HV71fans.se

Johan hade koll förr, när det var officiellt, oklart om han bryr sig nuförtiden.

Ja, han rapporterade då och gör det fortfarande. Varför undrar du?

Koriosa - Kortfattat.
Jag och Dekman diskuterade fram denna träff, självklart i samförstånd med övriga mods.

Dekman, Cyruz, Robert.76, Sir Ward och admin Simon deltog på detta episka möte med Johan Freijd och dåvarande chefen.
(quiz, vad hette han). Mycket trevligt möte, träffen första gången oss emellan var episkt. Körde därefter årlig grill hos mig
i Trånghalla. Lord Robert.76 gjorde ett fantastiskt arbete tillsammans med moderator kny.

Fan vad jag saknar den tiden då allt var perfekt.
Tillägg.
Jompii. Behöver jag berätta hur mycket jag saknar dig.

En fråga till er som driver forumet.

Finns det något intresse av uppfräschning?
Tänker då att exempelvis göra forumet mobilanpassat.

Många medlemmar hade säkert lämnat bidrag för kostnaderna.

En tanke bara!

Det är inte kostnaden som skrämmer, det är tiden det tar att lösa en migrering till en annan plattform. Jag har redan haft en sådan igång, baserad på discourse. Det skall gå att migrera en phpBB dit, men det kommer krävas en del tid är min gissning. Om någon gjort detta, eller liknande innan så tar vi gärna emot hjälp.

Har inte direkt någon erfarenhet av phpBB, men det finns inte någon annan mall / template som går att uppgradera till inom phpbb och anpassa efter vår design all eftersom? t.ex. denna verkar vara mobile friendly phpbb.com/customise/db/style/cleansilver_2/

Det finns nyare versioner av denna plattform.

Dock ligger vi en bit efter och det är inte uppenbart att vi bara kan hoppa från nuvarande 3.0.x till 3.2.x eller 3.3.x varianter.
Jag ser ingen större vinst i att lägga massa tid på det, OM vi skall migrera till en plattform som är lite mer modern, i sin funktion, och inte bara en “marginell” förbättring av mobilanpassandet.

Men, kanske blir det så till slut, ty jag kanske inte hittar tiden till discourse-projektet.

Förstår, har tyvärr inte hållt på med webbutveckling på väldigt länge så jag kan tyvärr inte bidra även om jag gärna hade gjort det.

Såja, nu är det live, det nya nya.

Vi som roddar detta är lika förvånade som er andra, oxå lika kassa på att ratta detta så hav förströstan :wink:

Hittar ni något som inte funkar, dela gärna med er.

Hittar ni något som funkar riktigt bra, dela med er av det oxå, för det är troligen nyheter för oss med :sweat_smile:

3 gillningar

Tips: För att citera någon: markera texten ni vill citera, så dyker en citat-knapp upp över texten till vänster:

Eller så trycker man bara på Svara:

Om man citerar det senaste inlägget kommer det dock inte att se ut som ett citat eftersom det bara är en fortsättning på konversationen. @Diabolics tips är dock kanon om man vill citera delar av ett inlägg :slight_smile:

Wohoo! Tycker det ser väldigt nice ut, speciellt nya editorn för text. ett problem jag har är att det är samma blåa färg på bakgrunden som på “minibannern” på kategorierna som jag tycker stör ögat något hehe.

För jag antar att tanken är vita gula blå? :smiley:

1 gillning

Riktigt kul, blir bra detta!

:dart:

VITA-GUL-BLÅ.

Som sig bör.

TIPS2:

Ändra standardbevakningen (sist i varje tråd) till normal. Annars blir det mycket spam.

Från “följer” till “normal”

Idag låg forumet ner för ett tag. Jag har inte fått någon förklaring på varför från supporten. Det enda jag vet är att det var ett “502”

Jag kan inget om dylika grejor så mer info än såhär kommer ni inte få av mig :grimacing:

Jag är ju massiv part i målet, men att kunna kolla HVTV direkt i matchtråden är fan överstyvvvfft.

Snart kanske vi till och med kan livestream matcherna :sweat_smile:
Hur köper man upp rättigheterna?

Detta är ju verkligen ett lyft! Likadant att kunna kopiera in bilder man screenshottat direkt, hyperlänkar osv. Nu har vi tagit vårt steg till att modernisera HV71, nu fattar bara HV71 själva :rofl:

3 gillningar

Som den medelålders surgubbe jag är kändes det nya forumet inte alls kul i början. Lever under devisen att allt var bättre förr.

Men jag kryper till korset och medger att det nya är riktigt bra. Hittar funktion efter funktion och det är lättöverskådligt. Tack!

5 gillningar

Håller med! När man vant sig är det kanon.

1 gillning

Bil-anpassad plattform:

4 gillningar