Träningsmatch Frölunda Indians - HV71 (Kungsbacka Ishall)

Dags för det första riktiga testet mot indianerna som dessutom har gått som tåget och vunnit sina 2 försäsongsmatcher hitills :wink:
På Torsdag kl 19 smäller det till ordentligt i Kungsbacka Ishall när två giganter möts.
HV71 svenska mästare och revanschsugna Frölunda som åkte ut lite snöpligt mot Brynäs i semifinalen och tur var väl det också! :smiling_imp:
Dags att glömma den pinsamma troja förlusten och visa nu varför HV71 är svenska mästare :smiley:

Cmore har valt att inte vissa denna match men tack vare hvfantanstens tips kan vi se matchen på webb tv för en hundring genom att skapa ett konto via denna länk och kolla livesändning embedded.staylive.se/hanhals-kings-if/live/3215

hanhalskings.myclub.se/site_nod … -dar-du-ar

Trots att detta bara är försäsongsmatch och flera tongivande HV-lirare saknas, är jag lite spänd inför matchen ikväll.
Var står vi? Gunnarsson i mål, vad kan han bevisa för oss iår? Vilka kedjor ställer vi upp med? Hur kommer Almqvist spela i “fel” tröja? Utgången på matchen spelar ingen som helst roll då det ändå bara är försäsong, men kul att vi börjar närma oss!!!

3-1 till HV ikväll. Figren jobbar in ett mål till och Wännström gör en strut i PP och ett på friläge.

Tror Stenlund och teden står för det vassast framåt idag då det såg piggast ut första matchen.

Bilden och ljudet är inte direkt som cmore, hade förväntat mig sämre men så här kass? eller är det min dator som de är fel på?
Undra om man kommer kunna se tröjnummer idag?

inget fel på din dator, detta var fan de sämsta jag varit med om för 100 kr kunde man ja önska iallafall vettigt ljud

Ja det vore ju en fördel om man såg vart pucken är i alla fall och inte få ont i öronen. Tråkigt att cmore inte sänder alla SHL:s träningsmatcher det blir ju alltid nåt trams annars med dålig kvalite.

det här går fan inte kolla på, överexponerad bild, ser ingen puck, ingen tickande tid, överexponerat ljud som går bara inte å lyssna på
ska se om jag kan hitta en support någonstans och klaga för detta e fan inte acceptabelt med tanke på att de tar betalt

håller med, ser ju inte vem som är vem :frowning:

Verkar gå sådär för HV just nu. Å andra sidan, när försäsongen går bra så brukar ju resten gå skit. :laughing:

e de hanhals kings man ska klaga till för webbsändningen?

Älskar den äldre herren som också “kommenterar”, slänger ur sig massa självklarheter och är typ hela tiden 5 sekunder efter. Det är som om han kommenterar för radiosporten och måste säga allt som inte “syns”. Eller jag vet inte om jag stör mej mer än jag älskar egentligen, kan inte helt bestämma mej.

För övrigt är det ju kul att gamla goa HV är tillbaka, vet exakt var utvisningsbåset är någonstans. Bänken hinner aldrig bli kall.

yes det borde det vara. de har en facebooksida

Om vi bortser från bildkvaliteten på streamen, hur är matchen (som ju borde var det som diskuteras här)?

Förra försäsongen var man rätt starka tidigt har jag för mig. i år verkar det gå sämre än så länge. Men det känns väntat med tanke på hur stor omsättning truppen genomgått. Men det gäller att inte ta för många förluster i rad även om det är träningsmatcher. In och vänd matchen nu.

jag drog iväg ett låååååångt sms till han andreas som skrev om streamen och förklarade hur läget var att flera har betalat och hur kasst allt var med streamen och om man kan bli kompenserad på något sätt, hoppas de bjuder på en hvbiljett till shl :laughing:

Svårt att säga, då man knappt ser något :slight_smile: Mycket utvisningar på HV.

Oj oj oj säger kommentatorn hela tiden :slight_smile:

jag fick sms tillbaka där Andreas har tagit sit till synpunkterna på det jag nämnt om streamen och skickat vidare det till teamet som arbetar med och de ska lösa det har han sagt och ska återkomma

3-0 till frölunda, känns billigt, men ja vet inte, jag kan ju knappt se nåt.