Träningsmatch: Växjö Lakers HC - HV71

Hv är skapligt nertränade förstår att de såg extremt segt ut när de kört bla 3 ispass om dagen.

Inte så konstigt när han knappt va tänkt spela A-laget och så ung som han är,dock en av säsongens största överraskningar och jag tror lätt han kommer stå runt 20 matcher denna sässe. Gunnar var även han både uppe och nere förra säsongen.

Nisse Andersson gjorde dock inte mkt väsen av sig förra säsongen och Hv71 spelade ett fantastiskt PP utan honom. Där såg man tydligt hur viktigt det är med en grym center i PP det förändrade allt. Det var inte direkt Nisse som gick in och dominerade på blå…

Vad gjorde Bertov?

Dovahkiin: Jag skulle inte bli förvånad om Hugo står 20 matcher i år. Däremot skulle jag bli väldigt förvånad om inte Gunnar var förstavalet i slutspelet.

HV får gärna spela fyra forwards och en back i PP. Men du håller inte med om att backsidan är skadekänslig så vi endast har två offensiva backar?

Ang. Nisse. Över 0,5 poäng per match. Hade han varit hel hade han landat runt sitt personbästa. Nog betydde han ändå en del när han var på isen…

Jo där håller jag faktiskt med dig att blir tex Kinnvall skadad ser det verkligen inte bra ut. Tror jag skrev någonstans innan att en offensivback kan behövas senare. Jag tror även Hult inte stängt dörren helt där heller. Men dock tycker jag inte backsidan är dålig, bra skridskostarka backar som rör sig bra mm i ett snabbt spel. Tycker de känns rätt stabilt men får se lite i början på säsongen.

Tycker Nisse va rätt dålig, visst de kom lite poäng men killen va inte bra, inte i närheten av den dominans han hade innan i tex Malmö. Känner samma med Sandin han gjorde mkt mål det är dock jätte bra dock ingen spelare som syns alls och känns rätt slö. Tror inte han kommer lyckas i NHL fakiskt.

Ang. Sandin håller jag med dig gällande NHL-biten. Otroligt svårt att se honom ta en tröja. Till skillnad från spelare som Fast och Stenlund är Sandin extremt beroende av att vara högt upp i hierarkin. Han behöver två bra spelare bredvid sig. Svårt att se Philly ge honom den rollen… Att Sandin ens får NHL-kontrakt säger väl något om hur marknaden ser ut idag. NHL plockar lite vad som och hoppas de ska få ut så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt. Ge det ett år så är nog Sandin hemma i HV igen. Och det är ju bra. För nog tillför även han något, även om det “bara” är mål :wink:

Självklart ser jag gärna Sandin i Hv71 =) Lite av en Brendel typ nästan (dock bättre på rören) man kan inte vifta bort att han gjorde mkt mål/assist och han tillför Hv71 något. Men NHL biten blir tuff för honom.

Oroar mig en del hur vissa spelare kommer reagera på att det inte finns någon publik på läktarna. Kommer troligen gynna mentalt svaga spelare och missgynna humörs-spelare. Tror vi kommer få se en hel de oväntatedl spelare som överpresterar/underpresterar nästa säsong. Hoppas verkligen på publik så snart som möjligt, det är ju verkligen urtråkigt att se matcherna.

Lär tyvärr inte bli publik innan årskiftet troligen längre…

Det här såg mer ut som försäsongsmatcher brukar göra.

I boxplay lyckades aldrig överbelastningen mot pucken utan puckförande kunde hitta en genomskärare som ställde någon på bortre helt ren. Det måste städas bort tills serien startar.

Även denna match lyckades Nybeck med ett antal genombrytningar där han gör backen vid blå med fart och teknik. Påminner något om Tedenby när ha var ung.

I övrigt var det inte så mycket att notera…

Drog i samband med avblåsning upp en klubba mellan benen på Växjö-spelare och höll den kvar där så att han till slut föll. Det var ett bra tag efter att han fått slashingen så det var planerat och väldigt dålig disciplin på Bertov. Typiskt etablerad spelare som inte kan ta att en junior fulvann bytet och tycker att det är viktigare att visa hierakin mot junioren än att spela för laget.