Kvartsfinal 4: Linköping HC - HV71


SLUTSPELET 2013 KV 4:7| Cloetta Center | Tisdag | 2013-03-19 | 19:00 | | webbradio

- Grundserien 12/13▼- Hemmamatcher

  • Omgång 10: 2012-10-06 HV 71 -vs- Linköpings HC: 1 ▬ 4
  • Omgång 30: 2012-12-04 HV 71 -vs- Linköpings HC: 0 ▬ 2
  • Omgång 51: 2013-02-23 HV 71 -vs- Linköpings HC: 3 ▬ 4 PS

- Grundserien 12/13▼- Bortamatcher

  • Omgång 18: 2012-10-30 Linköpings HC -vs- HV 71: 0 ▬ 5
  • Omgång 34: 2012-12-28 Linköpings HC -vs- HV 71: 5 ▬ 4

- Kvartsfinal 2013 ▼ - HV 71 -vs- Linköpings HC : 1 ▬ 2

  • Omgång 1:7 2013-03-13 HV 71 -vs- Linköpings HC: 6 ▬ 0
  • Omgång 2:7 2013-03-15 Linköpings HC -vs- HV 71: 6 ▬ 1
  • Omgång 3:7 2013-03-17 HV 71 -vs- Linköpings HC: 4 ▬ 5 OT

Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

expressen.se/sport/hockey/el … arlbrandt/

Skadan redan skedd, tack för tändvätskan :laughing: :wink:

Jag har ingen aning om var Hv står just nu. De kan lika gärna vinna med 5-0 eller förlora med samma siffror i morgon. Jag hoppas bara att de ger 100% hela matchen och inte tar några dumma utvisningar. Wesslau får gärna komma tillbaka från pappaledigheten och visa att han är målvakten vi värvade för att vinna SM-guld.

Nu kör vi!

Tror på vinst imorrn! 1-4!

Hjärtat säger vinst imon o man vill så j- vla gärna se Hv vinna.
Men tror tyvärrwesslau kommer fortsätta darra o att Hv för förlorar med 4-2.
Tyvärr:(

Solklar vinst. Finns inget annat

Är lite rädd att Hv´s taggning där de ska “köra över” och “knäppa på näsan” mer kommer rendera i på tok för många 2-minutare i Linköpings hemmaborg. LHC är vassa i PP och Wesslau darrar så det är en formel jag INTE vill ha.

Kan man hålla sig på rätt sida regelboken och inte gå bort sig med för många spelare i offensiv zon mee 2-1 kontringar som följd så tror jag Hv kan knipa matchen.

Hjärnan tippar dock 5-2 till LHC :confused:

Trams från Arlbrandt som självklart inte ångrar sig men som slaskpressen gärna vill skriva om.
Inget nytt mao.

Detta är faktiskt en utav få gånger som jag faktiskt är helt övertygad om att HV71 kommer att vinna Jag har sett många intervjuer där spelare sagt att de är så revansch och att de är redo att “gå över lik” för att vinna. Oftast så känns det som att spelaren i fråga inte menar det han säger utan han säger det bara för att det är vad som förväntas utav honom. Därför är det så jävla skönt att se intervjun med Jämtin. Man ser verkligen att han menar varenda ord som han säger och att HV71 verkligen kommer att gå ut och köra imorgon. Den intervjun är så oerhört genuin.

En sak är dock helt säkert, Wesslau måste börja prestera. Just nu så har han, med en ganska stor marginal, slutspelets sämsta räddningsprocent. Just nu så ligger han på blygsamma 87,67% vilket är alldeles för dåligt. Även om jag tycker att Gustaf bör få förnyat förtroende så skulle jag inte klaga/bli förvånad om Gunnar får chansen imorgon.
En annan spelare som måste steppa upp ett antal snäpp är Marcus Nilson. Killen har varit total osynlig hela slutspelet. Marcus har inte varit inne på ett enda mål framåt hittills och har -4. Iofs så hade hela hans kedja en väldigt tuff match senast i Linköping men enda. Just nu så står Marcus noterad för ett ynka skott på mål. Njeh Marcus måste steppa upp. Vi behöver en till kedja som kan producera framåt.

KÄMPA HÅVE KÄMPA!

