På fredagskvällen spelar HV71 sin tredje träningsmatch. Motståndare
är Rögle BK och matchen spelas i Olympiahallen i Helsingborg.Ska bli kul
att se Andreas Falk i HV tröja igen.
Det ska bli kul att äntligen få se lite live-hockey.
Det blir ett spännande möte där ett av lagen kommer att åka på sin första försäsongsförlust. Rögle har imponerat och har gjort 12 mål på sina tre matcher.
Enligt mig säsongens hittills mest spännande match. Rögle är min, och troligen många andras, stora darkhorse i årets SHL. Chris har lyckats förvandla ett bottenlag till ett lag som på pappret har stora möjligheter att slåss om en top6-placering. Rögle har ett stabilt målvaktspar, SHL’s bästa centeruppställning och ett par riktigt talangfulla forwards i form av exempelvis Olle Liss och Daniel Zaar.
Rögle är dessutom ett lag som hittills har gått väldigt bra på försäsongen så det blir en bra värdemätare för HV71 och säkerligen en match i publikens smak med mycket mål och chansar
Varje år haussas ett bottenlag bara för att floppa totalt.
Chris och Cam kommer vara en dödlig kombination för Ängelholmarna. Men på fel sätt.
Ska bli väldigt intressant att se hur Chris agerar när Rögle går dåligt. Kickar han brorsan eller lämnar de båda två? Folk som anklagar HV för nepotism, vad tycker de då om den sits som RBK satt sig i?
Rögle har i mina ögon ett spretigt lag med några namn som sticker ut. Men inte tillräckligt bra för att vara med i toppen.
Med det sagt vinner säkert Rögle idag. Men det brukar ju vara så med haussade lag på försäsongen. Hej, hej Leksand!
Noterar att Wännström saknas i laguppställningen.
Hur många matcher gör Wänna denna säsong? 25-30 som vanligt?
Fortsätter skadeproblematiken kring honom spelar det ingen roll om att han har en offensiv uppsida.
Går inte ha spelare som inte spelar mer än dom är frånvarande.
Jag tror Rögle kan gå ganska bra i år, tror på topp 8 lag i alla fall, kanske en topp 4 som bäst. Känns som det finns många hungriga spelare där och man såg redan i slutet av förra säsongen att man spelade med mycket kraftigare forecheck och aggresivitet som jag tror kan skrämma slag på en del motståndare och få dem att fastna i egen zon om man inte har några finurliga backar i klass med Lawrence Pilut.
Ska bli spännande att följa hur spelet ut ur egen zon ser ut idag, klarar man det på ett bra sätt så har vi fått ett bra kvitto på backuppsättning samt lagspelet om forwards ligger nära och underlättar för kreativa lösningar som i regel måste till för att ta sig ur ett intensivt checkande lag, back back eller skydda puck mot sargen funkar inte längre när lagen stänger in backarna på det sätt de allra flesta laget börjat med i SHL. Det blir trängre och trängre för varje år att ta sig ur egen zon på ett bra sätt känns det som.
Wännström var väldigt osynlig förra matchen, så kanske fick stå över denna match för att ge plats åt Törngren, Falk?
Inget rapporterade om skada iaf, hoppas verkligen inte det, Wänna vill man ha hel 1 säsong för att se vad han kan uträtta på så många matcher.