Omgång 48: HV71 - Skellefteå AIK


[list]OMGÅNG 48 | Kinnarps Arena | Torsdag | 2013-02-14 | 19:00 | | webbradio[/list:u]
-Tidigare möten:

  • Omgång 03: HV 71 - Skellefteå AIK: 1 - 0 V

  • Omgång 20: Skellefteå AIK - HV 71: 7 - 3 F

  • Omgång 26: HV 71 - Skellefteå AIK: 2 - 1 V

  • Omgång 39: Skellefteå AIK - HV 71: 4 - 2 F

  • 3:a (87p)

  • Senast: HV 71 - AIK: 4 - 2 F

  • Bästa Poängplockare: #9 Jason Krog: (12+ 23) 35p

  • Bästa Målskytt: #18 Jesper Fasth: 17

  • PP: 14,65% | BP: 84,52%

  • GF/GA: 133 - 106 (+27)

  • 1:a (97p)

  • Senast: Linköpings HC - Skellefteå AIK 3 - 5 V

  • Bästa Poängplockare: #11 Bud Holloway (18+39) 57p

  • Bästa Målskytt: #11 Bud Holloway: 18

  • PP: 21,51% | BP: 86,74%

  • GF/GA: 142 - 89 (+53)


Tippa matchen i tråden → Här tippar vi HVs matcher

Det här kommer bli en intressant match eftersom vi inte riktigt vet var HV står formmässigt samt att vi möter en av favoriterna till guldet som vi kan komma att stöta på under slutspelet, senast när vi vann mot dem hemma med 3-2 gjorde laget en gedigen insats under 60 min vilket vi definitivt måste göra imorgon med om vi ska ta poäng av SAIK. Filip Sandberg verkar inte lira med J20 ikväll, får han chansen imorgon tro?

Magkänslan säger förlust eftersom SAIK är ruggigt bra. Samtidigt skiljer det inte så mycket som tabellen, och gnällspikarna, vill göra gällande. Det står ju 2-2 i inbördes möten. hjärtat säger seger.

Jag tycker det är bra att vi nu får möta just SAIK för att se var vi står någonstans.
Känslan säger att det blir ett aggressivt HV från matchstart och för att låna Robert.76s ord helst 60 min.

@ FirstSwitch, order är order och igen en grym match tråd :slight_smile:

Väldigt svår uppgift för HV men också en möjlighet att få ett trendbrott att bygga självförtroende inför slutspelet runt. Make or break ?

Skellefteå kommer ifrån en riktig bra match mot Linköping och HV kommer ifrån en dålig match i Stockholm. Allt pekar åt förlust men vi alla vet att HV brukar vara bra mot mer anfallsriktade lag som Skellefteå (jag vet vi förlorade de två senaste möterna). Jag tror vi kommer göra en bra match och förhoppningsvis vinner vi kampen. Men jag är övertygad att det kommer bli en underhållande match att kolla på, det brukar det bli mellan HV-SAIK

Vi brukar spela bättre mot bättre lag men och efter insatsen vi gjorde mot AIK kan det knappast bli sämre. Även om vi får stryk ikväll så hoppas jag att Hv klarar av att spela i 60 minuter istället för 20 eller 30.

Vinner vi ikväll har vi ett bra utgångsläge mot SAIK i ett stundande slutspel också. Håller tummarna.

Fernholm & Sundh spelar inte ikväll

Sundh är sjuk och citerar Uffe: “Fernholm kommer inte spela några matcher”.

Förmodligen bara jag som överanalyserar men det låter som att han är petad?

Säger han “Fernholm kommer inte spela några matcher” eller “på några matcher”?
Kan iof vara felciterad oavsett.

Men “Fernholm kommer inte spela några matcher” låter ju inte så bra :stuck_out_tongue:

Jag vet inte vart ifrån Lux har tagit det citatet men till jnytt.se sa Ulf Dahlén följande angående Daniels skada.

Det verkar alltså endast handla om ett par matcher.
Skulle skadan ha varit så allvarlig att hans säsong hade varit över så hade nog Dahlén sagt det.

Kanske jag som felciterar men jag skrev vad jag hörde från intervjuven som släpptes på hv71.se idag. Får väl vaxa öronen om jag hörde fel. =)
hv71.se/artikel/33667/

Såg precis intervjun. Du hörde rätt, dock så tror jag att Dahlén sa lite fel där. Jag tror att han menade “Fernholm kommer inte spela på några matcher”.

Roligt att Johan Johnsson och Oscar Engsund får chansen ikväll. Dock så tror jag inte att dom kommer att få så mycket speltid. Engsund kommer troligen vara sjundeback och Johnsson extra forward.

Han sa säkert lite fel men personligen tror jag inte att han blev skadad i sista sekunden i andra perioden mot AIK och blev tvungen att gå av.

Jag tror att han är petad och anledningen till att man säger att det är en skada är att man inte vill att media ska blåsa upp det.

Som sagt, bara vad jag tror.

Förstår inte varför Sandberg inte får spela?

Har inte spelat sen han gjorde 1+1 mot AIK. Känns konstigt.

Instämmer, men han lär få chansen ikväll. Ingen Carlsson och tydligen heller ingen Sundh (sjuk). Luoma lär ersätta Fernholm och någon junior som sjundeback.

Filip Sandberg kommer med all säkerhet inte att spela. Tyvärr blev han skadad när han var med J-20 landslaget förra veckan. Knäskålen ur led tydligen, så det kan kanske ta ett tag att läka.

Det låter inte bra, resten av säsongen i fara? :frowning:

Därmed kan alla spekulationer få ett slut

Är du helt säker? Han skrev nämligen detta på twitter igår efter att J20 blivit kort på folk i matchen mot DIF.
Var tyvärr ej på plats (pga sjukdom) så kan ej bekräfta om han spelade eller inte, Timpan?

Äntligen!!! Efter att bara varit med om första perren förra matchen så väljer jag att bortse från resterande 2 och således bibehålla min goa HV-känsla. Idag kliver markus nilsson in med välförtjänt pondus och leder laget till en enkel seger.

Jag hoppas vi vinner det mentala spelet, dvs att SAIK blir griniga, funderar på fel saker etc etc. HV behöver bibehålla hemma-sviten inför eventuellt slutspelsmöte med SAIK. Sådant är enormt viktigt i en finalserie.

Go å glader den som HÅÅÅÅVEEEEE haver!