Träningsmatch: HV71 - Växjö Lakers HC

Ja, fast det är ändå ett skönt styrkebesked på ett sätt att ändå spela jämnt trots det.

Tur vi har Önerud :smiley:

Vinst?

Japp. 3-2 i sudden.

1-2 matcher kvar innan säsongen börjar. Match mot Växjö. Smålands derby. Ingen livescore någonstans och endast 25 kommentarer på forumet. Hockey är verkligen iskallt just nu :cry:

Det är verkligen skittråkigt att titta på utan publik.

Skönt att vi vinner även de jämna matcherna. Framförallt när vi som nu har lite folk borta och spelet inte riktigt är på topp. Tycker det är mycket det som har saknats de senaste åren.

Ska väl inte ta ut guldet ännu, är ju bara försäsong än så länge, men fan om det inte ser lovande ut.

Jag noterade mål och assist såhär idag
1-1 Bergström (Sandin, Kinnvall)
2-1 Önerud (Törngren, Strömberg)
3-2 Önerud (Fröberg)

Jag är lite snäll när jag ger Fröberg en assist på Öneruds prestation från egen zon… :wink:

Uppdaterad poängliga efter 7 matcher

L. Andersson 5+4=9
Önerud 6+1=7
Wedin 0+7=7

Holmström 2+3=5
Sandin 2+3=5
Bergström 2+3=5

Törngren 1+3=4

Kokkonen 2+0=2
F. Sandberg 0+2=2
Chr. Sandberg 0+2=2
Fröberg 0+2=2

Wennlund 1+0=1
Nybeck 0+1=1
Wikström 0+1=1

Utan poäng:
Forsberg och Olausson

Backar:
Andrae 1+4=5
Kinnvall 1+2=3

Arell 0+1=1
Johansson 0+1=1
Holm 0+1=1
Strömberg 0+1=1

Utan poäng:
Bertov, Williamsson och Martinsson

Jodå, det finns resultat att tillgå under match för oss som inte kan se den:
flashscore.se/lag/hv71/CG08m2ie/

Bara klicka in på matchen du vill se resultatet på. Inte mycket fakta, men iaf ställning och målskyttar.

Missade första perioden. Somnade i tredje.

Men. Oavsett resultat tycker jag verkligen den här försäsongen hittills gett de svar vi vill ha.

  • Spelare som ska vara ledande är det.
  • Unga tar för sig (längesen jag såg en försäsong när våra unga klev fram på det här sättet)
  • Nyförvärven visar fina tendenser.
  • Tidigt på säsongen börjar saker redan att sitta, som PP-spelet.

Visst finns det ett och annat frågetecken. Någon spelare som ser trög ut. En och annan skada. Men som sagt. Generellt ser det riktigt fint ut. Ger hopp inför premiären.

Hopp är det värsta man kan ha.

Påminner mig om dessa bevingade ord: