Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Sportbladet verkar ha problem just nu men där är en bild på Simon och det står att han är klar för spel i HV71 så de som sagt att han varit klar har haft rätt hela tiden. Tummen upp!

Står veteranduo. En bild på Önerud och en spelare med nummer 29. Ser inte ut som Ullström. Men kan ju ha tagit fel bild.

Veteranduo stämmer in på Önerud och Ullström. Fan då, att sidan ska strula.

“HV71 är överens med med Ullström och Önerud” går det att läsa på Sportbladet, ifall det är det du syftar på. Och ja, väldigt frustrerande att sidan strular! :smiley:

Det är de här värvningarna vi väntat på. Nu kan hela Hockeyallsvenskan sitta ner.
Stämmer det att Ullström är klar så förtjänar han sjukt mycket respekt. Likadant med Simon. Men känns som han redan är väldigt respekterad bland HVfans, med all rätt

Överstyvt! Sen kryddar vi med Teden! :wink:

Tar det där med en nypa salt tills Hv gått ut med det

Angående Ullström avslutas artikeln med:

Om det är sant är det ju fantastiska nyheter! Men det nämns ingenstans att någon av dem ska ha skrivit på något (även om folk med bra insyn har skrivit att Önerud är klar så det litar jag på!).
Tills HV71 går ut med det (eller någon på forumet med god insyn säger att det är helt klart) så tar jag Ullström-delen med en nypa salt.

Känns som att dom höftar lite i den artikeln.

Är han klar för att Hv är “huvudspåret” OM han inte är skadad ?

Nåväl stämmer det att Önerud och Ulla är klara så ser ju vår FW sida RIKTIGT fantastisk ut, dock måste jag höja ett varningens finger…SUPER forward sida, har man inte topp backar så spelar det inte så stor roll att vi har en hel SHL första kedja med forwards som första kedja i Allsvenskan…om pucken stannar hos backarna i uppspelen så händer det inte så mycket ändå

Saxat från Jnytt

Uppgifter: HV71:s supervärvningar i hamn – Önerud stannar och Ullström kommer hem
Både Simon Önerud och David Ullström har berättat för Sporten om sitt intresse av ett nytt kontrakt med HV71.

Nu uppger Aftonbladet att de båda stjärnorna är klara för en ny säsong i klubben.

HV71 är mitt uppe i arbetet med att forma en trupp inför kommande säsong i hockeyallsvenskan och det har inte varit någon hemlighet att klubben är intresserade av att både behålla Simon Önerud och samtidigt locka tillbaka David Ullström - och intresset har varit ömsesidigt.

När JP/Jnytt pratade med Simon Önerud ett par dagar efter att HV åkt ur SHL kommenterade han sin framtid i klubben så här:
– HV ligger mig närmast hjärtat. Det är solklart att jag är öppen för att spela kvar om det blir aktuellt.

Nu uppger Aftonbladet att 32-åringen skrivit på ett nytt kontrakt med HV. Samtidigt skriver tidningen att även David Ullström återvänder till Småland.

HV-produkten, som var assisterande lagkapten senaste han spelade för klubben säsongen 2017/2018, har spelat i den schweiziska ligan under de två senaste säsongerna.

När JP/Jnytt pratade med honom i mitten av maj kommenterade han läget så här:
– Just nu känns det faktiskt som HV eller inget men jag vet ju inte om de vill ha mig, säger Ullström.

Åsa Jakobsson
060-197162
asa.jakobsson@bonniernews.se

Känns som citat saxade från gamla artiklar ? ser ingen ny info där

Hoppas detta stämmer. Ifall det stämmer så är forwardssidan nästan satt som när på 1 spelare. Det skulle kunna bli Grönhagen då. Forwardssidan ser riktigt bra ut. Men som någon nämner så är backsidan en aning ihålig. Jag tycker att det finns ett bra djup på backsidan, speciellt offensivt, men det saknas den där härföraren som står upp när det blåser motvind.

Om man läser aftonbladets artikel, så står där att hv är överens med både Ulla o önerud.
De har de aldrig stått innan.

Undrar vad de baserar det på dock ? tycker det luktar clickbait, men jag får mycket gärna fel.
Nu skriver även expressen om det och citerar aftonbladet, men Hv är tysta ? näe tyvärr detta luktar clickbait ala aftonbladet som har exploderat i munnen på dem.

Men som sagt, HOPPAS jag har fel, men varför är Hv så tysta ?

Önerud och Ullström in så har vi ett kanonlag framåt!
Men det som oror mig är försvaret. Men det kan bero på att man är van vid SHL nivå och inte Allsvenskan.
Jämför man med förra säsongen så känner jag mig ändå tryggare inför denna säsong än vad jag gjorde ifjol.

Juniorer som vill framåt i karriären och som har en ypperlig chans att få mycket speltid jämfört om de spelat i SHL. Blandat med dessa två rutinerade Hv killar kommer bli kanon.

AB Ros och Abris brukar sällan släppa ut rykten som dessa utan att ha rejält på fötterna. Lägg därtill egna uttalanden från Önerud/Ulla, så känns ryktet som väldigt trovärdigt.

Dålig koll på dom andra lagen.

Men svårt att se att ngt av övriga lag matchar våran offensiv ??

Lägg då till våra tränare och målvakt så ser det riktigt ljust ut. En eller två bra backar ytterligare så ska vi definitivt vinna serien åtminstone ?

Verkar som AB har uppdaterat:

– Klart det är killar vi gärna ser i HV, säger Johan Hult, men lägger också till:

– Om det hade varit klart hade vi kommunicerat ut det.

Offensivt ja men defensivt? Känns som HV71 glömmer bort det viktigaste för 111e gången nämligen en jäkligt bra backuppsättning! Men det kanske är ok att sänka kraven nu när vi spelar i HA.

[size=150]I denna tråd diskuterar vi rykten, i tråden om lagbygget kan man diskutera offensiven. [/size]

Jag tänker som såhär att Ulla måste väl vara klar för Hv även om han inte presenterats än? Han går själv ut i media och säger att det är Hv eller inget. Och nu senast skrev sportbladet att han är klar vilket gjort att nyheten presenterats i många utländska tidningar.

Skulle aftonbladet verkligen gå ut med en sådan artikel om Ulla är klar? Med tanke på att alla dessa utländska tidningar har angivit aftonbladet som källa till nyheten så känns det som att det måste finnas stor substans bakom detta?

Spelar Ulla och Önerud så säger jag som Dovahkiin; De kommer ta ett enda kliv över alla lag i HA!! :sunglasses: