Omgång 18: Linköping HC - HV71


[list]OMGÅNG 18 | Cloetta Center | Tisdag | 2012-10-30 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:
* Omgång 10: HV 71 - Linköping HC: 1 - 4 MT /(M Nilsson)

  • 1:a (36p)

  • Senast: HV71- MODO Hockey 4 - 1 V

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (5+8) 13p, #9 Jason Krog: (5+8) 13p

  • PP: 22,64% | BP: 89,83%

  • GM: 48 | IM: 32

  • Johan Lindström, Oscar Sundh, (Daniel Fernholm ?)(Andreas Jämtin!)

  • 3:a (31p)

  • Senast: Rögle BK - Linköping HC 4 - 3 F

  • Bästa Poängplockare: #40 Pär Arlbrandt (8+12) 20p

  • PP: 16,42% | BP: 84,85%

  • GM: 50 | IM: 46

  • Mattias Bäckman

Det slutade 4-1 till LHC förra matchen, men nu till kvällens match, undra om spelarna i LHC
är extra taggade för att Jämtin gick till HV förra veckan? Mitt tips är ändå HV seger 3-1:Ledda, snöret
och Kolan gör HVs mål och Grillen gör LHC mål. KÄMPA HÅÅVEEE :exclamation: :exclamation:

Härligt! Jag skall åka på första supporterresan med buss sedan vi var i Ljungby med Klapp & Klang på 80-talet. Tyvärr är jag fortfarande skakig i benen efter lite sjuka så jag får gasta på så mycket jag orkar och sedan bryta ihop…

Jag fattar inte varför LHC är så framgångsrika i år. Sure, de har några vassa smålänningar men vad är skillnaden mot förra årets kollaps?

Vi körde ner från Sthlm till Lkpg häromåret och kollade. Bortaläktaren var usel. Ett dike om jag inte minns fel. Är det fortfarande så?

Hoppas på en rejäl holmgång med fart, proppar, mål och 3 poäng!

// JV

Han kommer inte att spela mot LHC på tisdag, men efter det finns inga liknande klausuler.
Corren.se
Hade varit förbannat kul annars och se Jämtin ikväll men vi får invänta
torsdag mot Växjö.

Svårtippat ikväll men tror ändå på vinst med 3-2.
Har en känsla att det kommer att bli ganska stökigt.

Btw, forum klockan går lite fel.

Du kan ändra det själv i kontrollpanelen :wink:

Tror på vinst ikväll, 5-2 till HV71. Ledin gör ett mål nu, dags för det! Och HV spelar en riktigt bra match i 60 minuter.

Kontrollpanel → Inställlningar → tidszon

Blir min första seriematch i år live. Förväntar mig stora ting från Hv.
Kör över LHC nu!

rätt, Macce :wink:

Tror 2-3 sd GW: M Karlsson

Jag vilja påstå att skillnaden mellan förra säsongen och årets säsong är Roger Melin.
Roger är ju utan tvekan en utav Sveriges bästa tränare. Något som Harald Lückner och Hans Särkijärvi inte är i närheten av.

Jag tror på en väldigt fysisk match med mycket känslor inblandat. Ett matchstraff ligger i luften.
Tror och hoppas på en HV-seger. Tippar 5-3 seger. Målskyttar: Jason Krog x3 (han är stekhet idag), Patrik Carlsson/Marcus Nilson och Oscar Fantenberg.

Precis vad jag också satt och tänkte på. Känns som att det ligger nära tillhands att någon retar upp Tommy Kristiansen lite sådär lagom mycket. Han har hållit sig ganska lugn på slagsmålsfronten den gode Tommy,men LHC har en förmåga att spela lite halvfult. Kanske att även Marcus Nilson ligger i riskzonen. Hoppas att Fantenberg inte funderar alltför mycket på Tre kronor utan är fokuserad på kvällens övningar.

Ligger något i det. Melin var nog en lika tung förlust för Gnaget som Viktor Fast inför denna säsongen.

// JV

#22 David Petrasek
#25 Mattias Karlsson

#28 Anton Bengtsson
#76 Johan Davidsson
#97 Per Ledin

#33 Elias Fälth
#6 Oscar Fantenberg

#8 Rhett Rakhshani
#9 Jason Krog
#18 Jesper Fasth

#46 Mats Trygg
#5 Mikko Luoma

#4 Marcus Nilson
#71 William Karlsson
#72 Patrik Carlsson

#27 Jesper Williamsson
#17 Filip Sandberg

#16 Tommy Kristiansen
#23 Sebastian Strandbrg
#44 Sebastian Dyk

#32 Gustaf Wesslau
#37 Jonas Gunnarsson

Kan LHC spela småfult nu när Jämtin är borta? :wink:

De har ju Mr.Rahimi :slight_smile:

Du menar Daniel-“två minutarn”-Rahimi :wink:

Det blir en tuff och jämn match , mycket kamp och glöd ikväll.
Men Wesslan kommer hålla stenhårt där bak, så mitt tips är att det slutar 5-2 till HV71.

Kommer vara mycket skott från båda håll, men skillnaden är att HV71 gör mål, och lhc gör det icke. Annars kommer det vara tufft.

målskyttar

Rhett Rakhshani x2
Jason Krog
William Karlsson
Oscar Fantenberg

…tråd här.
[url]http://hv71fans.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=146[/url]

Köp denna och gravera in Hv71 vettja :wink:
blocket.se/ostergotland/Klac … 018008.htm

numera känd som slaktaren från vidderna!! Hans rallarsvingar med klubban har ju inte direkt varit ett föredöme.

Jag tippar 5-1 till HV!!