Vad heter den här ramsa?

Håller med dig! Men kolla på iq nivån på 30% av dom i klacken så förstår du

2 gillningar

Tack. Sista ordet på första raden kan ja va utan.
Tycker det är en skön sång som lätt fastnar vilket den har gjort så pass att lilltjejen här hemma tagit efter. Men kommer inte lära henne sista ordet i första raden.

Kan bara instämma, det är osmakligt överlag och det passar inte Radan som du säger. Upplever honom som väldig sympatisk och jordnära.

1 gillning

Sen kan man ju undra över vitsen med en ramsa som framförs så taffligt att ingen som inte kan texten sedan innan har en aning om vad de sjunger.
Jag har verkligen försökt, men bara hört whooa och Radan Lenc. Det räcker ju i och för sig…

1 gillning

Man märker att det är många som hoppar över första raden men klämmer i på slutet. Gissar på att det är därför det upplevs taffligt.

1 gillning

Tror inte det är meningen att ”iskall Budvar och luder” ska kopplas till Radan specifikt, utan mer Tjeckien i allmänhet. Oavsett håller jag med er, det sista ordet borde bytas ut. Frågan är vad man kan sjunga istället? ”Iskall Budvar och Škoda”? :sweat_smile:

1 gillning

Man kan ju hålla temat samma, men t.ex. “iskall Budvar och brudar” låter betydligt fräschare än just luder. Men annars, varför bara en ölbärs?
“Iskall Budvar och Staro?” Man får köra lite kort för Staropramen😉

En annan text som jag kom på spontant som hade funkat:
“Vi tar en Budvar för Radan,
vår man från Tjeckien.
Woahohohohoooh
Våran Radan Lenc”

6 gillningar