, skoj!

Solklar 5

Meh, Karlskoga kommer ut stenhårt taggade för att det är deras första match. HV som inte spelar så bra kommer mer och mer in i matchen. Allt Karlskoga har är att vara lite fysiska. Ganska nöjd om detta är kvaliteten på andra förmodade topplag i år.

Riktigt ful crosschecking av Karlskoga-spelare rätt upp i ansiktet på Wennlund.

Ser gärna att man minskar ner Andrae’s speltid och ger Karlström lite mer chans i det offensiva (PP)