Träningsmatch: Västerviks IK - HV71

Det finns en anledning till att SHL-lag som hamnar i Allsvenskan nästan aldrig tar sig upp direkt. Det finns inga lätta matcher i HA, man får ingenting gratis. Man får kämpa för varje poäng och är man inte påslagen får man stryk.

Tror det kommer se annorlunda ut i andra. Men något jag har lärt mig så kommer jag aldrig dra några växlar någon mer gång över träningsmatcher. Det lärde jag mig ifjol. Klart Västervik är 110% laddade för denna match då Hv71 kommer på besök och de växer.

Man kanske ska höra med Leksand hur de jobbat!

En träningsmatch är en träningsmatch. Men vidhåller att HV inte har råd med skador. Vill man säkra upp. Värva. Både Wennlund och Wikström är kanske inte det man vill lyfta när folk försvinner.

Lägg till. Vi saknar Vesel och Ullström och vips är vår centersida inte så skrämmande som vi önskar.

Lika vekt idag som mot Karlskoga.

Emil Andrae har ju haft en allt annat än lyckad försäsong. Värva forward sa jag. Värva back också för att säkra upp. Om man nu på allvar satsar på att gå upp. För det ska man ju göra, enligt Wilander.

Absolut inget spel som värmer. Även om det är en sketen träningsmatch så ska man inte bli frånåkta av Västervik.

Visst det är träningsmatch. Men vilka i detta lag går i bräschen med det fysiska spelet? Torp? Matson?

Nu får det vara slut på ursäkter! Detta börjar alltmer likna ett lågbudget märke som gång på gång överraskar med sin lägsta nivå. Detta kommer Västervik ta med sig hela säsongen.

Vilket skämt vi är, herregud.

Jag vidhåller att forwarden som ska in behöver besitta tuffhet. Tycker vi är överlägsna vad gäller skills, men vi blir ägda i det fysiska/småfula spelet. Vi behöver addera grit!

Tur att det är försäsong, för spelet är ju helt värdelöst. Visst - det är flera spelare borta. Visst - det är försäsong. Men. Det ser precis likadant ut som förra säsongen. Hv pressar utan att skapa nånting och motståndarna gör mål på sånt som inte ens i teorin är målchanser. Ingen i HV sticker ut och är bra. Alla är jämngrå.

Tur att det bara är en knapp att trycka på när serien börjar eftersom HV kommer att dansa sig igenom HA och gå upp direkt…… eller? Det här spelet räcker väl knappt till en mittenplacering ens i HA?

Edit: väldigt glad att jag sa upp Cmore. För den här skiten klarar jag mig utan.

Denna match påminner om förra säsongen. Ingen som drar och visar vägen. Man åker inte skridskor och man letar öppet mål.
Västervik visar fan så mycket mer vilja.

Har Hult lyckats igen tro? Han belönas säkert med ytterligare 3 år.

Meh, tycker ändå att många av de andra matcherna har sett bra ut. Det är på något sätt inte okej att förlora mot VIK men att en match men det är ju inte dödsdömt ännu.

Haha. Ja, det påminner väldigt mycket om förra säsongen. Även försäsongen då spelet egentligen inte var speciellt bra. Men man blev förblindad av lagets bra PP.

En annan grej som oroar. Vi har TIO spelare kvar från fjolårets trupp. TIO spelare från kanske tidernas fuskbyghe. TIO spelare som vek ner sig fullständigt. TIO spelare, varav många är tänkta att vara ledande i årets trupp. Vad händer med dessa TIO spelare när resultaten börjar gå emot.

Jag tror inte HV går upp i år.

Tycker det är för mycket mys och garv på träningarna när man tittar på HV:s officiella kanaler. Visst är det bra med god stämning, men som man tränar spelar man. Det är kanske en sliten klyscha, men är likväl sann.

Precis som ifjol. Stämningen var ju bättre än någonsin. Det verkar den vara i år också.

Det vet vi att du inte tror. Ta det lite lugnt.

Luuuugn nu.
Är jätteglad att de ser ut som de gör. Förra säsongen gled man igenom försäsongen på ett bananskal och sen gick de åt helvete! Nu kanske man vaknar i tid denna gång.

Försäsong är Försäsong. Betyder inte ett skit! De lärde vi oss väl ändå förra säsongen? Eller har alla glömt detta?

Fan vet om Andrea kommer ta några mer kliv än de han har tagit. Tycker han blir mindre och mindre och slarvar enormt.
Ytterell förstår jag inte hur man kunde värva när man inte använder honom på det enda han är bra på och det är att skjuta från blå i PP.
Övrigt är Ytterell klappkass och likaså Bertov. Två backar som absolut inte ska vara i ett lag som jagar SHL plats. Men Bertov verkar ju ha blivit ett affischnamn för Hv71 varumärke. Är inte alltid hjärta räcker för att vara i Hv71.

Men som sagt en träningsmatch men det ser absolut inte bra ut för fem öre. Återigen saknar vi fart och jämför man Hv71 mot Västervik så är det enorm skillnad på tempo och vilja. Det är ju bara hoppas att Samuelsson och Stillman har stake nog att markera och ställa de krav som krävs för att det ska hända något. Antingen steppar man upp eller så är det adjö och nya spelare in. Men med tanke på läget ifjol då man kunde slängt upp X antal miljoner på nyförvärv för att inte gå miste om de 25-30
Miljoner man tappade när man åkte ut så lär inte Hult agera nu heller. Wilander kanske redan nu är påväg att sluta för med detta spela lär vi inte vara i toppen av Allsvenskan heller.

Hv71 har blivit ett blött lag utan karaktärer och kriga anda. Man tjänar fina stålar utan krav.
Finns det ingen i denna klubb som vågar ställa sig upp och markera?

Hade jag varit i denna förening så hade det fan inte fått se ut som det gjort och gör.