Träningsmatch: Frölunda HC - HV71 (Frölundaborg)

Ville bara skapa lite liv i luckan :frowning:

sämsta DJ ever, han spelar Håkan H bör slängas ut direkt från hockeyhall

Haha men man har ju sett sånt här på fullt allvar så inte lätt att veta

Han vill väl bara få igång publiken.

Ge det en 10 matcher så kan vi börja med det på riktigt

Den där lobbpassen skojar man inte bort

Well sorry, svårt att förstå sarkasm när man skriver det. Man är ju annars rätt van vid att folk flippar direkt här.

Jo, det var ju lite med avsikt den skrevs om Martinsson också med tanke på att han ofta låg i skottgluggen förra säsongen.

Pffff… lätta Frölunda. Ge oss SM-guldet redan nu.

Han den där Kokkonen är rätt bra va?

:slight_smile: :wink:

Härligt! Fin start på säsongen. Som man har väntat på att det ska dra igång igen. :smiley:

Det är något fint med att Lias åker till domaren efter matchen och ska grina om en utvisning han fick. Man ogillar ju inte den mentaliteten i säsongens första träningsmatch som ger 0 poäng, det gör man inte.

Träningsmatch eller ej, alltid lika gott att slå Frölunda :smiley: Gunnarsson var strålande och Holmström riktigt lovande!

Vad blev det ens???

1-4

Såhär bra brukar aldrig första träningsmatchen se ut. Hyggligt intensivt matchen igenom. Annars brukar de ju verka helt nedtränade i de första träningsmatcherna. Dessutom satt många av passen på bladet redan i första matchen. Förra säsongen tog det typ till omgång 10 innan passen slutade att sitta 2 meter bakom eller tre framför vid spelvändningarna.

Upplever också att fler spelare med skills och puckkontroll ger lite mer lugn i anfallsspelet. De senaste säsongerna har det varit väldigt mycket tuta och kör på chans med lite för mycket pucktapp när skillsen inte hängt med i farten eller av att åka rakt in i ett gäng motståndare. Nu fintades närmaste spelare bort och det letades det ytor att ta sig till eller passa till.

Emil Johansson fortsätter att spela fast sig lite för ofta genom att inte släppa pucken i tid utan försöka vända bort motståndaren en gång för mycket.

Wedin ser riktigt bra ut.
Kokkonen kom om och om igen till lägen – även om bara ett satt.
Zion Nybeck är ett år äldre och lyckades några gångar att bryta igenom försvaret med fart och teknik och sedan leverera pass.
Gunnarson stabil.
Team Sandberg forcheckade till sig puck ett antal gånger under matchen.
mm mm

Holmström som jag gissar kan bli en stor positiv överraskning i år gjorde 1+2=3 poäng i matchen.

Helt klart en väldigt bra första träningsmatch. Blir mycket intressant att se hur bra Holmström blir i år, idag hade han tre pinnar och gjorde en bra match. Tänk vilken centersida vi skulle få om han skulle hoppa upp några pinnhål.

Mycket bra analys kring matchen.

Folk raljerar om folk som tycker och tänker kring första försäsongsmatchen.

Icke att förglömma. De senaste säsongerna har vi gått in i försäsongen med en negativ trend och extremt många frågetecken kring truppen. Därv starka åsikter redan inledningsvis. Lätt att raljera, men också dumt att helt negligera att det funnits en kontext att ta hänsyn till.

Förra säsongen ifrågasattes spelare i allmänhet och lagbygget i synnerhet efter första träningsmatchen. Och ja, det var med facit i hand inte ett lag som skulle klara målsättningen om topp 4.

Jag säger inte att det blir topp 4 i år. Däremot kan jag konstatera att HV i år, baserat på en match, stället upp med ett betydligt bättre lag med spelare som besitter helt andra skills.

Jag är försiktigt positiv. En sak jag dock är säker på är att Gunnarsson kommer vara etta i år. Så jäkla trygg.

Att vi hade problem förra säsongen håller jag med om men vi var på rumpestumpen att sluta 2 iaf.
Tänk vad detta lag då kan uträtta i år.