Träningsmatch: HV71 - Örebro HK

1-0 ÖHK i PP.

Jag googlade HV71 livescore och fick fram flashscore.se

Så man vet ställningen iaf.

Ingen dålig period men smärtsamt tydligt att HV spelar i allsvenskan och Örebro i SHL. Örebro är inte bra ikväll, men de är lite vassare när de väl får chansen. För de är ett SHL-lag. Om HV går upp gissar jag att man måste byta ut 30-40 procent av laget.

Apropå spelare jag inte tror följer med upp. Bertov och Ytterell känns som lågoddsare till årets flopp.

Grymt Tack.

Jo skillnaden blir väldigt tydlig framför de båda målen. Annars är HV riktigt jävla bra. Jag trodde på en helt annan matchbild. Jag tror t.o.m. att man måste byta ut hälften om man går upp. Behövs betydligt mycket mer skills i SHL. Vad jag gillar med årets upplaga är att de vinner pucken högt och åker otroligt mycket skridskor. Zoningångarna är också betydligt bättre även om det blivit några dump idag.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar men är det bra att matchas mot SHL motstånd? Dom flesta förståsigpåare säger att det är en helt annan hockey i allsvenskan jämfört med SHL. Sen är det självklart imponerande om man spelar jämt mot lag i högre serie. Sen kanske det hör till vanligheterna att allsvenska lag spelar mot SHL lag på försäsongen, kan inte minnas Hv gjort det.

Inte ovanligt. Jag menar vi har ju mött allsvenskt motstånd när vi spelat i SHL.

Tror inte det behöver vara dumt. Lite komma ner på jorden-matcher.

Efter denna följer ju dessutom ett koppel av matcher mot konkurrenter så tror nog HV kommer komma in i den allsvenska hockeyn. Förutsatt de nu inte får hybris likt fjolåret. .

Ja uppenbart är ju att Ytterell skjuter fortsatt kassa skott i HV tröjan och att Bertov är en säkerhetsrisk. Backsidan känns även detta år något svag

Okej ja så är det säkert.

Att ge matcher till Aftonbladet suger ju hårt. Jag vill inte bidra till deras dynga.
Finns det något annat sätt att se matchen?

Ah. Lite samma känsla. Nu har jag ju bara sett HV möta SHL-motstånd. Missa Västeråsmatchen. Så kanske orättvist att döma dem nu. Men ja. Backarna känns inte övermänskliga. Kanske Billins då. I övrigt. Njae.

Annars tänker jag även på forwardssidan. Med osäkerheten kring Ullström skulle jag gärna vilja se ett till bra namn in i truppen. Blir rätt tydligt när vi får en skada som på Kokkonen. 12 forwards är inte att föredra om vi måste lira med spelare som Wikström och Wennlund. Inget ont om dem, men de känns rätt endimensionella. Lite så där klassiskt HV-gråiga.

Jag tycker att det är bra om HV71 fortfarande har SHL-stuk, om man nu kan förenkla det enligt följande resonemang:
HV möter allsvenskt motstånd i varje omgång. Men om motståndarlagen får “hälsa på i SHL” med helt annat spel fyra gånger under grundserien kommer de oförberedda till det efter att ha mött 12 andra med HA-stuk. Då kommer de s a s inte veta hur de ska ta sig an HV. Vi äger matchbilden och de får anpassa sig så gott det går.

Det kanske är samma sak som att säga att vi ska vara bäst, jag vet inte :wink: Men en sak sa Västerås tränare efter den matchen och det är att HV som kommer från SHL inte kladdar med pucken på samma sätt som i HA. Och noggrant puckvårdande kan man ju verkligen träna på mot Örebro. (Sen är det som några, inklusive jag själv, lite förnedrande att vara lillebror i såna träningsmatcher och jag hade föredragit att HV åkte till Finland :slight_smile: )

Nu kommer jag väl reta upp en och annan. Host, host. Diabolics.

Men jag föredrar nog träningsställen framför årets tröjor. Synd bara att det är en Växjö-ripoff…

Får hoppas att dom dragit lärdom av tidigare säsonger (mindre troligt om Hult får bestämma) och är mer aktiva och agerar under säsong.

Men WHAT, är han kvar? :slight_smile:

Själv älskar jag det stora HV71-emblemet på tröjorna. Inte någon förminskad version inuti en cirkel likt Växjö. HV71 har historia, vi ska inte kopiera en klubb bildad 1997 som saknar hockeykultur.

Två idiotutvisningar av Bertov nu. Ja, man blir inte en bättre hockeyspelare bara för att man går ner en division.

Aldrig gillat Bertov, tyker han är ur usel och alltid sätter laget i skit.

Hur ser Törngren ut? Enligt mig så har han potential att vara seriens bästa, lossnar det i år?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA