Omgång 54: HV71 - Rögle BK

Dan Spang gör ssitt första mål. Man får tacka och bocka för de målet

Spang :smiley: :smiley:

Skönt, om än inte rättvist. Kul för Spang också. Men det ser inte alls bra ut, satt och funderade på om inte HV skulle kunna börja värma upp innan match istället för att förfesta. En tanke bara, för denna oskärpa och nonchalans luktar underskattning lång väg. Kanske ta ut Gunnarsson och spela med en extra lirare så att vi åtminstone är sexa på pucken?

Nog bitterhet! Kämpa nu HV!

Jag kan inte se denna match, däremot kan jag se Luleå-FBK och där är det FBK som börjat starkast

3 skott på mål. Hur ser det ut?

Krog hittar Aaltonen med passningar väldigt bra idag…

Tyvärr ingen möjlighet att se dagens match. Men noterar ett assist på Dyk, Kul!

Ja Krog har inte öppnat vaket direkt även om Aaltonens brytning är smart. HV ska vara glada att de har ledningen.

Edit: Där kom tredje passet från Krog till Aaltonen. Mitt i slottet. 15-5 i skott till Rögle, i Kinnarps…

4-11 i skott, då har Hv haft ett pp, Krog spelar otroligt oinspirerat, fortsätter det så kommet Rögle vända och vinna…

2-0

Sundh :smiley:

Sundh :smiley: :smiley:

Sundh visar vägen! 2-0 :slight_smile:

0-0 efter första perioden mellan Luleå-FBK, Luleå jämnade ut spelet de sista 10 minuterna

Måste kännas surt för danskarna.
Målen åsido så verkar det inte har hänt något sen förra matchen.

2-0 men ganska dålig första perra av HV, uselt PP igen och väldigt slarvigt i egen zon

7-15 i skott och 2-0.
Det tycker jag är helt rättvist :wink:

Bara jag som tycker att kommentatorn är intetsägande.

Svårt att klaga på effektiviteten än så länge och med tanke på skadeläget får man väl vara nöjd.

Bara att hoppas att Luleå inte torskar i sudden lr på straffar idag. Mardrömsscenario.

Sådärja. Nu tappar vi väl det här också. 2-1.