Träningsmatch: HV71 - IK Oskarshamn

Fan va loj han är Fröberg. Ser ointresserad ut. Gillas inte!

Tycker han såg ut så där 52 omgångar ifjol. Ooo otroligt skönt att inte gå in med honom som förstacenter.

Nu får de lugna sig lite med gubbrocken i spelavbrotten…man utvecklar ju hängpung

En riktig skit match. Ta tag i grejerna i tredje nu. Allt är just nu för dåligt. Pp spelet riktigt uselt idag.

Var är Kinnvall?

Såg honom i 5-3 nu… men han kan inte haft många byten i andra?

Försäsong mot IOK en lördag i augusti. Klart som fan att de har svårt att tagga till. Andas grabbar.

Ta ba bort utvisningar från spelet, tillåt allt istället nu.

Nu är det inte mycket som stämmer. One-man-shows och kladdande med pucken

Tur vi har Gunnarsson därbak

hv känns trötta

SM guldet på vårkanten 2021 kommer smaka riktigt fint, MVP Gunnarsson.

Dålig match av Hv, men vinsten tar vi med oss. Gunnar matchens lirare.

Lätta IKO. SM-guld!

Jag håller reda på det själv. Det är var matchspeakern säger efter mål under matcherna. Om sekretariatet ändrar i efterhand har jag inte koll på det. Men något åt detta håll är det:

Forwards:
L. Andersson 3+1=4
Holmström 1+3=4

Önerud 3+0=3
Sandin 1+2=3
Bergström 0+3=3
Wedin 0+3=3

Kokkonen 2+0=2
Törngren 1+1=2
F. Sandberg 0+2=2
Chr. Sandberg 0+2=2

Wennlund 1+0=1
Förberg 0+1=1
Nybeck 0+1=1

Utan poäng
Forsberg, Wikström, Olausson

Backar:
Kinnvall 1+1=2
Andrae 0+2=2

Arell 0+1=1
Johansson 0+1=1

Utan poäng:
Bertov, Strömberg, Williamsson, Martinsson och Kalle Holm

Försäsong eller ej. Matcherna mot IKO, ett förmodat bottenlag, kommer nog se ut så här i höst: skittråkiga att titta på.

Men tråkmatchen till trots, tycker jag HV fortsätter leverera positiva besked.

  • Gunnarsson visar återigen att han är en av seriens bästa målvakter.
  • Andrae noteras för tre passningspoäng. Underbart när våra unga tar för sig. Bara sett till dagens match har Andrae tagit ett par kliv upp i hierarkin. En annan spelare som visar att han vill vara med och konkurrera om en plats är Wennlund. Kul!
  • Kedjorna fortsätter i mångt och mycket att kugga i varandra.
  • flera nyförvärv visar framfötterna. Tänker främst på Kokkonen och Wedin. Jämfört med förra året har Hult gått upp en nivå sett till vad han tagit in.

Försäsong är försäsong, men det handlar om att skapa sig positiva mönster. Och det gör HV för tillfället.

Några minus. Spelare som förra året skulle ta stora roller, men inte riktigt klarade av det visar fortsatt att de inte är “där än”. Tänker på till exempel Linus Fröberg och Emil Johansson. Duktiga spelare som båda kommer göra nytta på sitt sätt, men dessvärre är de inte de toppspelare de värvades för att vara.

Sett till poängtabellen ovan skulle jag gärna se en liten förändring i kedjorna till nästa match. Kedjan med Forsberg, Fröberg och Bergström ser ut att trampa vatten. Kanske byta plats på Forsberg och Önerud?

lol
:laughing:

Grymt fin sammanställning, tackar!

Ska man vara petig så var det Emil Johansson som slog passet till Wennlund. Jag dubbelkollade just på Cmore. Inget snack om saken, nr 17 it is.

Av det jag såg, hörde igår och läser i efterhand noterades Andrae för tre assist. En lade man till i efterhand.

BlackIce har rätt! Emil Johansson slog passningen till Max Wennlund vid andra målet. Emil Andrae var inte ens på isen. Backpar var Johansson och en rightback. Rätt ska vara rätt.