HV71fans.se

Don’t läs HV71fans and drive…

2 gillningar

En ytterligare blast from the past, på den tiden vi var inne i värmen:

1 gillning

Nya stjärnor på forumet, för ikoner å grejor. Baseras på denna bild:

Förhoppningsvis kommer den fula discourse-loggan bytas ut:
Screenshot 2023-02-23 at 12.48.01

2 gillningar

Nedräknaren lirar inte så bra med det ljusa temat, eller har jag missat någon inställning?

Nej, tyvärr.

Det är inget vi kan göra just nu.
Det är en gammal teknik bakom den, vi behöver hitta någon som kan tillverka en ny räknare :wink:

Men nu är det en ny header, om du refreshar!!!

ps: jag hävdar ju att allt är mycket snyggare med hemmastället :wink:
Sorry, biased… gillar mörka bakgrunder.

Och nu är “huset” borta… ersatt av ännu en stjärna.

Vet inte om någon använder funktionen i google Chrome där man kan klick på de tre små vertikala plupparna uppe till höger å sedan tillverka en “app” av en sida (install twitter, i exempelbilden nedan)?

Gör man det kan man iallafall skapa en snygg HV71fans.se-app:


Är det inte lite konstigt / roligt att man kan se inlägg som raderats? Det står (inlägg raderats av författaren) men det är egentligen bara en redigering på ursprungliga meddelandet och man kan se vad ändringen var?


image

sorry legogubbe du blev exempel

Raderade inlägg tas bort automatiska efter ett dygn. Tror att anledningen till att det är kvar ett tag är att man inte ska kunna förstöra sammanhanget i en diskussion genom att ta bort ett inlägg mitt i diskussionen medan den pågår.

Om detta är något som folk ogillar kan vi såklart kolla om det går att ändra.

1 gillning

Jag ser inga problem med detta. Vill man dölja vad man skrev, dvs man ångrar ett dumt inlägg så kan man redigera det istället.

På tal om inget:

Vad gillar vi den nya headern med skrikande gubbe och pokal? … och nu med HV-logga i hörnet… jag testar lite… skrik när det blir för mycket :wink:

  • bra
  • anus

0 röster

När jag försöker nå forum.hv71fans.se på safari genom datorn står det att ”Tyvärr stöds inte din webbläsare. Vänligen byt till en webbläsare som stöds …”. Är det bara för mig, eller måste man gå genom chrome?

Safari stöds, men Discourse kan vara lite petigt med att versionen inte får vara för gammal. Så min bästa gissning är att du kanske har en gammal version. Har du möjlighet att uppdatera till den senaste?

1 gillning

Yes, var en uppdatering som jag hade att göra. Funkar nu!

2 gillningar

Tog bort den nya bannern för mobil-versionen. Den där glad-gubbe-pokal-grejen syns inte ändå på en mobiltelefonskärm. Om alla revolterar tar jag tillbaka den…

Det borde kunna gå och fixa en svart border eller glow, ska se vad jag kan göra.

Alternativt lägga in den med samma färg som den blåa som forumet har istället för svart.

1 gillning

Bättre nu?

Att folk ska envisas med att gilla ljusa teman… :stuck_out_tongue:

Måste bara uttrycka min uppskattning till er som driver forumet och alla användare. Det är en daglig rutin oavsett om man är i Istanbul eller Gränna att gå in och kolla vad folk har skrivit :heart::heart:

4 gillningar

Kan bara instämma med föregående skribent :ok_hand:
Spelar ingen roll om det är julafton eller semester HV71 forum är en daglig rutin året om :blush:

2 gillningar

Sitter på Costa Blanca och svalkar mig i skuggan och ska strax ta lokala tåget till Alicante. Men först måste jag ju kolla HV71fans.se! Det kan vara något nytt i Strålmanaffären. :sun_with_face::ice_hockey::grin:

2 gillningar

Jahaja, nu är det tydligen någon ny sidomeny-skit som införts som standard på “Discourse”-prylen. Så nu har ni de tre strecken till vänster, se bild nedan, som öppnar en sidomeny, se längst ner: