Träningsmatch: HV71 - Genève-Servette

5 mot 4 nu… men målis borta

gött, vinst, nolla å mål i PP.

Livet leker.

Gött med vinst iaf . 1-0 slutar matchen , Grymt roligt att Gunnarsson får hålla nollan

Nu har jag inte följt de två senaste matcherna. Men sett till resultatet kan man väl summera turneringen som extremt lyckad.

Tre raka segrar var precis vad det här laget behövde. Bra att man också fått igång PP.

Tycker Nils Andersson sett mycket bra ut i Tyskland. Hoppas självförtroendet håller i sig!

Martinsson går från klarhet till klarhet. Mkt stabil i dag och även assist på målet. Att han skulle behöva några matcher efter senaste skit året han hade var väntat. Han kommer betyda hur mkt som helst. Tror han kommer göra minst 20-25p denna säsong om han får vara fri från skador

Efter att ha sett alla tre matcherna i helgen från Tyskland så kan jag konstatera att full pott är riktigt bra dock märker man avsaknaden av spelskicklighet bland forwards och hur trubbig den är det är sanningen tyvärr,så här kommer det se ut i vinter att Hv släpper lite mål men gör lite framåt få vi nog vara beredda på.

PP ser iaf bättre ut och man har fått utdelning,verkligen positivt!,sen tar man för mycket utvisningar mönstret känns igen och det håller inte,här måste Lillis sätta ner foten!vad gäller nyförvärven tycker jag Kinnvall vart bäst kylig på blålinjen,Camara sliter men får inte ut mycket,Fröberg och Holmström anonyma!Ikonen ser man goda tendenser ibland!!

Men viktigaste för Hv var 9 poäng av 9 möjliga det ger fint självförtroende att bygga vidare på!!

Enig med dig. C/Fw uppsättningen är trubbig på pappret och hittills markant trubbig även i verkligheten. Skönt med lite utdelning i pp. Vi behöver få in en topp 3 Fw.

Holmström har väl dock varit en av anledningarna till att PPet ser bättre ut, gjorde minst två assist i pp.

Lite svårt hålla med. Att dra dessa slutsatser redan på träningsmatcher mot icke shl lag och liten rink känns inte riktigt rätt. Kommer bli intressant nu när laget kommit “igång” och möter shl lag. Man brukar säga 10-12 omgångar så har man fått hyffsad bild över spel och kvalitet. Får se då.

Jag tycker det börjar se ok ut. Från att inte en passning eller åkning varit rätt i första matchen har det i de senaste matcherna då och då fungerat bra.

Det var ett av lagen (minns nu inte vilket) som satte idiotpress. Tyckte backar och forwards löste det rätt ok genom enkla lösningar och att hjälpa varandra.

Camara är en positiv överraskning som då och då går fram som en murbräcka längs kanten (och passar in) eller rakt på mål. Ser mycket lovande ut.

Fröberg ser man inte mycket av, har inte gjort en poäng än, men han ligger rätt i försvaret hela tiden.

Holmström syns inte heller speciellt mycket i det offensiva spelet men han gjorde tre assist i PP under resan: han är kylig och slår bra pass under press.