Uppdateringar från kvällens medlemsmöte 11/12-2024

tusen tack för updatering kring medlemsmötet alltihp!!! :heart:

3 gillningar

Vill även tillägga det JP skrev idag efter mötet att Abbott sa att 2st målvakter, 7 st backar och 10 st forwards är klara till nästa säsong. Men Glifford har väl kontrakt så borde väl vara 3 st?

2 gillningar

Det måste varit han som går på deras bortamatcher med :laughing:

5 gillningar

Frågan är va man har värvat in isådannafall till kommande säsong då vi bara har 4 backar med kontrakt kommande säsong även bara 8 forwards. För inte har man väl förlängt med någon utan att man gått ut med det? För på ett medlemsmöte känns det spontant perfekt att gå ut med förlängning isådannafall?

Sex backar på kontrakt om man räknar med Viggo och Hugo som är ute på lån. Nio forwards med Hugo P och om Linus Lindström är klar som det ryktats om har vi tio st. Alltså en back som fattas.

Helt sant, glömde bort dom, gick endast efter elitets lista

1 gillning

Tänker att Pilut kanske är nummer 7? :blush:

1 gillning

Jag får det till 7 backar på kontrakt nästa år

Alsing, Day, Engsund, Nyberg, Hallquisth, Fransson, Viggo Gustafsson

Sen är det väl troligt att både Engsund och Nyberg lämnar, men Abbott räknar ju inte bort dem officiellt nu

Hahaha

Bengan är väl ”klar”?

Axel Landén har väl också kontrakt!?

Nix.

5 gillningar

Nu när det varit mycket snack om kontrakt hit och dit så känns det ändå tryckt att ha Anna-Lena som ordförande i och med att hon är jurist i grunden. Det borde inte kunna leta sig in några kryphål eller fel kontrakttyper framöver.

2 gillningar

Verkligen. Och jag tror hela den här Liljander-situationen även gör att man inom HV71 skärper sig en aning och blir extra noggranna kring kontrakt och liknande. Att då ha Anna-Lena, med hennes kompetens, på den bollen känns tryggt. Jag gillar även hur det känns som att man jobbar mer tillsammans och använder sig av personernas expertis. En person gör inte allt utan man delar upp sysslor mellan Anna-Lena, Rickard, Chris och ja även Anton beroende på vad för typ av uppgift det är. Det gillar jag. Innan kändes det som att en person, t.ex AD, gjorde allt men nu känns det ja mer professionellt och genomtänkt. Jag gillar även hur man adderar på varandras uttalande och visar engagemang.

Intressant också att höra ändå hur pass positiva tongångar det var på mötet. Tänk vad ett par vinster kan göra för humöret och känslan. Hade detta mötet skett för fem omgångar sedan så hade det garanterat låtit annorlunda men nu andas och genomsyras ändå föreningen och supportar av en positiv vind, trots att läget fortsatt är påtagligt negativt. Känns dock bra.

2 gillningar

Stämmer inte helt med vad Sylvegård säger i media:

Malmö har också varit frustrerade och besvikna på HV71 som man menar inte har spelat ärligt spel. Samtidigt har de presenterat sin bild av händelsen och de båda klubbarna har nu nått en uppgörelse. Men för Sylvegård och Malmö var det aldrig tal om att ha kvar Liljander under någon uppsägningstid.

Fast det där finns det inget stöd för i Expressenartikeln. Oklart var det kommer ifrån.

1 gillning

Finns en intervju inspelad där han säger exakt dom orden.

2 gillningar