Träningsmatch: Västerviks IK - HV71

[size=150]Västerviks IK - HV71[/size]

HVs roadtrip fortsätter med stopp på ostkusten för
möte med Västervik. HV vann mot BIK Karlskoga i
sudden på tisdagen och hoppas det följs upp med
en ny seger på fredagen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Utifrån dagens intervju på HVTV med Samuelsson så säger han att Norbe kör center i morgondagens match istället för Bertov om jag fattat det rätt. Jag har fullt förtroende för vad S&S gör men jag fattar ändå inte varför man inte tar dit någon junior eller låter någon av alla våra andra centrar ta den rollen.

Håller helt med. Förstår inte alls varför man inte nyttjar och ser vad juniorerna går för när chansen finns under försäsongen.

För så dålig j20 kull kan vi väll inte ha så vi inte kan ha juniorer i träningsmatch, hur ska de gå då under säsongen? För skador kommer vi o få

Annars ställer säkert Pelle G upp och kör center. Den mannens hjärta för den här föreningen… :smiley:

Kan det vara en värvning på G? Tycker ju fortfarande man borde täcka upp så länge Ullströms skadesituation är oklar.

Ett par skador och truppen känns väldigt endimensionell, lite som tidigare lagbyggen.

Det hade naturligtvis varit bra om man täckt upp skador med juniorer. Men betänk att både J20 och J18 stängde ner sina serier precis innan slutspelet våren 2020 pga pandemin. Förra säsongen ställdes in helt. Man fick inte ens träna förrän precis i slutet av säsongen.

De flesta har, i princip, bara tränat på is under en månad på de senaste 18 månaderna. Så jag tror att alla juniorer har väldigt mycket att ta igen innan de är redo ens för träningsmatcher med A-laget.

Det här låter ju som den rimligaste förklaringen på varför faktiskt och fullt förståeligt.

Möjligen par skador på backar, men två forwards och Hv71 har överlägset bäst uppställning på pappret fortfarande enligt mig.

Bra analys av läget, Zico!

Haha, Törngren kan heller inte vara med så fjärdekedjan är Torp-Wennlund-Norbe. Vilken grej.

Edit: Var lite snabb där. Vi har ingen fjärdekedja, Torp lirar back. Så 3 kedjor plus Wennlund och Norbe.

VIKs keeper släpper retur på allt.

1-0 till dom goda

Hmm, glitch i Matrix. VIK lyckades kvittera på ett ganska snabbt skott efter tekning när det stod typ 4 spelare framför mål.

Matson. Utropstecken på försässen.

Han är för bra för HA, killen håller mkt hög SHL nivå om man tex kollar på 3e centrar mm. Hans inställning är i samma nivå som Ledin, Remstam mfl.

Div 1 södra nästa sässe… 2-1 till dom onda

Lugn nu. Det är försäsong.

Avgå alla!

HAHA :laughing: