Träningsmatch: HV71 - HC Lugano

Träningsmatch mot Lugano imorgon (torsdag) kl 19:45.

Lugano med Fredrik Petterson och Linus Klasesn spelar inte i CHL men är på nån slags sverige-turné om jag förstått det rätt.

Nån som har koll på om matchen kommer att visas online nånstans?

Tror inte att man kan se den online.

Vad jag vet så saknas Teden, Melin och Pilut. Berglund ska göra debut och Pettan comeback.

Men hur länge ska Teden vara borta egentligen?

Var antagligen allvarligare än va dom sa då.?
Sen börjar väl matchen kl 19?

Skadeläget i HV71:

expressen.se/sport/hockey/sh … rstjarnan/

Kommer att spela nästa helg då vi möter Kloten och Salzburg.

Matchen låg med i “tablån” i Live arena häromdan men är nu borttagen. Antar att HV inte fick tillstånd att visa matchen där, eller så kom man på att man hellre vill att folk tar sig till arenan.

Kanske hade varit för bra för oss som inte kan gå att kunna se ALLA matcher på försäsongen på TV.

Det ska komma upp en länk på hemsidan strax innan nedsläpp enligt Freijd på Twitter.

Har livearena kommentatorer på sina sändningar? Isf kan det va värt att pröjsa 59 kr för ett månadsabonnemang för att kunna se matchen.

Det kan nog variera lite. Men varför ett krav att det ska vara kommentator?

Det sägs att det kommer finnas en stream till matchen idag på HV71.se
Mer info om det skulle lämnas i eftermiddag sade HV71 på Twitter.

Ska bli riktigt spännande att se vilka spelare som kliver fram i HV71 då varken Tedenby, Melin, Brithen eller Fiala är med om jag nu förstått det rätt att dessa herrar inte kommer till spel. Många tunga namn som saknas. Backsidan förstärks åtminstone lite idag mot tidigare. Ska bli härligt när vi är fullt lag och alla backar är friska igen, Vi har ju mer sjuka/ skadade på backsidan än vi hade i som värst förra säsongen :slight_smile: Ganska duktigt om man lyckas vinna då. Jag tror Purre kliver fram idag som lär få mer speltid när höjdarna är borta, Jämtin målar igen, Strandberg kedjan smäller nog dit 1 också. Sen nätar givetvis Christensen igen. Så minst 4 Kassar ikväll då :smiley:

Inget krav, bara en personlig pereferens från min sida. Tycker jag får bättre koll och att det bidrar till stämningen.

Håller med, kollade matchen mot Salzburg på en fulstream där det inte var några kommentatorer och det var verkligen skittråkigt att titta… Visserligen bidrog det låga ljudet från arenan till det oerhört, hade man hört mer från isen hade det nog varit mer attraktivt. Sedan hjälpte det ju inte heller att det var lågt publikantal, men detta är ju inte direkt något jag förväntade mig på en match utanför SHL.

Kvällens lag mot Lugano (Saxat från Facebook):

MV: Ersberg, Wesslau
1:a S. Karlsson, M. Karlsson, Törngren, Christensen, Ridderwall
2:a Berglund, Eidstedt, Carlsson, Nilson, Jämtin
3:e E. Johansson, Campoli, Sandberg, Holzapfel, Johnsson
4:e Younan, Andersson, Strandberg, Bengtsson

Simon Karlsson gör tydligen sin debut i kväll, tillsammans med Berglund.
Saknas gör Petrasek, Williamsson, Tedenby, Melin, Fiala, Brithén.

Ett ganska brandskattat HV71 i kväll, så jag har inga höga förhoppningar på matchen. Hoppas att våra unga kan kliva fram och spela lite rolig hockey.

Kämpa HV!

HV71 bjuder på tvsändning från matchen:
hv71.se/hv71-lugano

Ska bli kul att se våra nya backar. Men tror tyvärr på förlust, men samtidigt känns det helt ok även om dom förlorar med tanke på hur många som är borta.

Ser riktigt tråkigt ut om man ser till kedjorna, Känns inte direkt slagkraftigt. Tycker det känns som man chansar lite mer junisar här och där i kedjorna istället för att formera trupperna ordentligt.

P Carlsson - E Christensen - C Ridderwall

A Jämtin - R Holzapfel - M Nilsson

C Thörngren - F Sandberg - S Strandberg

E Andersson - JJohnsson - A Bengtsson

Varför just Ridderwall i första varje match men inte PC? Purre har ju i alla fall visat att han kan producera i HV71, Ridderwall har inte gjort 1 poäng ännu eller har jag fel? Visst det har inte gått några matcher ännu, Men jag skulle nog hellre låta Purre få lira där först och främst. Visar det sig senare att det inte fungerar speciellt bra så kunde man ju testat Ridderwall. Visst han gjorde mycket poäng i DEL men hade inte PC gjort det? Falken gör ju 32 på en säsong och PC är bättre offensivt än Falken. Måste va tråkigt för PC att ta ett kliv bakåt trots att han varit bland den bäste i laget förra säsongen ihop med Christensen och Brithen.

jaja, Vi får se. Får hoppas att han klarar att producera i andra omgivningar också.

Du yrar så mycket jämt…
Ridderwall har assisstpoäng på minst 1 mål, dessutom har han sett väldigt pigg ut och del av HVs hetaste kedja hittills.
Dessutom så lirar man ju PC i första nu, så vad klagar du på egentligen? Nu får han ju chansen att visa.

Angående matchen så blir det oerhört tufft idag. Vet inte varför, men det känns som att HV varje eviga år har fler skador än andra lag på försäsongen? Men bättre att vila dom nu så dom är pigga till SHL iaf.
Tror på förlust om inte målvakterna räddar oss.

Ridderwall har gjort tre poäng på två matcher i CHL hittills.

Höll nästan på att missa matchen, står ju 19.45 i första inlägget.

Ajajaj, Campoli ut skadad… Såg inte alls nåt vidare bra ut :confused: