Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Känns väldigt ostabilt detta… oerhört mycket hänger på Gunnarsson nu.

Förstår inte detta alls faktiskt.

Ska så klart få chansen att visa upp sig men detta skriker besparing för mig.

Mondrian, snyggt spanat. Du skrev redan 22 maj att Filip Larsson var på g. Snyggt!

han har ju spelat j-vm de är väll de ända som inger hopp om denna värvning

Jag förstår. Någonstans måste man ju ha en eller annan budgetvärvning. Om något händer Gunnarsson, är det nog tämligen lätt att hitta en bra ersättare. Det finns många målvakter, men varje lag kan endast ha två! Målvaktsposten är nog den som är lättast att komplettera under säsongen.

Lite samma tongångar som när Linus Söderström värvades? Och det gick väl…skapligt. Men Filip Larsson kan jag överhuvudtaget inte bedöma i dagsläget.

Filip Larsson har jag ingen koll på överhuvudtaget, känns som ytterligare ett sånt där chanskort… Men man får ju ge honom en chans! Men förtillfället känns det som att Gunnarsson får en stor press på sig, vilket jag tror han kommer greja ändå!

Har inte hunnit kommentera värvningen varken kring Vesel eller Matson, men gillar dom båda!
Jag som Umebo kan meddela att det blev en väldigt stor sorg hos lövenfansen, han är verkligen en favorit här i staden och absolut motorn till den nordamerikanska kedjan förgående säsong! Vesel med Forsberg? Oj vilket radarpar det kan bli!

Matson är ju en oerhört stark värvning, han kommer bli en pappa i laget och pådrivaren i laget, en som alltid ger järnet! Kommer bli en favorit!

True story och quilla, tack för ni delar med er! Uppskattas!
Någon uppdatering till dom sista platserna? Och kommer Önerud stanna?

Jag tror till och med att det är så mycket budgetvärvning att den är i princip gratis. Tror inte man betalar någonting för killen alls.

Nej jag är helt med dig. Jag hade dock hoppats på att det kommit in en målvakt som på riktigt hade kunnat ta fighten med Gunnar.
Tror det är nyttigt för alla målvakter med en sund konkurrenssituation.
Nu vet jag inte så mkt om herren mer än vad siffrorna säger men vem vet, kanske blir kanon.
Just Linus är ju såklart ett bra exempel på någon som bevisat sig duktigt i HV.

nån lön lär han få, tror inte han spelar gratis :slight_smile: (jag förstår vad du menar var bara tvungen o jävlas lite)

Som Zico skriver så får man nog förvänta sig en och annan budgetvärvning. Larsson känns som det.

Alltid risk när man satsar på ohotad etta och en oerfaren/sämre backup. För det får vi nog kalla Larsson för. Hans stats känns ju inte direkt skrämmande. Samtidigt. Får lite Söderströmvibbar.

Men om Larsson nu inte skulle slå igenom och Gunnarsson sviktar/alternativt skadar sig finns nog utrymme, som Zico också påpekar, att ta in en ny målvakt. Så ser inget fel med att starta säsongen så här.

Jag tycker detta är kanon! Är det någonstans man ska köra en “besparing” på så är det på målvaltssidan. Gunnarsson lär ändå få stå 90% av alla matcher så kan Filip få avlasta mot lag som Troja, Vita hästen och Tingsryd som kommer att tillhöra botten av tabellen.

Detroit anser han vara tillräckligt bra för att hålla honom under kontrakt, som möjlig målvakt för NHL i framtiden. Jag blir inte förvånad alls om han tar över förstaspaden. Men Jo visst är det en chansning. Men som andramålvakt tycker jag det är väldigt rätt. Den som lever får se om han utvecklas. :question: :question: :exclamation:

Nu ska man inte vara sån, NHL klubbar är ganska frikostiga med kontrakt, de hade ju även axel på NHL kontrakt

Så klart de är. De läggar inte alla ägg i samma korg. De vill ha ett gäng talanger att välja mellan. De flesta når aldrig NHL som får ett tvåvägskontrakt. Axel hade talang men var inte beredd att lägga ner jobbet som krävdes.

Gott att höra från en Umebo om Vesel. Vad sägs om Norbe?
Står fast vid att Önerud är klar. I övrigt är de som man förhandlat långt med presenterade. Finns några man fört dialog med, men inget som verkar aktuellt. Nu blir det högst troligt några lugna silly-dagar.

Om nu Önerud är klar fattar jag inte varför HV inte går ut med det. Det finns ju ett signalvärde att gå ut med det. Kan ev bli lättare att värva spelare om de ser att en spelare som Önerud väljer att stanna.

Kan det vara att han är klar, men ändå håller vissa dörrar öppna och därför väntar man med presentationen? Det finns ju vissa datum innan vilka andra ligor kan plocka spelare.

Skillnad på utespelare och målvakter också dock.

Det brukar draftas omkring 200 utespelare per år, ca 20 målvakter.

Men ja, visst är de generösa, det säger jag inget om.

Simon är klar. Det finns anledningar till att han inte presenterats men låter det stanna där :slight_smile:
Så vi kan bespara han snack om att han är ute och fiskar lön eller andra klubbar. Han vill såklart göra allt han kan för att hjälpa Hv tillbaka till där vi hör hemma!

Hoppas bara det inte är frågetecken kring hälsan!