HV71fans.se

Grattis till 1000:e registrerade medlemmar här på hv71fans.se - och till “Räkan” som blev den 1000:e medlemmen.

Hade varit trevligt om forumet hade blivit mobilanpassat. :wink:

Jag hade mobilanpassning på tidigare, men stängde av det när vi hade jävla problem med ladd-tider etc här. Borde ta tag i det där. Avskyr dock PhpBB lite och skulle antingen behöva uppdatera skiten eller byta till nåt modernare.

Varmt välkomna till Sveriges största hockeyforum: jocke_b74, msjosse, Arogoo och sonen Sir Junior Ward.

Æntligen finns tabeller før J18, J20 och damerna på hemsidan.

Saknas bara en poængliga nu.

Jag bedömer att följande låt borde spelas när man öppnar detta forum i en browser:

open.spotify.com/track/4eR6K3TnU9AgyrTVaaWbas

Tycker det ær vældigt mycket frustration på forumet just nu, både från moderatorer och medlemmar.

Det værsta ær pajkastningen inbørdes, sjukt drygt att læsa. Många av spelarna, trænarna och sportcheferna kritiseras och det kænns befogat just nu. HV har valt att inte agera efter skador och man har spelat med ett halvt lag hela sæsongen.

Många spelare får också obefogad kritik och jobbar vældigt bra i det tysta. Moderatorerna står upp før dom, inte alltid på ett snyggt sætt.

HV går faktiskt som tåget just nu, dock ær det som SJ och inte Shinkansen i Japan.

Vi ses till guldfesten.

Kom igen nu forumet och alla medlemmar.

Debatten om nyførværv och hæxjakten på Hult, redan i april/maj ær under all kritik.

Mina øgon gør ont av all dynga. Ses.

Jag tycker att alla skall få tycka precis vad de vill. Vill folk ha häxjakt, fine, men sköt då det snyggt, med väl uppbyggda argument som kan verifieras.

Men framförallt. Respekt för andras åsikter, genom att så sakligt det går, gå i svaromål eller hålla med.

Det finns en sak jag ofta misslyckas med, men som gör debattklimat och argument bättre och det är följande:

Försök att tolka det inlägg man ogillar, på det mest sympatiska sätt man kan.

Dvs, leta inte fel, leta rätt, leta en positiv tolkning av det som man läser. Det gör under för ett debattklimat.

Mr röfvhök ironiserar åt vårt fina forum och folks “kreativa” spekulerande… :unamused:

Om ni kan slänga in egen CSS så skulle jag kunna slänga ihop något så att det fungerar bättre att iaf läsa på mobil.

Ok, here we go again. Jag är lite nyfiken på vad folk tycker om dynamiken på forumet. Således har jag formulerat två frågor:

Det jag tycker är bra med detta forum, till skillnad från den bubbla texvis twitter kan bli när man väljer att följa folk själv, är just att man här får intryck av folk som man annars inte skulle stå ut med. :wink:
Det gör att man inte stängs in i sin egen bubbla och således växer som människa när man får ta del av åsikter som ligger väldigt långt från ens egna.

Är det någon som håller med om att det är bra att bli utsatt för åsikter man själv inte delar?

Vidare så är ju vi människor i stort sett dumma flockdjur och vi beter oss så som är acceptabelt i flocken/gruppen. Sticker man ut för mycket så blir det negativa konsekvenser. Det positiva med det är att det bildas en gemenskap med värderingar och åsikter som är snarlika och att väldigt udda/skadliga/kass beteenden skruvas ner. Det negativa kan vara att klimatet blir dogmatiskt och mindre öppet/liberalt. Det blir en balansgång mellan det positiva och det negativa. Det är väl här rollen som moderator på ett forum har ett värde (förutom att rensa bort rent kriminella beteenden). Jag är helt införstådd med att jag inte är särskilt lämplig i den rollen, men jag gör så gott jag kan, oftast.

Vad är er uppfattning om var vi ligger i denna balansgång?

Givetvis bra att höra andra åsikter. Det motverkar att det blir en enda stor echo chamber likt stora delar av Reddit. De stackarna där som tror att upvotes = rätt åsikt kommer aldrig ha förståelse för hur andra människor resonerar och tänker. De kommer aldrig heller kunna tänka ett steg extra om någon person sticker ut med en icke-populär åsikt och resonera ifall det faktiskt skulle kunna vara så. Forumet bör vara öppet för många åsikter av just de anledningarna.

Apropå den andra frågan så är det redan en gemenskap, vi alla är i grund och botten här för att diskutera kring vårt lag. Det vore tragiskt om alla tyckte likadant, då hade det inte funnits en plats för ett forum heller.

Bra: Jag uppskattar att läsa andras uppfattningar för att få en mer nyanserad bild av verkligheten. Även om jag inte håller med i allt så tillför det en ny dimension när man tittar på matcherna utifrån någon annans perspektiv och tänk runt spelsystem och kedjor.

Dåligt: Jag uppskattar verkligen inte “dreven” mot enskilda spelare som det tenderar att bli så fort vi inte vinner alla matcher. Det tillför inget till diskussionen. Om HV skulle sparka alla som det gnälls på här så skulle det snabbt bli ett tomt lag (utan ledning) och det tror jag inte skulle gå så bra.

Oavsett när man är inloggad på dygnet så står det att det är typ 50 gäster online. Lite varierande antal såklart men aldrig varit inne och det stått 0 besökare iaf.
Lite nyfiken kring huruvida det visar korrekt? Kul att det är folk inne läser hela tiden iaf!

Internet är fullt av bottar. HVs forum är tyvärr inget undantag.

Grattis Robert.76 på din 44-års dag.

Mvh Sir Ward

Tackar :slight_smile:

hv71fans.se får “potentially suspicious” (2 av 3 files) när jag kör sajten genom:

scanner.pcrisk.com

Läge att scanna sajten?

ok, vad betyder detta i praktiska termer? Ibland får sajter kassa betyg bara för man inte uppdaterat till något nutida säkerhets-protokoll etc.

edit:
Jag gick och kollade lite. Pcrisk retar sig på två stycken refresh-funktioner. Jag kan för lite om detta för att se vad det kan vara för risk att köra refresh på sin egen sajt?

koden som de gnäller på är vid bägge tillfällena följande:

[[]]

edit2:
Jag kan inte se detta som ett “hot”. Detta står att läsa om :

källa

Så, förutom att är obsolete, så är jag för dålig på html-kodning för att se en risk här? Vad säger du matsqq?