Omgång 44: Rögle BK - HV71


[list]OMGÅNG 44 | Lindab Arena | Tisdag | 2013-01-29 | 19:00 | | webbradio[/list:u]
-Tidigare möten:

  • Omgång 07: Rögle BK - HV 71: 1 - 4

  • Omgång 13: HV 71 - Rögle BK: 3 - 1 OT

  • Omgång 32: Rögle BK - HV 71: 2 - 3 PS

  • 2:a (84p)

  • Senast: HV 71 - AIK: 6 - 0

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (12+ 21) 33p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 16

  • PP: 15,54% | BP: 84,62%

  • GF/GA: 124 - 96 (+28)

  • Oscar Fantenberg, Jesper Williamsson

  • Johan Davidsson, Marcus Nilson, Tommy Kristiansen är tillbaka

  • Filip Sandberg är inte med och Dan Spang är ej spelklar.

  • 11:a (40p)

  • Senast: Timrå - Rögle BK: 3 - 4 OT

  • Bästa Poängplockare: #73 Mike Igulden: (10+15) 25p

  • Bästa Målskytt: #73 Mike Igulden: 10

  • PP: 18,54% | BP: 74,38%

  • GF/GA: 89 - 134 (-45)

  • Jakob Lilja, Anton Cederholm, Thomas Spelling, Tobias Törnkvist

*Notera!
*Jesper Fasth har gjort mål i tre raka matcher.
*Rögles nya tränaren Janne Karlsson har vunnit 4 av de 5 senaste matcherna.


Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Jag tror att det kan bli en riktigt bra match ikväll. Både HV71 och Rögle är riktigt formstarka. Rögle har t.ex fem raka hemmasegrar och har tagit minst en poäng per match de sju senaste hemmamatcherna. Ska bli riktigt intressant att se hur Dahlén väljer att göra nu när Tommy åter är tillbaka i laget. Jag hade gärna sett att han sätter upp Liket som extra forward och låter Tommy få spela tillsammans med Ledin och Davidsson. Det ska även bli intressant och se om Krog/Rakhshani fortsätter att briljera. På de fem senaste matcherna så har de tillsammans gjort 14 poäng. Njeh jag är riktigt taggad! SLÄPP PUCKEN DOMARN!

Precis som du säger Jompii så är det två riktigt formstarka lag som möts i Ängelhom (Janne K har verkligen fått igång skåningarna), Kan ju oxå tilläggas att Rögle slåss för att undvika kvalserieplatsen och har 8p upp till både AIK och Växjö, och att minst få med sig poäng ikväll är ett måste för dem.
Samtidigt hoppas jag HV gör allt för att komma ikapp och även förbi Saik i toppen.
Härligt att få se CKarlsson/Mackan kedjan komplett igen, tråkigt dock att Sandberg inte får spela alls!

Lite det som blir lyxproblem för Dahlén nu när Nilson och även Kristiansen är spelklara igen, Sandberg har inte gjort bort sig alls men det är stenhård kamp om den sista platsen i A-laget och han kommer få fler matcher i A-laget denna säsongen

Rögle borta har kostat oss poäng förr så det gäller att alla spelar sin roll!

Att Nilsson är tillbaka är givetvis helt rätt att sätta in han med sina polare.
Men hade gärna sett Sandberg i en 4:e kedja för det har han ju verkligen spelat till sig.
Hoppas Wesslau står idag för jag tror det kan behövas ikväll för han är stabilare för backarna.
Dax att Davidsson producerar någon poäng ikväll för att jaga det stora rekordet!

hmm… ja är lite kluven. seger eller ge rögle en bra chans att gå för min störta dröm (ja snäppet högre än större än sm-guldet), nämligen en stockholmsfri elitserie 13-14. hmm… som sagt kluven.

Ahhhh! Nej!! Tänk på oss som bor i Ap-stan. Jag vill ha tre 08-lag i ES så jag kan se många HV-matcher utan att köra timmar i sträck. Gärna AIK i slutspel också. Vore ljuvligt om HV fick ta sig an dem igen. Jag skall med banken och se Råttorna-Rövle i övermorgon. Ser helst AIK som segrare där hur avigt det än känns.

Det finns en viss sannolikhet att vi kommer få se Sthlms-derbyn i slutspelet redan 2015. Men det vore förstås roligare om HV fick äran att skicka ut ett 08-lag i kvarten, ett i semin och ett i finalen…

On topic har jag (som vanligt) inget att tillägga.

// JV

Ser fram emot matchen ikväll! Hv vinner med 5-2.

Tycker det är skitsynd att inte Sandberg spelar.

Kämpa Hv! :smiley:

Intressant match idag som jag missar pga jobbet. Har sett en del av RBK på sistone och som nämnt tidigare i tråden så har JK fått fart på gubbarna i skåne. Kan bli en nog så obehaglig överraskning för HV ikväll. Rögle har ju teoretiskt sett chansen att undvika kvalserien och det får inte underskattas.

Se upp för nr22 Lintner i RBKs PP. Vilken jävla bössa den mannen har, alltså!

Hoppas på seger, men tror snarare på oavgjort. Vem som vinner i sudden eller på straffar är ganska öppet.

Rögle ångar på så klart. Kom igen nu HV. 3 pinnar från denna matchen är Guld värt…

Årets “Höga klubba” :smiley: :smiley:

Tur att höga klubbor inte är tillåtna :wink:

DOMMAR"¤%(#%

Visst skulle Kapten fått med sig en utvisning :exclamation:

hv blir uppsnurrade…virrigt värre

Skit också. En rappare Johan hade inte missat ett sådant tillfälle.

fan…Rögle styr och ställer

Sitter och sneglar lite på media och det är komiskt att samtliga har Wesslau uppe som målvakt ikväll. Snacka om att vara uppdaterad i nuet :astonished:

Dom tröttnar snart :sunglasses:

som väntat. De har en jäkla morot att spela för. Poäng här mot HV och de har chans att undvika kvalspel.