Omgång 46: Färjestad BK - HV71


[list]OMGÅNG 46 | Löfbergs Lila Arena | Lördag | 2013-02-02 | 16:00 | | webbradio[/list:u]
-Tidigare möten:

  • Omgång 01: Färjestad BK - HV 71: 2 - 3 OT

  • Omgång 14: HV 71 - Färjestad BK: 4 - 3

  • Omgång 31: Färjestad BK - HV 71: 0 - 1 PS

  • Omgång 38: HV 71 - Färjestad BK: 4 - 7

  • 2:a (87p)

  • Senast: HV 71 - Frölunda HC 2 - 3

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (12+ 23) 35p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 16

  • PP: 14,94% | BP: 85,09%

  • GF/GA: 130 - 100 (+30)

  • Oscar Fantenberg, Jesper Williamsson, Johan Lindström

  • 3:a (83p)

  • Senast: Brynäs IF - Färjestad BK 1 - 7

  • Bästa Poängplockare: #22 Per Åslund: (17+18) 35p

  • Bästa Målskytt: #22 Per Åslund: 17

  • PP: 21,95% | BP: 83,97%

  • GF/GA: 129 - 90 (+39)

  • Oscar Klefbom, Sanny Lindström

Notera!
*Jason Krog har gjort poäng 7 matcher i följd (9p).
*Ev. fel i matchtråden kan bero på att jag är lite bakis


Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Som schlagernörd kan jag berätta att tidigare tillfällen som HV spelat mot Färjestad i Karlstad när det varit Melodifestival senare på kvällen har FBK vunnit, hoppas den trenden bryts i eftermiddag

Ja, så man slipper sitta och se på schlagern deprimerad.

detta inlägg kan ha spår av ironi

OnT:

Tyvärr så tror jag att HV´s oförmåga att göra mål och slappa försvarsspel straffar sig idag. Jag hoppas jag har fel.

Schlagern sitter man ändå deppad och tittar på för den är ju inte riktigt i min smak men det är det som gäller hemma här.

Uppställning ikväll är som följer.
22 RD David Petrasek
55 LD Daniel Fernholm
4 RW Marcus Nilson
71 CE William Karlsson
72 LW Patrik Carlsson

33 RD Elias Fälth
25 LD Mattias Karlsson
13 RW Oscar Sundh
9 CE Jason Krog
8 LW Rhett Rakhshani

46 RD Mats Trygg
5 LD Mikko Luoma
18 RW Jesper Fasth
28 CE Anton Bengtsson
91 LW Andreas Jämtin

26 LD Dan Spang
16 RW Tommy Kristiansen
76 CE Johan Davidsson
97 LW Per Ledin
23 LW Sebastian Strandberg

Målvakter
32 GK Gustaf Wesslau
37 GK Jonas Gunnarsson

Spang är 7e back enl detta och Luoma inne igen tillsammans med Trygg och det känns lite otryggt faktiskt.

Enligt Kolan är taktiken klar inför matchen: hockeysverige.se/article/140 … grishockey

Oförmåga att göra mål? 16 gjorda på de fyra senaste matcherna och näst bäst i serien totalt. Ehh ok.

Svaret till seger stavas ödmjukhet och ansvar!
Alla måste gå in med 100% fokus och ansvar för sin roll.

Hade mer än gärna sett denna PP uppställning som kan komma vara avgörande framöver!

PP 1
Krog - Spang
Rakshani - Davidsson - Carlsson
Passnings geniet Davidsson kan hitta 4 snipers vilket borde skrämma slag och ge fria ytor!

PP 2
Karlsson - Petrasek
Nilsson - W.Karlsson - Fasth

den första PP-linan du föreslog frippe borde Dahlén absolut testa

Klabbe:

Jag menade att hv inte gör enkla mål, förutom mot Brynäs, man kan liksom aldrig göra mål och stänga matcher eller komma ikapp, kolla sist match.

låter väldigt konstigt om så blir fallet, Luoma har varit magsjuk och spelade inte senast (lär ju bli ett rundningsmärke)
Trygg känns så extremt tafatt i anfallzon, sega avslut eller bara dump, tillför verkligen ingenting i PP även när lägena ges.

Spang däremot tillförde ju (av det lilla man såg) hyfsad defensiv och verkar kunna skjuta, dessutom borde man ju matcha in honom på allvar nu, vill se honom i PP ju :exclamation:

Spang måste ju få spela det är ju självklart men man undrar ju hur dessa lines kom till.
Fälth kan man ju börja undra om inte han ska få nöta bänk lite, där har vi en som totalt underpresterar match efter match och gjort så länge.En besvikelse helt klart.

Ja, upp till bevis nu HV.
Det är matcher som denna man ska ha förmåga att vinna, för att kunna gå långt i ett ev slutspel.

Jag vill se mer backskott i PP av bl.a Petrasek, tycker han tvekar för mycket.
Vill också se lite mer vilja längs sargerna i båda zoner. Då vinner vi!

Kom igen HV!

Nu kör vi (över FBK)

Jämtin är glödhet och höjer laget.
Underbart att se.

Även bra att Kristiansen markerar mot Tollefsen

Snyggt men en passning för mycket.

Jaha och så gör SAIK 1-0. Måste bara få poängtera att Oscar Möller som Hv ryckte i men som gick till SAIK hade varit go att ha i laget.

Hv styr just nu och hoppas att det ger resultat bara. Press i alla ära men utan mål så betyder det just ingenting…

HV spelar riktigt, riktigt bra just nu. Man kan nästan tro att de läste mitt inlägg i slutet av förra matchtråden; använd djupet i nya “större” anfallszonen!

Oroväckande att det inte blir utdelning med ett så massivt övertag :exclamation:

hyfsad match än så länge, petrasek är lite slarvig men annars riktigt bra av hv-gubbarna