Nu är det dax att Hv börjar spela slutspelshockey!
Tighta zoner och spela på gränsen.

Det är slut med slarvet och nonchalansen. Får inte släppa till frilägen och ta korkade utvisningar.
Kämpa Hv!!

Skriver under på detta, han har verkligen sett oinspirerad och viljelös ut, Nilsson måste visa varför han varit vår främsta målskytt under säsongen och hela den på förhand gjutna kedjan med Wille och PC måste höja sig och spela över sin förmåga.

Hade gärna sett Nilson framför mål i pp, med Krog på ena backplatsen, sen Rhett + Fasth och varför inte Trygg som verkar ha ställt in bössan skapligt iaf!

Skulle gärna vilja se att Dahlén testar William framför mål. Enda anledningen är att Roger Rönnberg föreslog William under förra sändningen när de/experterna pratade om vad HV71 borde göra för att få igång deras PP. Roger bör ju ha väldigt bra koll på William. Dra in William framför mål och låt Davidsson få ta över Williams roll som playmaker.
När jag skriver framför mål så menar jag nödvändigtvis inte att han hela tiden ska stå framför målvakten och skymma utan att han ska alternera mellan att stå framför mål och i slottet. Ungefär som Jukka gjorde för ett par år sedan.
Skulle även kunna tänka mig Rhett eller Nilson i denna positionen. Speciellt Rhett då han har ett oerhört bra direktskott.

Att låta Jämtin/Ledin stå framför mål ser jag som alldeles för riskabelt då risken att de tappar humöret och drar på sig en onödig utvisning är alldeles för stor. Det har skett förr och oddsen är knappast högre nu när det är slutspel. Även Rhett kan vara ganska vansklig då även han har visat tendenser på att han har en oerhört kort stubin.

Upp med Nilsson eller Krog som skytt på backen i PP.
Nilsson spelade det i DIF mellan varven och Krog har ju funkat de gånger ham varit där.

Måste göra något nu Dahlén/Ljungberg!
Sen ska ju bara någon av dessa Ledin/Jämtin/Kristiansen parkera framför deras målvakt!
Sen kan vi mata skott efter skott och sen så vinner vi!

En tänd Jämtin kan vinna matcher åt oss. En övertänd Jämtin har däremot förlorat två matcher i rad nu. Jag hoppas verkligen han är mer kylig i morgon.

Och inga insläppta i PP för bövelen!

Så du påstår alltså att det var Jämtins fel att vi förlorade i Söndags? :open_mouth:
Kom igen. Om man ska skylla förlusten på någon så är det Wesslau alternativt Pettan som förövrigt borde ha fått en assist på Arlbrandts straffmål.

Han hakar ju Weinhandl vilket renderar en straff, så ja.

Om vi kunde göra mål istället för att släppa in mål i PP så kan vi nog vinna

Hoppas Wesslau skickar ett “hålligen käftjäveln” till forumet och tar allt han ska ta.

Sedan hoppas jag att vi slutar spela PP högt… så att vi slipper bli stressade på backplats och tappa till dessa frilägen.
Sedan hoppas jag att vi kan bli lite tuffa i egen zon nära målet. Mange Johansson är fanken tuffare, typ, än Pettan framför mål!

Rättar vi de två punkterna så vinner vi matchen.

Tror på en seger med 5-2.
Mackan Nilson, Jämtin, Kolan, Fasth och Rhett gör mål.
LHC gör mål på retur framför mål samt ett backskott som styrs på våran försvarare.

Ledin får en tvåa tillsammans med Figren, som vi tycker att Figren skulle ha varit ensam om
Ledin får en tvåa tillsammans med Lee Goren som åker på 2+2.

Vi gör två mål i PP.

Davidsson åker skridskor som om han var 27 år.

Det var dom “säkra tipsen”. Dessutom får Pettan 2+10 med nio minuter kvar av matchen. Jämtin filmar två gånger, varav en gång mynnar ut i LHC-utvisning. Ledin noteras för 6 tacklingar. Jämtin noteras för 7 tacklingar. Kristiansen spelar fem minuter och noteras för 3 tacklingar. Dan Spang spelar 27 minuter och noteras för +3. Krog får 3 passningspoäng och vi åker på ett lagstraff för “sex man”.

Samtliga tips kommer sitta.

Kämpa!