Träningsmatch: HV71 - Malmö Redhawks

gruff :slight_smile:

Persson…vilken klippa :slight_smile:

4-3 :laughing:

5-3 :laughing: :laughing:

5-3, proppen ur! Snacka om vändning :slight_smile:

Vad händer? Hv vaknade?

Ja :slight_smile:

Persson… tar en fight i en träningsmatch… ny favvospelare…o där blev det 2 mål ! :open_mouth:

Jättefin 3e period av grabbarna. Tar den och springer! Till helgen kommer indianerna, hoppas läktarna fylls och att laget kommer ut taggade till tänderna!

Första och tredje var bra. Andra glömmer vi. Men framförallt att vi kan komma tillbaka och vända matchen med fyra raka mål imponerar.

Haha. På fem minuter gick förtvivlan till hopp inför säsongen.

Vi går ut stenhårt de första fem minuterna och sätter bra press och skapar bra skottlägen. Malmö äter sig in i matchen allt eftersom, men vi är det bättre laget i första. 1-1 är ställningen efter period 1.

I andra går vi ner oss och ser loja ut. Vi tillåter Malmö att glänsa och de är på hugget och gör både 1-2, slår en straff i stolpen och sedermera gör de även 1-3. Linus i hemmamålet håller oss kvar i matchen.

I tredje visar vi tidigt att vi vill lite mera igen men spelet är hafsigt och det tappas puckar åt båda håll de första 10 minuterna. I andra halvan av tredje ökar vi tempot och börjar spela ut igen. Malmö får mycket svårt och verkar inte orka hänga med. Vi gör 2-3 och 3-3 innan Persson och Alvarez brakar samman vi mittplan och börjar fajtas. Därefter gör vi både 4-3 och 5-3 och dödar effektivt spel i numerärt underläge.

Bäst i Hv idag tycker jag är Anton Bengtsson som ger järnet och sliter förtjänstfullt.

Bra intentioner fortsatt av Reese och Borgman, men även Persson, pilut och Hansson gör det rätt så bra.
Söderström får viktig erfarenhet i målet och gör en godkänd match.
Framåt ser Thörnberg, Sandberg, Arlbrandt rätt bra ut. Sundh och Bengtsson sliter mest i alla byten och gör det strålande i bp.
Törngren gör det okej också tycker jag. Men många FW kan bättre.

Summa summarum, alltid skönt med vinst och ännu en nyttig träningsmatch spelad. Märks att man slipar på vissa saker på träningar som med tiden kommer att se betydligt bättre ut än vad de gör idag. Men som vi säkert alla vet, det är inte nu vi ska vara som bäst utan de är nu vi har våra chansen att verkligen försöka förbereda oss så gott det bara går inför det som komma skall och verkligen få möjlighet att slipa på saker som måste bli bättre.

Ser optimistiskt framåt!

Forza Hv71

Finns det highlights någonstans?
Sökte lite nu på morgonen, men utan resultat!

Gött med vinst!

jp.se/article/maktig-vandning-av-hv71-2/

Tack och bock, jag är tydligen både blind och dålig, var ju in på JP… :confused:

Var på väg att skriva nånting om hur förbannat svårt vi har att skapa lägen och komma in i zon efter 2:a och att jag var orolig inför säsongen. Sen gjorde vi 4 mål i 3:e och oron dämpades något :wink:

Men trots segern så tycker jag det finns mycket att förbättra… väldigt hafsigt spel och många lycka till passningar. Tur att det fortfarande är försäsong.

Almqvist har fortfarande förtvivlat svårt att få pucken på mål. Reese däremot har vad som krävs för att va ledande PP back. Thörna ger bra vibbar! Kommer bli mycket mål i år garanterat.