Kvartsfinal 2: Linköpings HC - HV71


SLUTSPELET 2013 | KV 2| Cloetta Center | Fredag | 2013-03-15 | 19:00 | | webbradio

- Kvartsfinal ▼ HV 71 -vs- Linköpings HC: 1 ▬ 0 (matcher)

  • KV 1: 2013-03-13 HV 71 -vs- Linköpings HC: 6 ▬ 0

Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Det gäller att fortsätta på den inslagna vägen. LHC kommer garanterat komma ut rejält taggade. Kan vi hålla emot de första 5-10 minuterna har vi stora möjligheter att vinna imorgon

Tycker Hv ska komma in med exakt samma inställning som de gjorde hemma.
Samma spel och go.

Hoppas verkligen inte Hv tror att det ska gå lätt nu när Söderberg är avstängd för det kan vi glömma.
De andra måste ta ett större ansvar och det kan gynna Linköping.

Vill se ett Hv komma in och dominera fullständigt trots bortaplan.

Har lite samma oro jag med, det ju gick lite för enkelt första matchen, 6 -0 låter som en enkel match men det berodde ju främst på att HV jobbade kopiöst och åkte skridskor och bestämde själv tempo och allting på banan. Trappar HV ner nån milliprocent till bortamatchen så kan vi glömma att puckarna åker in lika lätt.

Det kommer säkerligen bli en helt annan matchbild än i onsdags. LHC kommer trumma på ordentligt i början och det gäller för Hv att spela lika disciplinerat i försvarsspelet som förra matchen.
Jag tror inte heller vi kommer få lika många lägen, så det gäller att sätta de chanser vi får.
Står Engstrand igen, bombardera honom då med puckar för han såg inte bekväm ut i onsdags.
Ligg på LHC:s backar och stressa fram felpassningar så kommer vi få en massa gratischanser.

Ta med inställningen från förra matchen och vi har en bra början. Forza!

lhc kommer som tidigare nämnt vara galet taggade i denna match. Övertygad om att samtliga av deras spelare kommer höja sig mycket nu när dåren Calle är borta. Man ska aldrig underskatta hur mycket “nu jävlar ska vi visa dom” kan betyda när man tappar en nyckelspelare och hela mediasverige slår på 4-0 trumman.

Vidrigt nervös inför ikväll. Som alltid.

HV71 har en jättechans att etablera ett dödligt strypgrepp på östgötarna ikväll. I min bok handlar det om psykologi lika mycket som ishockey. Det gäller att fortsätta där man slutade i onsdags och på så sätt manifestera sin överlägsenhet. Nyttja osäkerheten i LHC-lägret. Släng puckar på den garanterat nervöse Engstrand. Åk skridksor så in i helvete och tillåt för allt i världen inte LHC att ta kommandot i början av matchen. Får HV första målet och tar vid där man slutade senast kommer håglösheten vara total och då tror jag det blir en omöjlighet för dem att resa sig i den här matchserien.

Det lär snurra en hel del i huvudena på spelarna i Linköping. “Är vi så mkt sämre än HV?”, “Hur ska detta gå utan Söderberg?”, “Hur står sig vår målvakt när det väl gäller”?. Det gäller att ge dem omedelbara och tydliga svar på dessa frågeställningar och på så sätt trycka ner dem ytterligare.

Kunde inte ha sagt det bättre Crille!

jnytt.se/nyhet/53814/ny-matc … a-lika-kul

Ingen Pavlikovsky ikväll i LHC och Weinhandl är ett frågetecken likaså

Surt att åka på sjukdommar i ett slutspel, absolut inte det man vill ha gående bland flera spelare.
Bättre för HV givetvis dock!

Hur många bussar går upp i eftermiddag? Fyller vi borta stå?
Kan tyvärr ej vara på plats då vi ej har barnvakt, men ska kolla på TV och vill höra HV klacken ända in i vardagsrummet:)
Nu har vi ett gyllene läge att stänga denna matchserie. Vinner vi ikväll så återhämtar inte sig LHC, visst att det finns en teoretisk möjlighet, men i praktiken, nej.

Kämpa nu HV71 !!!

Enligt White Lions forum, så är Weinhandl på is idag, så han lirar nog, är redan skakig och nervös inför kvällen, det kommer inte gå lika lätt idag. Kan tänka mig alla buropen i Silverköping om Ledin spelar :slight_smile:

jnytt.se/justnu

Enligt Jnytt så var Ledin med på dagens värmning, och tros spela…:smiley:

Glöm ej Jämtin som också lär få en del burop efter sig, det kommer bli tufft men jag har ändå en nervöst positiv känsla

Jag är mycket mindre nervös inför dagens match än förra. Då var det osäkert om laget kunde mäta sig med uppgiften eller om de skulle fortsätta sin något kräft-lika (men i medel framgångsrika) gång.

Nu såg vi att de gamla, som mång hoppats på, vaknat till och sätter in rutin, ful-lir, fin-lir, samt en fokuserad blick genom sitt visir.
Davidssons assist var som i gamla tider och det var nog inte en slump att en gammal hv-lirare var den som var framme å stack dit klubban. Jag tror lite på en pensionärs-revansh…

hurra för ES dyraste 4e-kedja!!!

Borde vara tre bussar. 136 anmälda enligt hemsidan om det inte tillkommit fler. Brukar väl vara 150 biljetter vi blir tilldelade?
Jag ska dit iallafall. :smiley:

Jag ser en stor risk att HV är väl nöjda med utgången av första matchen samtidigt som LHC sluter leden och varje spelare höjer sig några procent. Dahlen har ett jättejobb att få laget att gå in i denna match med samma inställning som i förra.

hockeyligan.se/artikel/34724/

Någon som vet om matchen streamas någonstans, mer än på cmore…?

Enligt våra regler får inte streamar diskuteras här eftersom de bryter mot upphovsrätten - om ni skickar PM om sånt är det dock inget vi kan göra :wink:

Undantaget typ svtplay, kanal5play etc.