Träningsmatch: HV71 - Malmö Redhawks

Ny träningsmatch, nu mot Mif Redhawks hemma.

Arla om matchen ikväll: hv71.se/artikel/kmi9aisk6-3iaijd/

JP sänder matchen: jp.se/article/jp-livesander-hv-malmo/

Jnytt sänder matchen: jnytt.se/article/resultatet- … -for-hv71/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Spännande match. Malmö ser ut att ha fått ihop ett slagkraftigt lag.

Japp, de värvat rätt bra, spelare som Rhett Rakhshani, Noah Welch, Ilari Filppula, Nichlas Hardt, Cristopher Nihlstorp, Konstantin Komarek mfl. Kan bli bra motstånd ikväll.

Laguppställningen ikväll

Almquist - Reese
Pilut - Hansson
Persson - Berglund
Borgman

Tedenby - Abbott - Laine
Önerud - Brithén - Arlbrandt
Thörnberg - L.Andersson - Sandberg
Sundh - Bengtsson - E.Andersson
Extra: Törngren

(Linus i mål, Thörnberg och Tedenby byter plats, annars samma uppställning som senast mot Sheffield)

Fan vilken målkung Thörna är! :smiley: PP fortsätter vara riktigt vasst.

Malmö har gått rätt bra nu på försäsong. Segrar över Pantern 3-0, AIK 4-0 och Karlskrona 5-2. Visserligen har man inte mött särskilt tuffa lag men förlustnollan är intakt.

1-2 nära 1-3.

Hv har i stort sett skadefritt lag, gör obefintligt med mål 5 mot 5. Nu är det bara en träningsmatch, men jag är inte imponerad så här långt, hoppas på kvittering i PP. Thörnberg ser stark ut, livsviktigt!

Känns fortfarande jobbigt. Rörligare backar absolut men fortfarande mycket slarv. Vidhåller att det är för mycket bredd och för lite spets. Abbot, Brithen Lias och Önerud och delvis Laine(gått av nu) ser sådär ut hittills det jag sett på försäsongen. Jag är väldig orolig inför säsongen fortfarande tyvärr.

Varför har Laine gått av? Nån som vet?

Han ska väl matchas sparsamt.

Brithen helt osynlig, hela HV åker runt och har semester och ger Malmö 1-3, hoppas verkligen att HV har en eller två spetsspelare på gång, annars blir jag orolig på riktigt

Vi måste kunna hota ett Malmö med så pass många spelare borta på ett mkt bättre sätt! Totalt ofarliga i andra perioden där Malmö tillåts göra lite som de vill. Nja, detta ser inte klockrent ut. Man kan inte hela tiden luta sig mot förklaringen att det är försäsong.

Första perioden var bra men andra var under all kritik. Vi kommer lindrigt undan.

Inte bara Brithen många flera forwards. Gillar inte Almqvist kroppsspråk minus 3 idag. Många är ju oroliga och har stora frågetecken inför i år. Jag delar den oron. Kommer nog bli mycket ångest i år igen.

Tycker inte Söderström agerar säkert. Inte tät längs isen.

Har vi ngn back som kan skjuta ordentligt? Är ju ärtbössor där pucken nästan inte orkar fram…

3-3

3-3, grymt snyggt :slight_smile:

Det svänger fort i hockey :slight_smile: