Kvartsfinal 3: HV71 - Linköpings HC


SLUTSPELET 2013 | KV 3| Kinnarps Arena | Söndag | 2013-03-17 | 16:00 | | webbradio

- KVARTSFINAL▼ HV 71 -vs- Linköpings HC:1 ▬ 1

  • KV 1: 2013-03-13 HV 71 -vs- Linköpings HC: 6 ▬ 0
  • KV 2: 2013-03-15 Linköpings HC -vs- HV 71: 6 ▬ 1
  • KV 3: 2013-03-17 HV 71 -vs- Linköpings HC: x ▬ x
  • KV 4: 2013-03-19 Linköpings HC -vs- HV 71: x ▬ x
  • KV 5: 2013-03-21 HV 71 -vs- Linköpings HC: x ▬ x
  • KV 6: 2013-03-23 Linköpings HC -vs- HV 71: na
  • KV 7: 2013-03-25 HV 71 -vs- Linköpings HC: na

Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Den här matchen kan mycket väl avgöra vem som får möta SAIK i semi.

Har faktiskt en fin känsla att HV vinner denna match. Dock kommer det bli en grismatch!

Pawlen: Räkna inte ut Frölunda, kan mycket väl bli dem med.

Precis, får hoppas Frölunda hjälper oss där om vi nu vinner mot LHC.

Tätt, jämnt hårt imorgon tror jag. Hoppas hockeygudarna står på vår sida. Känns nervöst.

PS Var i Scandinavium och såg FHC slå Luleå. I hockey kan man komma rätt långt med en bra målvakt och spela stenhårt framför eget mål men Luleå tar det ändå tror jag DS

hmmmm, HV har ju lite av en tradition att sätta sig i skiten och sedan ta 3 raka på slutet, så jag är inte helt med dig i det argumentet… men det känns som om det på något sätt inte är like mkt knutna nävar i denna version av hv…

Ja, mot TIK 2009 vaknade man inte förrän i match 5 och underläge 1-3 i matcher

Självklart ska Arto Blomsten återigen kommentera matchen med sin enögda introverta stil.
Hade som mål att söka upp en för en diskussion men barnen(5+8år) verkar stoppar det.
Åker jag upp med dom så blir det max 1 period så vettefan hur jag ska lösa det.

Kommer Cmore igen ha Carl Söderberg som bisittare där han kan ventilera sin oskuld
samtidigt som en kommenterar HV:s utvisningar?
SKANDAL!!!
Ser inte Cmore vad som händer?

Håller med. Jag genomlider K2 just nu och det är fullkomligt absurt hur upphetsad Arto är över LHC-spelarna. Giftermål på gång mellan Arto och Magnus Johansson till midsommar?

// JV

Så som det ser ut nu så kan det likaväl bli FBK HV71 möter i en eventuell semi, Frölunda har fortfarande en bra chans att ta Luleå.
Bäst vs sämst i ranking (1-8 grundserien) gäller när det utnämns vilka som får möta vilka i en semifinal.

Nämnde det i en annan tråd men kör något liknande här med.

För att få igång PP måste Dahlén splitta på Krog - Rakshani för båda vill kladda och det drar ner
tempot nåt fruktansvärt. Alternativ är isåfall att sätta Krog på blå för att gå på skott.

Känns som spelarna oavsett prestation är gjutna i PP formen men under 57 omg så måste man ju se problemet och
göra något år saken. LHC vann senast pga effektivt PP.

Har en äcklig känsla i magen att LHC kommer komma ut som i Chokladlådan senast och chansa och Hv blir tagna på sängen och
blir överkörda.

Galet viktig match. Vinst och pressen är på dom igen.
Har, som vanligt, ingen bra känsla inför matchen…

Huvudet säger förlust, men tippar vinst 4-3, ALLT måste bli bättre än sist, inga onödiga utvisningar, och få igång det där förbaskade PP, HV ska ha 2 kedjor som ska kunna spela utmärkt i PP, i annat fall är laget felbyggt, eller så bör ansvarig för PP jobba med ngt annat.

Tror på vinst idag och då är pressen på LHC igen, åker vi bara skridskor och får alla att ta sitt jobb så vinner vi.

Någon som vet om matchen streamas någonstans?, ni kan skicka PM om ni vet :wink:

Idag vill jag se hårt jobb och stort hjärta… Man skall vara villig att offra en hörntand eller två för att vinna matchen…
Vill också se o höra att vi i publiken skapar samma fantastiska stämning som förra hemmamatchen.
Vill se kristiansen istället för liket, behöver lite fysik och någon som kan vara på goren och även utmana honom när det behövs.
Vill se mål i PP, (där KRÄVS förändring).
Jag vill se Wesslan vara den där matchvinnande målvakt som han värvades för att vara.
Viktigast av allt så vill jag se 2-1 i matcher till HV71 efter kvällens match!

Nedsläppp om 5 h… Kom igen nu Hv!

Anyone´s game idag känns det som. Det kan gå hur som helst. Jag tror att special teams och målvaktsspelet kommer att avgöra idag.

Wesslau måste upp flera snäpp, ingent snack. Såg FBK - MoDo igår. Salak - där har vi en riktig slutspelsmålvakt. Han var helt otrolig. Och det är så Wesslau måste spela om han, som i början av säsongen, ska kunna vinna dom tighta matcherna. Alla matcher lär ju inte bli 6-0 eller 6-1, utan snarare one goal games. Och det är då Wesslau måste vara i zonen!

Jag tror, eller hoppas snarare, att HV tar hem det. 4-2. Sista i öppen kasse.

Kom igen, HV!

Oooo fy farao vad det är fjärilar i magen inför denna matchen.
Har börjat uppladdningen bättre denna match.
Mat och dryck är fixad så att jag slipper kolla matchen med 30 min fördröjning.
Inget skoj när båda telefonerna piper som fan och jag inser att det beror inte på seger för HV (hoppet är det sista som överger mig).
Grannarna har börjat matas med metallica och hv-låtar om vartannat!
:slight_smile:
Nu hoppas jag att ALLA i hv behåller lugnet samt att vårt målvaktsspel bättras på!
Förutsätter att vårt PP-spel lossnar. Ett måste för fortsatt överlevnad.
Nu j*vlar kör vi!!

Hoppas på vinst men jag tror LHC går vinnande ur denna striden. Varför vet jag inte. Bara en magkänsla jag har. Om det blir så så lär anledningen vara densamma som tidigare när HV förlorat. Dvs dåligt backspel och uselt PP.

Hej HV71, ledare och spelare.
Skulle ni kunna sätta in en, eller två, tre - fyra spelare framför mål i dagens match, helst i PP för att skymma deras målvakt och eventuellt kunna styra in pucken i mål.
Här är en bild som förklarar vad jag menar.

Tack på förhand

Första målet kommer bli avgörande tror jag, jag tror hela laget har haft ett möte nu efter andra matchen och verkligen pratat igenom vad det var som gick snett. Många av spelarna har varit självkritiska till sina insatser och det är ett gott tecken eftersom de lär vara extra taggade inför eftermiddagens match, särskilt Jämtin. HV har också gått tillbaka till sin gamla taktik dvs inget trashtalk i media utan det som händer på isen stannar på isen. LHC har däremot lipat ut i media över mycket. Snacka om onödigt energiläckage