Omgång 28: HV71 - AIK


[list]OMGÅNG 28 | Kinnarps Arena | Torsdag | 2012-11-29 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 5: HV 71 - AIK: 5 - 3

  • Omgång 15: AIK - HV 71: 4 - 5

  • 1:a (56p)

  • Senast: Luleå Hockey - HV 71 6 - 0 F

  • Bästa Poängplockare: #4 Marcus Nilsson: (10+11) 21p, #8 Rhett Rakhshani: (9+12) 21p

  • Bästa Målskytt: #4 Marcus Nilsson: 10

  • PP: 19,35% | BP: 83,18%

  • GM: 77 | IM: 61 | +16

  • Oscar Sundh, Jesper Thörnberg, Mikko Luoma(sjuk), Oscar Fantenberg

  • 11:a (26p)

  • Senast: AIK - Linköpings HC 1 - 2 F

  • Bästa Poängplockare: #14 Broc Little (6+11) 17p

  • Bästa Målskytt: #46 Nicklas Jensen: 9

  • PP: 18,07% | BP: 82,28%

  • GM: 53 | IM: 75 | -22

  • Daniel Josefsson, David Lillieström-Karlsson, Dick Tärnström, Patric Blomdahl, Josh MacNevin, Christian Sandberg

Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Egentligen ska det ju vara 3p men frågan är hur mycket stryk resan till Luleå gjorde?
Fasth kanske med idag och han behövs för att väcka Krog och Rhett.

Hoppas på en övertygande seger men känns som Hv har svårt att stänga matcher så tror på ett
spännande avslut där AIK plockar målis för att få in 3-3 pucken. Men Hv reder ut stormen och avgör i tom kasse 4-2.

AIK förlorade i söndags mot Linköping med 1-2 och inför tisdagens match i Kinnarps Arena talar statistiken för HV71. HV71 har nämligen tre raka segrar mot AIK och HV71 har även vunnit sina tre senaste hemmamatcher. Vidare har Ulf Dahléns mannar tagit minst en poäng per match de fem senaste hemmamatcherna och dessutom släppt in färre än två mål per match i sina tre senaste hemmamatcher. AIK har samtidigt förlorat sina tre senaste bortamatcher.

HV71 har också vunnit säsongens båda inbördes möten med AIK, eller 5-3 och 5-4.

Sedan tidigare saknar HV71 Oscar Sundh och Jesper Thörnberg. Även Jesper Fasth saknades senast.

AIK:s Daniel Josefsson, David Lillieström-Karlsson, Dick Tärnström, Patric Blomdahl, Josh MacNevin och Christian Sandberg var inte med senast
Hockeyligan

Vad har hänt?

han spyr typ

[b]På förmiddagens träning skadade Oscar Fantenberg tummen. HV-backen ådrog sig en fraktur och måste gipsas.

  • Han är beräknad att vara tillbaka i spel om cirka sex veckor, hälsar HV71:s sjukgymnast Andreas Frostemark.
    Jesper Williamsson, som varit utlånad till Troja-Ljungby, plockas hem då också backen Mikko Luoma är sjuk till kvällens match.[/b]

[i]Källa: [url]http://hv71.se/artikel/31043[/url]/[/i]

Fan, fan, fan, fan, fan…
Hoppas Williamsson tar chansen, för nu har han den verkligen!

Fan också! :frowning: Men tur att det inte är slutspel snart så han hinner tillbaka innan det börjar.

Aj Aj Aj tungt

Fantenberg ut, Fasth in.

Skall bli kul att se Williamsson, hoppas han hänger två bara för att.
Skall även bli kul att se om Atlantkedjan kan vakna med Fasth tillbaka, om de lirar ihop.

Tänker inte sia i seger/förlust eller om siffror.
Vill bara se kämparglöd och stolthet.

Du har helt rätt. Ikväll vill jag bara se ett lag som verkligen ger 100% i varje byte. Passningar som sitter på bladet och inga indianare i egen zon. Sen om vi skulle tvåla dit AIK med en fyra-fem mål så skulle jag ju inte bli ledsen i ögat.

Skall bli jävligt intressant att se ifall 8-9-18 kan fortsätta det de var så bra på i början av sässongen, dvs lura kallingarna av motståndarna.

Det finns ett par i detta forum som gnäller på de i den kedjan som inte heter Jesper Fasth, men jag tycker att hv har en sådan bredd att vi bör kunna ha en glädje-kedja som kan gå in och “förnedra” motståndarna i zon, speciellt i PP. Man måste ha lite holländsk attityd (med ES klang) till spelet:

Det gäller inte att bara att vinna, man måste vinna snyggt oxå, annars heter man tråklule!

Ja det ska ju inte vara några problem, han är ju bara sjuk :wink:


Kan faktiskt inte bedömma iron-nivån här.

Så uselt spel som det var senast rakt igenom så är allt annat än 3 poäng idag enbart fiasko.
Urladdning begärs men som hönsen i vårt försvar har agerat emellanåt de senaste matcherna så orkar man snart inte titta.
De stora landslagsbackarna måste visa varför de spelar i landslaget nu annars kan de kvittera ut en bäst före datums lapp.
Fanten borta och det är inte bra. Bäste backen…
Luoma magsjuk och Williamson in.

Men jag har känslan att detta blir tajt som vanligt.
Men jag vill se överkörning a la slakt…

Hv mönstrar upp med följande:

MÅLVAKTER
32 Gustaf Wesslau (GK)
37 Jonas Gunnarsson (GK)
1:A FEMMAN
27 Jesper Williamsson (LD)
33 Elias Fälth (RD)
91 Andreas Jämtin (LW)
76 Johan Davidsson (CE)
97 Per Ledin (RW)
2:A FEMMAN
46 Mats Trygg (LD)
22 David Petrasek (RD)
8 Rhett Rakhshani (LW)
9 Jason Krog (CE)
18 Jesper Fasth (RW)
3:E FEMMAN
55 Daniel Fernholm (LD)
25 Mattias Karlsson (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
4:E FEMMAN
16 Tommy Kristiansen (LW)
23 Sebastian Strandberg (LW)
28 Anton Bengtsson (CE)
79 Johan Lindström (RW)

Fan också! :frowning: Men tur att det inte är slutspel snart så han hinner tillbaka innan det börjar.
[/quote]
Ja det ska ju inte vara några problem, han är ju bara sjuk :wink:
[/quote]

Kan faktiskt inte bedömma iron-nivån här.
[/quote]
ursäkta men han menar ju FANTENBERG hahaha :laughing: ironi om ingen förstod

Ja det ska ju inte vara några problem, han är ju bara sjuk :wink:
[/quote]

Kan faktiskt inte bedömma iron-nivån här.
[/quote]
ursäkta men han menar ju FANTENBERG hahaha :laughing: ironi om ingen förstod
[/quote]
Men Fantenberg är inte sjuk? Fattar inte heller… Någon får gärna förklara vad ironi betyder…

Hoppas verkligen att försvaret fungerar denna matchen! Williamsson slängs verkligen in i hetluften direkt, det tycker jag är riktigt skoj! Även om det är på bekostnad av Fantenberg som har varit suverän.

Fasth tillbaka och vad ska man ha för krav? Svårt… Men ett hårt jobb kan man alltid göra även om jag inte förväntar mig en poängsuccé av honom.

Käka råttor och puckar ikväll gubbar!

youtube.com/watch?v=hyBGjj8IfUI

HV får verkligen hålla koll på Jensen i AIK, 3 av hans 9 mål har hamnat i HV-kassen.

Idag blir det sr, pallar inte alla avbrott som i senaste matchen.

Vill bara ha vinst idag.

Hoppas Gunnar står!