Träningsmatch: HV71 - HC Lugano

Skadehelvetet forsätter. Campoli. Såg väldigt illa ut.

0-1 Lugano.

Lugano har en chans och gör ett mål

Vem är #17 i HV71?
Backsidan skada igen och ser tunnare och tunnare ut för varje säsong. Det behövs mer än 1 värvning. 2-3 st backar av högsta klass måste in i laget, sen eftersöker jag fortfarande en sniper/målspruta, för det är INTE Tedenby. Dock kommer inga fler forwards att presenteras innan årsskiftet. Efter juluppehållet kommer det förändras igen laget, var så säkra. Att dom aldrig kan lyckas från början.

Emil Johansson

Snurrar på bra tycker jag av det lilla jag sett honom. Bra fart på rören.

Ersberg ser inte stabil ut.

Klasen. 0-2

0-2 till Lugano då Linus Klasen pangar upp en i krysset.

Släppt in 2 exakt likadana mål vid den sidan av målet…

HV reducerar till 1-2 i PP. Målskytt #67 Thörngren.

Thörngren! Han blir årets rookie!

Ett riktigt skitmål/grovjobb framför mål, men det är mål de också. Synd bara att dom ska ha så svårt att få till ett bra avslut på alla chanser. Ridderwall, har snubben gjort nått? Osynlig i 3 matcher nu tycker jag, eller så är det att man hade högre förväntningar av honom. Hoppas det lossnar lagom till serie premiären. Och Tedens skada? Värre än befarat?

Thörngren 'är nya målsprutan :slight_smile: 2-1 nu

Varför varför varför trycker ni in H i alla jävla namn?

Han heter Törngren!!!

När började matchen förresten?

19.00.

Tedenby ska vara med nästa match tror jag dom sagt. Håller inte med om Ridderwall, tycker han har vart riktigt energisk och snabb. Han har gjort en del poäng också.

Dock så håller jag med om det du skrev tidigare om att vi behöver mer än 1 riktigt bra back till. Får hoppas att inte Campoli också är skadad nån längre tid nu :frowning:

Jämtin!!!

2-2 av Jämtin i PP. Skönt att det börjar lossna i den spelformen.

Power Play om något har ju varit bra hela försäsongen.